Οδηγούμε Renault Scenic και Grand Scenic 2016


Είχαμε «ξεχάσει» τα πολυχρηστικά οχήματα και το νέο Renault Scénic αναλαμβάνει να μας τα θυμίσει με έντονο και ουσιαστικό (ως προς τα πλεονεκτήματά τους) τρόπο.

  • 2/9/2016

Δεν θα μπορούσε να το πράξει καλύτερα άλλη εταιρεία πέραν της Renault, στην παρούσα περίοδο που διανύει η Αυτοκινητοβιομηχανία. Άλλωστε, αυτή δεν είναι η οποία «εφηύρε» και καθιέρωσε τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ - ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Το 1996, ήταν η ίδια που έκανε περισσότερο προσιτά σε ευρύτερο αγοραστικό κοινό τα συγκεκριμένα οχήματα με την παρουσίαση του Scénic. Είκοσι χρόνια αργότερα, το μοντέλο εμφανίζεται πιο σύγχρονο από ποτέ αλλά και με πρόθεση να αλλάξει τα αισθητικά δεδομένα αυτών των οχημάτων. Πλέον δεν είναι μόνο ένα «υπερυψωμένο» Mégane (στο «πάτωμα» του οποίου ανέκαθεν βασιζόταν). Οι άνθρωποι της Renault προσπάθησαν ν' «ανεξαρτητοποιήσουν» όσο το δυνατόν το Scénic, προσδίδοντάς του εντονότερη και πιο νεανική «προσωπικότητα».

Μεγαλύτερο σε διαστάσεις

Σε σχέση με την προηγούμενη «γενιά» του, το καινούργιο Scénic είναι κατά 4,0 cm πιο μακρύ, κατά 2,0 cm πιο πλατύ και κατά 1,3 cm ψηλότερο. Το μεταξόνιό του είναι κατά 3,2 cm μακρύτερο κάτι που συνεπάγεται μεγαλύτερη ευρυχωρία εσωτερικά.

Η πρακτικότητα είναι το βασικό ζητούμενο σε ένα όχημα αυτής της κατηγορία και το νέο μοντέλο πληροί την εν λόγω συνθήκη. Καίριο στοιχείο αυτής είναι η δυνατότητα του κεντρικού υποβραχιονίου-κονσόλας να σύρεται εμπρός-πίσω όπως και στην προηγούμενη γενιά. Με αυτό τον τρόπο μεταβάλλεται ο εκεί διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος, ανάλογα με το μέγεθος του αντικειμένου. Εκτός αυτού, υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα εντός του οχήματος, για όλους τους επιβάτες. Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, ο συνολικός διαθέσιμος χώρος τους φτάνει τα 63 λίτρα.

Ακόμα ένα στοιχείο που συμβάλει στην παρεχόμενη πρακτικότητα είναι η δυνατότητα να αναδιπλώνουν με μία κίνηση οι πλάτες του πίσω καθίσματος, δημιουργώντας ένα επίπεδο χώρο με το πορτμπαγκάζ. Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο, ωστόσο στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις του μοντέλου η διαδικασία γίνεται μέσω της οθόνης αφής (διάστασης 8,7 in) η οποία βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Εξοπλισμός

Το επίπεδο ασφαλείας του νέου Scénic είναι υψηλό και στις δοκιμές πρόσκρουσης του «EuroNCAP» βαθμολογήθηκε με πέντε αστέρια. Συγκεκριμένα, συγκέντρωσε ποσοστό 90% για την προστασία ενηλίκων επιβατών, 82% για τα παιδιά, 67% για τους πεζούς και 59% για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ενεργητικής ασφάλειας. Σε ό,τι αφορά τα τελευταία, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνονται σύστημα «Active Emergency Braking System» με δυνατότητα αναγνώρισης πεζού το οποίο ενεργοποιείται όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα μεταξύ 7-60 km και ακινητοποιεί το αυτοκίνητο αν δεν αντιδράσει έγκαιρα ο οδηγός.

Επίσης, διαθέτει σύστημα «Lane Keeping Assist» (το οποίο λειτουργεί όταν το όχημα κινείται μεταξύ 70-160 km/h, κρατώντας το εντός της λωρίδας κυκλοφορίας). Τέλος, διαθέτει το σύστημα infotainment «R-Link 2» το οποίο παρέχει αναβαθμισμένες δυνατότητες διασύνδεσης και διασκέδασης αλλά και μερικής παραμετροποίησης των χαρακτηριστικών λειτουργίας του κινητήρα, του τιμονιού και της απόκρισης του πεντάλ του γκαζιού. Η τεχνολογία «Multi Sence», όπως ονομάζεται από τους ανθρώπους της Renault, διαθέτει πέντε διαφορετικές επιλογές. Τέλος, το καινούργιο Scénic θα διατίθεται και με πανοραμική (γυάλινη) οροφή και με τη δυνατότητα διχρωμίας στο αμάξωμά.

Κατά τη διάρκεια της διήμερης δημοσιογραφικής παρουσίασης του νέου Scenic οδηγήσαμε αρχικά το μοντέλο με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 TCe 130 PS. Η συγκεκριμένη έκδοση διακρίνεται για τον ικανοποιητικό ρυθμό με τον οποίο κινεί το αυτοκίνητο ο εξελιγμένος turbo κινητήρας. Επίσης παρά την στάνταρ τοποθέτηση ελαστικών σε ζάντες 20 ιντσών (!) το νέο Scenic είναι και σχετικά άνετο και μαλακό. Σειρά είχαν ακολούθως το Scenic με την έκδοση dCi 110 Hybrid Assist, με υποστηρικτική χρήση ηλεκτροκινητήρα για μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων και το Grand Scenic με τον κινητήρα πετρελαίου dCi 160 σε συνδυασμό με κιβωτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Το δεύτερο αν και πιο βαρύ σε αίσθηση από το απλό Scenic δεν στερείται δύναμης χάρη στα κορυφαία χαρακτηριστικά του κινητήρα diesel.

Περισσότερες πληροφορίες για τη νέα οικογένεια Scenic μπορείτε να διαβάσετε στο Car and Driver Οκτωβρίου.