Group Test - Peugeot 308 225PS e-EAT8 GT - VW Golf GTE 1.4 245PS 6DSG: Συγκρίνουμε δύο κορυφαία μικρομεσαία που μπαίνουν στην πρίζα


O εξηλεκτρισμός της άλλοτε κραταιής κατηγορίας των μικρομεσαίων καλά κρατεί, ανεβάζοντας, μάλιστα, διαρκώς επίπεδο στην απόδοση. Συγκρίνουμε την άρτι αφιχθείσα πανίσχυρη plug-in έκδοση του Peugeot 308, του νέου γαλλικού enfant terrible με τους 225 ίππους με το αυτοκίνητο που ίδρυσε το ταμπελάκι “GT” στην κατηγορία με 245 ίππους: του Volkswagen Golf GTE.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 26/11/2022

Ας ξεκινήσουμε με μερικές παραδοχές: το νέο Peugeot 308 είναι πλέον ένα μοντέλο κοντά στο χαρακτηρισμό «premium». Το Golf είναι, από την άλλη, από μόνο του, ένα θεμελιώδες κεφάλαιο για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ικανό να σταθεί και ως μπράντα. Κι έχοντας αμφότερα τον εξηλεκτρισμό στο DNA τους, έρχονται να πείσουν ότι μπορούν να συνεχίσουν να ελκύουν το κοινό, σε πείσμα του SUV κατακλυσμού.

308: Μια ομορφιά

Δεν θέλει πολλή ώρα για να καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι αν τα αυτοκίνητα είχαν καλλιστεία, τούτο το μικρομεσαίο θα έφτανε τελικό. Δομημένο σε μια προηγμένη πλατφόρμα που προσφέρει χώρους (και για μπαταρίες), οι σχεδιαστές της Peugeot σεβάστηκαν το φινετσάτο παρελθόν της φίρμας (μέχρι και τον παλαιό θυρεό με τον Λέοντα αναγέννησαν) δημιουργώντας ένα καλαίσθητο σύνολο που δείχνει δυναμικό, ασορτί με τους 225 PS. Είναι εξαιρετικά καλοφτιαγμένο σύμφωνα με τη διακήρυξη της Stellantis για τη νέα εποχή της Peugeot και μαζί έχει ό,τι πρέπει για να προσδίδει μια ισχυρή ταυτότητα. Από την άλλη, το Golf είναι… Golf. Με μικρομετρικές αλλαγές στον χαρακτήρα του τις τελευταίες… δεκαετίες, είναι ένα αψεγάδιαστο σύνολο που δείχνει πιο techno από το γαλλικό μοντέλο, πιο αυστηρό και ίσως πιο άνευρο σε συναισθηματικό επίπεδο. Οι αναλογίες του, επίσης, το κάνουν να δείχνει (και είναι) πιο συμπαγές, αλλά συνάμα και πιο τετραγωνισμένο, μιας και έχει μεγαλύτερο ύψος καμπίνας.

Η είσοδος στο εσωτερικό δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, μιας και ήδη γνωρίζουμε από το προηγούμενο 308 ότι η λέξη minimal κυριαρχεί πλέον στον κόσμο της Peugeot. Επομένως, το να δεις το i-Cockpit που συντίθεται από δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας 10 ‘’ είναι μάλλον δεδομένο.

Αλλά συνάμα νέα πλήκτρα αφής, ένα πανέμορφο, τοξωτό ταμπλώ με κρυφούς αεραγωγούς και πάμπολλες θέσεις μαζί με πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και (δεδομένης της ύπαρξης μπαταριών) προσδίδουν μια νέα νότα στο γαλλικό μοντέλο, που σε κάνει να νομίζεις ότι είσαι μέσα σε κάτι άλλο, μεγαλύτερο και ακριβότερο.

Επιπλέον, τα πανέμορφα καθίσματα και το πράσινο, φλούο γαζί σχεδόν παντού, σπονδή στα αγωνιστικά χρώματα της Peugeot Sport δένουν με ένα τοσο δα τιμονάκι που παραδόξως «κόβει» πολύ.

Το Golf, από την πλευρά του, ήταν εκείνο που μας άφησε… άφωνους, όταν παρουσίασε προ διετίας το απόλυτο αφαιρετικό εσωτερικό του, στο οποίο (ακόμα και σήμερα) παλεύουμε να μάθουμε τις πιο απλές ρουτίνες, καθόσον η εργονομία του είναι συζητήσιμη.

Η ποιότητα, όμως, όχι! Εδώ έχουμε τη γερμανική έκφανση ενός προϊόντος που θέλει να δείχνει (και τα καταφέρνει αρκετά) ανώτερης ποιότητας. Εκεί που τα χάνει, συγκριτικά με το γαλλικό μικρομεσαίο είναι στις λεπτομέρειες, στο τι, δηλαδή, φαίνεται ποιοτικό.

