Οδηγούμε στην Ισπανία το επανασχεδιασμένο Lexus ES 300h


Το Lexus ES είναι ένα από τα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας το οποίο είναι αρκετά δημοφιλές στις ΗΠΑ και σε κάποιες από τις χώρες της Ασίας. Πλέον, στην έβδομη γενιά του διατίθεται και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 5/10/2021

Το ES, το πολυτελές μοντέλο της Lexus, στη μεγάλη κατηγορία δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό στη χώρα μας. Η οικονομική κρίση που βιώσαμε από περίπου το 2010, μέχρι την επιβολή των «Μνημονίων» είχε ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο όχημα να μην έχει βρει την αναγνωσιμότητα και τη θέση που του πρέπει.

Ωστόσο, η εμπορική πορεία του στις υπόλοιπες αγορές είναι σχετικά καλή, βάσει των στοιχείων που ανακοινώνει η εταιρεία. Σε διάστημα μεγαλύτερο των 30 ετών έχουν πουληθεί περίπου 2.800.000 μονάδες του μοντέλου. Όμως, το ES είναι κάτι περισσότερο από ακόμα ένα όχημα στην γκάμα της. Είναι η ίδια η εταιρεία.

Το ES 300 παρουσιάστηκε το 1989, μαζί με το LX 400, τη «ναυαρχίδα» της Lexus. Εκείνη τη χρονιά ανακοινώθηκε επίσημα η ίδρυση της εταιρείας και αυτά τα δύο μοντέλα ήταν τα πρώτα που έφεραν το εμπορικό σήμα της.

Με το πέρασμα των χρόνων, η Lexus κατάφερε να εδραιωθεί στο κλειστό κλαμπ των κατασκευαστών πολυτελών αυτοκινήτων. Μάλιστα, τα πρώτα χρόνια από τη σύστασή της, ήταν αυτή που όρισε τα νέα στάνταρ που έπρεπε να έχουν τα οχήματα αυτής της κατηγορίας. Έτσι, με τον τρόπο της, επηρέασε και εξανάγκασε τους Γερμανούς (κυρίως) να αλλάξουν νοοτροπία κατασκευής και να βελτιώσουν σημαντικά τα αυτοκίνητά τους.

Η καινούργια γενιά

Τριάντα χρόνια μετά το πρώτο ES, το 2019, η Lexus παρουσίασε την καινούργια γενιά του μοντέλου, την έβδομη κατά σειρά. Εφέτος, παρουσίασε το μερικώς επανασχεδιασμένο όχημα. Το ES 300h είναι ένα σύγχρονο, πολυτελές και αρκετά ιδιότυπο όχημα, με τεχνολογία αιχμής σε κάθε τομέα του και με την ταυτότητα της Lexus. Απευθύνεται σε στελέχη εταιρειών αλλά και σε όσους θέλουν ένα αυτοκίνητο που να ξεχωρίζει.

Προφανώς, προτάσσει την κατασκευαστική φιλοσοφία της, καθώς είναι αυτό που αναλαμβάνει να την αντιπροσωπεύσει σε περισσότερους, καθώς το LS (η τετράτροχη κορωνίδα της Lexus) εξ ορισμού απευθύνεται σε λιγότερους. Το νέο ES βασίζεται στην εκδοχή «GA-K» («Global Architecture-K») της πλατφόρμας «Toyota New Global Architecture» κάτι που έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους της εταιρείας να το κάνουν περισσότερο στιβαρό και δύσκαμπτο, αναφορικά με το πλαίσιό του.

Ουσιαστικά, αφορμή για την επανασχεδίασή του ήταν το γεγονός ότι αναβαθμίστηκε το τεχνολογικό πακέτο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας που διαθέτει ακόμα και στη λεγόμενη βασική έκδοση. Πλέον, διαθέτει το σύστημα «Lexus Safety System Plus» που αναγνωρίζει πιο έγκαιρα τον πεζό ή τον δικυκλιστή και ειδοποιεί τον οδηγό ή συμβάλλει στην αποφυγή του ατυχήματος. Επίσης, αποτρέπει μια ενδεχόμενη σύγκρουση.

Η απόδοση

Το ES 300h διαθέτει το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς που έχει εξελίξει η Toyota Motor Company, μέλος της οποίας είναι η Lexus. Αυτό αποτελείται από τον ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων (μέγιστης ισχύος 178 PS/5.700 rpm και μέγιστης ροπής 221 Nm/3.600-5.200 rpm) και από έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη μέγιστης ισχύος 120 PS και μέγιστης ροπής 202 Nm. Η συνδυαστική μέγιστη ισχύς τού συστήματος είναι 218 PS.

