Οδηγούμε την Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo


Οι καταιγιστικές επιδόσεις της Porsche Taycan Turbo S δεν αλλοιώνονται στη μεταμορφωμένη έκδοση του μοντέλου με την επιμηκυσμένη οροφή του αμαξώματος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: JOHN PEARLEY HUFFMAN (CAR AND DRIVER ΗΠΑ), ΑΠΟΔΟΣΗ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 4/3/2021

Αυτή είναι μια ιστόρηση για ένα άνοιγμα, συγκεκριμένα για αυτό που καλύπτεται κάτω από το πίσω μέρος του αμαξώματος της καινούργιας Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo. Το ξεκαθαρίζουμε εξ αρχής αυτό, καθώς το υπόλοιπο αυτοκίνητο είναι κατά βάση το ίδιο με το υψηλών επιδόσεων αμιγώς ηλεκτροκίνητο τετράθυρο όχημα που ανταγωνίζεται την Tesla.

Εδώ και κάποια χρόνια τώρα, η Porsche έχει δημιουργήσει έκδοση Sport Turismo wagon για την Panamera. Την ίδια πρακτική ακολούθησε και για την Taycan, με την εκδοχή Cross Turismo του συγκεκριμένου μοντέλου: νέα πίσω φτερά, μακρύτερη οροφή και νέα διαμόρφωση του αμαξώματος εκεί που βρίσκεται ο χώρος αποσκευών. 

Οι άνθρωποι της Porsche δεν έχουν ανακοινώσει πλήρως τις τεχνικές λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο (σημ.: Taycan Turbo S Cross Turismo). Ωστόσο, (σημ.: το αμάξωμά του) διαθέτει ευρύτερα φτερά, μεγαλύτερους θόλους και αερανάρτηση στον βασικό εξοπλισμό του, κάτι που σημαίνει ότι θα έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με αυτή της Taycan.

Ακόμη δεν έχουμε οδηγήσει το αυτοκίνητο παραγωγής (σημ.: της Taycan Turbo S Cross Turismo), όμως είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από το ευρωπαϊκών προδιαγραφών πρωτότυπο το οποίο βρέθηκε στην Καλιφόρνια για να φωτογραφηθεί, πριν την έναρξη των πωλήσεών της που αναμένεται να ξεκινήσουν από το προσεχές καλοκαίρι.

Σε δρόμο που της ταιριάζει

Μία από τις πιο διάσημες διαδρομές στη Νότια Καλιφόρνια είναι ο δρόμος που ξεκινά από τη Sunset Boulevard και μέσω του αυτοκινητόδρομου 405 κατευθύνεται ανατολικά προς το Beverly Hills, παράλληλα της περιοχής του Bel Air, και καταλήγει στο πολυτελές ξενοδοχείο Beverly Hills, το οποίο είναι γνωστό και για το ροζ χρώμα στο οποίο είναι βαμμένο.

Πρόκειται σχεδόν για τον ίδιο δρόμο στον οποίο γυρίστηκαν οι εντυπωσιακές σκηνές της κόντρας μεταξύ της Ferrari 308 GTS Quattrovalvole 308 και της Porsche 911 SC Cabriolet στην κινηματογραφική ταινία «Against all odds» του 1984 (σημ.: στη χώρα μας, προβλήθηκε με τον τίτλο «Έρωτας δίχως αύριο»). Λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, η κυκλοφορία των οχημάτων ήταν περιορισμένη, κάτι που αποδείχτηκε καλό για να κινηθούμε στη συγκεκριμένη διαδρομή εκείνο το απόγευμα.

Η Sunset Boulevard είναι ένας δρόμος με πολλές στροφές και υψομετρικές διαφορές και ταιριάζει απόλυτα στην Taycan Turbo S Cross Turismo. Το αυτοκίνητο διαχειρίζεται επιδέξια το βάρος του ελισσόμενο στις διαδοχικές στροφές. Καθώς η ροπή του ηλεκτροκινητήρα του αποδίδεται άμεσα, εκτοξεύεται εμπρός και καλύπτει κάθε κενό που υπάρχει στην κυκλοφορία. Η Taycan κυριαρχεί στο γενικότερο πνεύμα που επικρατεί στην εποχή μας στο δυτικό Los Angeles επειδή είναι ταυτόχρονα και μία Porsche και ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Οι διαφορές

Η προσθήκη της πέμπτης πόρτας στην Taycan Turbo S Cross Turismo δεν άλλαξε στο παραμικρό τα διαπιστευτήρια του μοντέλου αναφορικά με τις επιδόσεις του. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι το ίδιο αθόρυβος όπως και στην τετράθυρη εκδοχή του μοντέλου, όμως ο διαμορφωθείς χώρος αποσκευών στην Cross Turismo ενισχύει κάπως τον θόρυβο από τα ελαστικά, με αποτέλεσμα να γίνεται περισσότερο αισθητός από τους επιβάτες. Όμως, το πορτμπαγκάζ της είναι μεγαλύτερο από αυτό της τετράθυρης εκδοχής (σημ.: στην Taycan Turbo S, φτάνει τα 366 λίτρα).