Οι χώροι, επίσης, για τα γόνατα των πίσω επιβατών και κυρίως για τις αποσκευές δεν συγκρίνονται με τους αντίστοιχους του 308 και αυτό είναι σίγουρα ένα «μείον», αν οι μεταφορικές ανάγκες είναι επαυξημένες. Για το σπορ του πράγματος είχαμε δύο σωστά σπορ καθίσματα εμπρός και τις διάσημες καρό υφασμάτινες επενδύσεις της οικογένειας GT.

Πολλά τα άλογα

Ας πάμε και στα μηχανολογικά, όπου η σύνθεση των δύο κόσμων (βενζινοκίνητου και ηλεκτροκίνητου) γίνονται η καθεμιά με τον τρόπο της. Αν είστε αριθμολάγνοι, σημειώστε. Η γαλλική λύση προβλέπει ένα 1600άρη τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 181 PS και ροπής 250 Nm, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ειδικά τροποποιημένο 8άρι, αυτόματο κιβώτιο με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 110 PS και ροπής στα 320 Nm. Συνδυαστικά φτάνει στους 225 PS και τα 360 Nm ροπής, αγγίζοντας τα 235 km/h στο Sport πρόγραμμα της υβριδικής λειτουργίας και τα 135 km/h σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, στην οποία και πετυχαίνει μέγιστη αυτονομία στα 62 km.

Η τοπολογία του Golf προβλέπει την ύπαρξη ενός 1400άρη τετρακύλινδρου turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 150 PS και 250 Nm ροπής, o οποίος συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 110 PS (όσους και το 308) και 330 Nm ροπής με συνδυαστική όμως ισχύ 20 περισσότερους PS (συνολικά 245) και με 400 Nm ροπής. Αυτά όλα συνδυάζονται με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων μέσω του οποίου το Golf GTE φτάνει στα 0-100 km/h σε μόλις 6,7 sec, αγγίζοντας μια υβριδική τελική στα 225 km/h και μια μέγιστη ηλεκτρική ταχύτητα στα 130 km/h. Όσο για μπαταρίες και αυτονομίες, είναι σχεδόν ταυτόσημες, ενώ φαίνεται ότι έχουμε μια κάποια ισορροπία στις επιδόσεις. Και κάπως έτσι είναι.

Αμφίρροπη μάχη

Η αίσθηση παροχής ισχύος είναι εμφανής και στα δύο, με το 308 να δείχνει εύρωστο και πιο γραμμικό με χροιά κινητήρα σαν… αεριωθούμενο και το ελαφρύτερο Golf πιο σπιρτόζικο στο «άσε-πάτα». Σε αυτή την αίσθηση βοηθά και το κιβώτιο του γερμανικού μοντέλου, που δείχνει να είναι πιο… «απίκο» από το γαλλικό αυτόματο (κάτι που είχαμε διαπιστώσει και στο 180άρι Plug-in 308, αν και εδώ το κιβώτιο είναι κατά τι πιο γρήγορο). Αμφότερα τα μοντέλα του συγκριτικού μας έχουν παραμετροποιήσεις της απόδοσής τους αναλόγως συνθηκών, ενώ και τα δύο έχουν δυνατότητα αυτοφόρτισης μέσω του βενζινοκινητήρα με παραπλήσιο τρόπο, ρυθμό και ποσόστωση.

Επομένως, κι εδώ έχουμε μια άτυπη ισοπαλία. Εκεί που αρχίζει να διαφαίνεται η υπεροχή του γαλλικού μοντέλου στο οδηγικό κομμάτι είναι όταν οι μπαταρίες αρχίζουν να «πνέουν τα λοίσθια» και μπαίνει στο παιχνίδι το κλασικό μοτέρ. Το ισχυρότερο 308, επομένως, μπορεί να κινηθεί σε υψηλότερο ρυθμό για περισσότερο χρόνο, αιτιολογώντας στο ακέραιο το «ταμπελάκι» GT. Από την άλλη, το Golf μπορεί να κινηθεί γρήγορα και ευέλικτα έχοντας μια πιο σοφιστικές τοπολογία αναρτήσεων που προσφέρει μεγάλη αίσθηση σιγουριάς. Αλλά, από την άλλη, το 308 έχει την αίσθηση ότι αν και μεγαλύτερο, βαρύτερο και απλούστερο στον τρόπο που είναι στημένο, έχει ποιότητες μιας λιμουζίνας και δεν αναφερόμαστε μόνον στις χωροταξικές αλλά και συνολικά στην κύλιση (γαλλικό μοντέλο, γαρ).

Με μικρή διαφορά στις τιμές τους, με πολλά άλογα που φορτίζονται με ρεύμα ή βενζίνη τα δύο αυτά μοντέλα πρεσβεύουν δύο από τις καλύτερες λύσεις της κατηγορίας των plug-in μικρομεσαίων (που εδώ και καιρό τείνουν να είναι περισσότερα «μεσαία» παρά «μικρά»). Το Golf κουβαλά το ειδικό βάρος του ηγήτορα της κατηγορίας αλλά το 308 ενσωματώνει επιμέρους ποιότητες που ανεβάζουν τον πήχη. Αν θέλετε ένα από τα δύο, το γαλλικό μοντέλο είναι η άριστη επιλογή.