Η αναβάθμιση

Το ES 300h διαθέτει πλουσιότερο εξοπλισμό και καλύτερης ποιότητας υλικά στο εσωτερικό του. Με την ευκαιρία της επανασχεδίασής του, έχουν τοποθετηθεί περισσότερα τμήματα από αλουμίνιο στο αμάξωμά του αλλά και στην ανάρτησή του για να είναι πιο ελαφρύ και να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά, σε σχέση με πριν. 

Μάλιστα, είναι διαθέσιμο και στην εξοπλιστική έκδοση «F-Sport» όπου διαθέτει αμορτισέρ μεταβλητής σκληρότητας («Adaptive Variable Suspension») την οποία επιλέγει ο οδηγός ανάλογα με τον ρυθμό που θέλει να ακολουθήσει κάθε φορά.

Εκτός από την ανάρτηση, έχει αναβαθμιστεί και το σύστημα πέδησης, τόσο αναφορικά με την απόδοσή του όσο και σε ό,τι αφορά την αίσθηση που δίνει στον οδηγό όταν αυτός πατάει το πεντάλ του φρένου. Όπως μάθαμε, οι άνθρωποι της Lexus αφιέρωσαν πολύ χρόνο για καταφέρουν να επιτύχουν αυτό που ήθελαν και να το κάνουν (το σύστημα) να δίνει καλύτερη πληροφόρηση στο πόδι (του οδηγού). Μάλιστα, για να το επιτύχουν επανασχέδιασαν και το ίδιο το πεντάλ.

Ωστόσο, το στοιχείο που προκαλεί εντύπωση είναι πως έχουν καταργηθεί οι κλασικής μορφής εξωτερικοί καθρέφτες και στη θέση τους υπάρχουν ψηφιακές κάμερες που προβάλλουν το περιβάλλον προς τα πίσω σε δύο μικρές κάμερες οι οποίες βρίσκονται στο εσωτερικό, στη βάση των κολώνων του παρμπρίζ. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο της Lexus στο οποίο εφαρμόζεται αυτή η τεχνολογία.

Τέλος, το αμάξωμα του ES 300h ακολουθεί τη σχεδιαστική φόρμα που η Lexus έχει υιοθετήσει πρόσφατα, με την έντονη μορφή της μάσκας και την ιδιαίτερη γραμμή των φώτων εμπρός και πίσω. Στο εσωτερικό του, τα υλικά είναι καλύτερα από πριν και στον προαιρετικό εξοπλισμό του διατίθεται ηχοσύστημα της «Mark Levinson».

Η εμπειρία της οδήγησης

Το επανασχεδιασμένο ES 300h είναι ένα από τα πιο ήσυχα και πολυτελή οχήματα που έχουμε οδηγήσει το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το σχετικά μεγάλο sedan σε «απομονώνει» από τον δρόμο και σε κάνει να αισθάνεσαι ότι πραγματικά βρίσκεται σε μια λιμουζίνα.

Τα μεγάλα καθίσματα, ο μεγάλος ωφέλιμος χώρος (ιδίως στο πίσω κάθισμα), το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου ακόμα και όταν η ταχύτητα κίνησης αυξάνεται και η ποιότητα των υλικών σε κάνουν να νοιώθεις πολύ άνετα ως επιβάτης.

Για τον οδηγό, ο τρόπος λειτουργίας του υβριδικού συστήματος διευκολύνει το έργο του, τόσο κατά την επιτάχυνση εν κινήσει όσο και σε ό,τι αφορά στην οικονομία καυσίμου. Σύμφωνα με τη Lexus, το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 8,9 sec, ενώ η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 180 km/h για λόγους ασφαλείας, όπως είναι η τάση πλέον.

Η μέση τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 5,2 l/100 km και αυτή για την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 119 g/km. Οι τιμές αυτές γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακές εάν λάβουμε υπόψη ότι πρόκειται για ένα μεγάλων διαστάσεων όχημα το οποίο ζυγίζει 2.150 kg, όπως ανακοινώνει η εταιρεία.

Με το ES 300h, η Lexus σκοπεύει να ανταγωνιστεί κυρίως τα αντίστοιχα γερμανικά μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά, προσφέροντας ένα τεχνολογικό «πακέτο» που δεν είναι εύκολο να το βρεις σε αυτά και σε σχετικά καλή τιμή, συγκριτικά. Όπως ανακοίνωσαν τα στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας, το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο με τιμή που ξεκινά από τα 76.900 ευρώ.