Σε ό,τι αφορά στο βάρος της Cross Turismo αναμένουμε να είναι μεγαλύτερο από τα 2.295 kg της Taycan Turbo S. Πάντως, δεν διαπιστώσαμε κάποια διαφοροποίηση στην οδική συμπεριφορά μεταξύ των δύο οχημάτων η οποία να οφείλεται στο διαφορετικό αμάξωμά τους. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, στην Taycan το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας δεν επιβραδύνει έντονα το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το δεξί πεντάλ.

Οι εντυπώσεις μας 

Οι άνθρωποι της Porsche ήθελαν να την κάνουν να δίνει την ίδια αίσθηση όπως στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι για την αποδοτικότερη ανάκτηση ενέργειας χρησιμοποιείται το πεντάλ του φρένου. Σημαίνει, επίσης, ότι το αυτοκίνητο διαθέτει πολύ ισχυρό σύστημα πέδησης και πολύ ανθεκτικό υλικό τριβής στα φρένα.

Η ουσία και η δεινότητα της Taycan Turbo S επικεντρώνεται στους δύο ηλεκτροκινητήρες της. Ο ένας βρίσκεται στον εμπρός άξονα και ο δεύτερος ακριβώς όπισθεν από τον πίσω. Ο χώρος μεταξύ τους καταλαμβάνεται από τη συστοιχία των μπαταριών οι οποίες αποτελούνται από 396 στοιχεία και συνιστούν ηλεκτρικό κύκλωμα τάσης 800 V.

Στο πρόγραμμα «Normal», η μέγιστη απόδοση των ηλεκτροκινητήρων φτάνει τους 625 PS. Όμως, όταν ο οδηγός ενεργοποιήσει το σύστημα launch control η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 761 PS. Η ροπή, απλά είναι εκπληκτική. Με ενεργοποιημένο το launch control, η μέγιστη τιμή της φτάνει τα 1.050 Nm τα οποία είναι άπαντα παρόντα από τη στιγμή που αρχίσουν να κυλούν οι τροχοί του αυτοκινήτου.

Η πρότερη εμπειρία μας από τη δοκιμή της Taycan Turbo S έδειξε ότι κατά τη διάρκεια των μετρήσεών του το αυτοκίνητο επιτάχυνε από τα 0-60 mph (σημ.: 0-97 km/h) σε 2,4 sec και κάλυψε την απόσταση ¼ του μιλίου (σημ.: 402 m) σε 10,5 sec, έχοντας ταχύτητα εξόδου 209 km/h. Αναφορικά με τη μέγιστη θεωρητική αυτονομία της Taycan Turbo S Cross Turismo, αναμένουμε να είναι κάπως μικρότερη από αυτή των 309 km σύμφωνα με την «EPA» (σημ.: Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ).

Προς αποφυγή οποιασδήποτε παρανόησης, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι δεν υπάρχει υπερτροφοδότηση στο αυτοκίνητο. Η ονομασία Turbo S στην Taycan προέρχεται από το ένδοξο παρελθόν (και παρόν) των μοντέλων της Porsche που διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αν για κάποιο λόγο ενοχλείστε πολύ από την απουσία υπερτροφοδότη και θέλετε μια Porsche με χαμηλό ύψος αμαξώματος και πίσω θέσεις στις οποίες να μπορούν να χωρέσουν ενήλικοι, πεταχτείτε ως την πλησιέστερη έκθεση αυτοκινήτων της εταιρείας και δείτε κάποια από τις εκδόσεις της Panamera. Αυτές, έχουν turbo.

Εφόσον δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές μεταξύ της Porsche Taycan Turbo S και της Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo, που είναι ο… «λάκκος στη φάβα», συνεπώς; Στην τιμή αγοράς, είναι η απάντηση.

Για να επιστρέψεις σπίτι με την πρώτη θα χρειαστεί να πληρώσεις τουλάχιστον 186.350 δολάρια (σημ.: περίπου 154.900 ευρώ, στις ΗΠΑ). Για να κάνεις το ίδιο με τη δεύτερη, να υπολογίζεις ότι θα πρέπει να διαθέσεις περίπου 200.000 δολάρια (σημ.: περίπου 166.220 ευρώ, στις ΗΠΑ), ιδίως εάν εντρυφήσεις στον ατελείωτο κατάλογο του έξτρα εξοπλισμού που προσφέρει η Porsche. 

Με τέτοιες τιμές αγοράς, η Taycan Turbo S προφανώς δεν είναι αυτό που λέμε «ευκαιρία». Όμως, είναι το καλύτερο αμιγώς ηλεκτροκίνητο τετράθυρο όχημα επιδόσεων που μπορείς να αποκτήσεις. Το μεγαλύτερο άνοιγμα στο πίσω μέρος της Cross Turismo απλώς κάνει το αυτοκίνητο λίγο πιο χρηστικό.