Test Drive: Mercedes-Benz E200d MHEV - Δοκιμάζουμε τη νέα πολυτελή γερμανική λιμουζίνα


Συνδυάζοντας με μαεστρία τη  διαχρονικότητα με τη  σύγχρονη τεχνολογία, η νέα E-Class δεν αποτελεί απλώς μια κορυφαία πρόταση στην κατηγορία, αλλά μια δήλωση εκ μέρους της Mercedes στη luxury κατηγορία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.:ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/1/2024

H E-Class αποτελεί ένα εμβληματικό μοντέλο για τη  Mercedes-Benz, με το οποίο κατάφερε να συνεχίσει την 75ετή παράδοση στην κατηγορία των μεσαίων πολυτελών αυτοκινήτων, που στις μέρες μας δεν διάγει και την καλύτερη πορεία. Ωστόσο, σε πείσμα των καιρών, η E-Class συνεχίζει ακάθεκτη στην 6η γενιά  στοχεύοντας σε ένα εξειδικευμένο κοινό, εκείνο που επιζητά τις επιπέδου business class μετακινήσεις, αλλά και ό,τι πιο hi end σε επίπεδο τεχνολογίας.

Ας μη γελιόμαστε, η νέα γενιά της E-Class έχει τη στόφα μιας ναυαρχίδας, όσο και εάν «υποσκελίζεται» από την ύπαρξη της S-Class, που αποτελεί την επιτομή του  κατασκευαστικού γίγνεσθαι των Γερμανών. Ακόμα και έτσι, η E-Class είναι ένα σημαίνον μέλος της κλειστής λίγκας των luxury σεντάν και ιδίως στη νέα γενιά που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας κάτω από το επιβλητικό αμάξωμά της, που πλέον φλερτάρει με τα 5 m! Ειδικότερα, η νέα E-Class έχει μήκος 4.949 mm, πλάτος 1.880 mm και ύψος 1.468 mm, ενώ το μεταξόνιό της φτάνει στα 2.961 mm. Ήτοι, 22 mm μεγαλύτερο από τον προκάτοχό της, γεγονός που προσφέρει ακόμα μεγαλύτερους χώρους στους επιβάτες στα επίπεδα της κορυφαίας S-Class!

Σχεδιαστικά, εμπρός και πίσω το αμάξωμά της έχει αρκετά στοιχεία από την ηλεκτρική σειρά EQ, ωστόσο το αρχέτυπο στυλ με το αμάξωμα των τριών όγκων με το επιμηκυμένο καπό και τον μεγάλο πίσω πρόβολο παραμένει, αλλά με σχεδιαστικές πινελιές που να συνδυάζουν αρμονικά το κλασικό με το μοντέρνο. Η χαρακτηριστική μάσκα που φωτίζεται περιμετρικά (όπως στη σειρά EQ), οι προβολείς LED High Performance και το χαμηλωμένο ρύγχος δίνουν μία εντυπωσιακή εικόνα και παράλληλα συντείνουν στη δημιουργία ενός χαμηλού συντελεστή οπισθέλκουσας (0,23). Η E-Class στο πλάι διακρίνεται για τις αρμονικές αναλογίες, ενώ οι αναδυόμενες χειρολαβές, πέρα από τον τομέα  της  αισθητικής, παραπέμπουν στα υπερπολυτελή μοντέλα της φίρμας. Το πίσω μέρος είναι, επίσης, εντυπωσιακό, με τα φώτα LED, που είναι χωρισμένα σε δύο τμήματα, να έχουν νέο περίγραμμα και ειδική σχεδίαση.

TikTok, Webbex και Zoom!

Το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και την πολυτέλεια της E-Class το εισπράττεις από το εσωτερικό της. Εκεί θα εντυπωσιαστείς από το ψηφιακό περιβάλλον και τη  MBUX Superscreen, που καλύπτει όλο το μέρος του ταμπλώ. Η οθόνη είναι χωρισμένη σε τρία μέρη, μία HD για τον οδηγό και όλες της απαραίτητες πληροφορίες από το infotainment, την κεντρική, αλλά και μία στην πλευρά του συνοδηγού που ενεργοποιείται αυτόματα με την ύπαρξή του. Η κεντρική κονσόλα έχει σχεδιαστεί ως μία ομοιογενής μονάδα και ενώνεται με το κάτω μέρος του ταμπλώ, ενώ, φυσικά, υπάρχει μια μεγάλη γκάμα χρωμάτων και διακοσμήσεων για το εσωτερικό και αποκλειστικά για την E-Class η ξύλινη επένδυση που φωτίζεται από το μοτίβο της Mercedes. Αξίζει να τονιστεί πως πολλά από τα υλικά κατασκευής στο εσωτερικό  είναι βιώσιμα και πλήρως ανακυκλώσιμα.

Στο πακέτο των ψηφιακών υπηρεσιών ξεχωρίζει το «Digital Vehicle Key» για κλείδωμα και ξεκλείδωμα μέσω smartphone (iPhone και Apple Watch), όπως και η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης, για κατανόηση των αναγκών των επιβατών και εξυπηρέτησή τους σε ό,τι αφορά στις ρυθμίσεις στα καθίσματα, στη θέρμανση και στη λειτουργία μασάζ. Για μια πιο… executive χρήση, η E-Class, μέσω μιας selfie κάμερας, προσφέρει τη δυνατότητα για video conference, με χρήση εφαρμογών, όπως το Webbex και το Zoom, ενώ για διασκέδαση υπάρχει από TikTok μέχρι το γνωστό mobile game Angry Birds. Η πλατφόρμα ψυχαγωγίας ZYNC είναι διαθέσιμη για επιπλέον διασκέδαση, ενώ τα 21 ηχεία προσφέρουν κορυφαία ποιότητα ήχου Dolby Atmos. Εξυπακούεται  ότι ο αναβαθμισμένος ψηφιακός… βοηθός Τεχνητής Νοημοσύνης είναι στη διάθεση του οδηγού, μέσα από τη λειτουργία «Just Talk» και όχι την εντολή «Hey Mercedes»…

Πληρέστατη γκάμα κινητήρων MHEV και PHEV

Η νέα E-Class βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα MRA για τα πισωκίνητα μοντέλα, όπως και οι σειρές C-Class και S-Class, που χαρακτηρίζεται για τη στιβαρότητά της, όπως και τη δυνατότητα υποστήριξης μεγάλης γκάμας κινητήριων συνόλων. Ανάμεσα στις επιλογές βρίσκονται τετρακύλινδροι και εξακύλινδροι κινητήρες βενζίνης (Μ254) και πετρελαίου (ΟΜ654), που ενσωματώνουν 48V γεννήτρια-δυναμό (ISG). Πρόκειται για τρία Mild Hybrid σύνολα και ισάριθμα Plug-In Hybrid, με τα τελευταία να προσφέρουν στην Ε-Class 100 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Αξίζει να τονιστεί  ότι το μοντέλο είναι προαιρετικά διαθέσιμο και με την αερανάρτηση Airmatic, με συνεχώς ρυθμιζόμενη απόσβεση και σύστημα διεύθυνσης για τον πίσω άξονα που εξασφαλίζουν αερόσουστες και ειδικά αμορτισέρ. Παράλληλα, την ευελιξία σε αστικό περιβάλλον εξασφαλίζει το επίσης προαιρετικό σύστημα διεύθυνσης του πίσω άξονα με γωνία 4,5 μοίρες, βελτιώνοντας τον κύκλο στροφής κατά 90 cm, στα 10,8 m.

Απολαμβάνοντας στον δρόμο την E 200 d

Η πετρελαιοκίνητη έκδοση E 200 d που είχαμε στη διάθεσή μας απευθύνεται σε όλους εκείνους που λατρεύουν τα μεγάλα ταξίδια και θέλουν να βλέπουν τον σχετικό δείκτη της αυτονομίας να φλερτάρει ακόμα και με τα 1.000 km έχοντας πάντοτε τις ανέσεις μια πραγματικής λιμουζίνας. Θα ήταν  μάλλον πλεονασμός  να αναλωθούμε στα τυποποιημένα περί «ποιότητας κύλισης» και «κορυφαίας οδικής συμπεριφοράς» για ένα αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί για να προσφέρει την τέλεια οδηγική εμπειρία στους επιβάτες του. Με μια σχεδιασμένη για κορυφαία επίπεδα άνεσης ανάρτηση, η νέα E-Class θα απορροφήσει τα πάντα και θα ταξιδέψει εμπνέοντας το αίσθημα της σιγουριάς και της ασφάλειας, ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, συνεπικουρούμενη από την πληθώρα συστημάτων ADAS και του στιβαρού πλαισίου, επίσης.

Το ντήζελ 4κύλινδρο μοτέρ των 1.993 cc, λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα και έχει την απαιτούμενη ισχύ (197 PS/440 Nm) για να κινήσει με άνεση το αμάξωμα των 1.915 kg  έχοντας και την επιπλέον ισχύ του ηλεκτροκινητήρα που πλέον αποδίδει 17 PS (2 PS επιπλέον, χάρη στην αναβαθμισμένη μπαταρία) και 205 Nm ροπής. Αποτέλεσμα, η διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση να ολοκληρώνεται σε 7,6 sec, η τελική να φtάνει sτα 238 km/h, ενώ η μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 5,7 L/100km.

Συνεπώς, η E-Class έχει τα χαρακτηριστικά μια πραγματικής λιμουζίνας προσφέροντας ό,τι ακριβώς θα ζητήσει ο απαιτητικός αγοραστής της κατηγορίας. Διατηρεί την ίδια διαχρονικότητα σε ό,τι αφορά στον χαρακτήρα της ως ένα αυθεντικό πολυτελές σεντάν, ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Σε ό,τι αφορά στο κόστος, με 66.450 €, η E 200 d μπορεί να γίνει δική σας. Εδώ ισχύει το ό,τι πληρώνεις, παίρνεις…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MERCEDES-BENZ E-Class Sedan 200 d MHEV 2023   TIMH €66.450   ΤΕΛΗ €80

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.993 cc, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 142(197)/3.600  ΡΟΠΗ Nm/rpm 440/1.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,6 sec, τελική 238 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 125 g/km

MERCEDES-BENZ E-Class Sedan 200 d MHEV 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΣΥΝΘΕΤΟ MBUX.