Skoda Enyaq iV Coupe: Το οδηγούμε στην Ιταλία


Τι είναι το Skoda Enyaq Coupé iV; Ένα όχημα με πιο νεανικό στυλ και ίσως πιο ενδιαφέρον αισθητικά από το Enyaq iV SUV, μια εκδοχή τού αμιγούς ηλεκτροκίνητου μοντέλου η οποία θα αναζητήσει να βρει τη δική της ταυτότητα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 18/3/2022

Το Skoda Enyaq Coupé iV είναι το δημιούργημα της τσεχικής εταιρείας το οποίο προέκυψε από την ανάγκη να υπάρχει και η αντίστοιχη εκδοχή αμαξώματος του Enyaq iV ως απότοκο της συγκεκριμένης μόδας στα SUV οχήματα, είτε αυτά διαθέτουν κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ηλεκτροκινητήρα.

Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, η νέα εκδοχή του μοντέλου εμφανίζεται με μια πιο δυναμική σχεδίαση. Η κεκλιμένη οροφή στο πίσω μέρος της κάνει το Enyaq Coupé iV να είναι πιο ελκυστικό σε ό,τι αφορά στο στυλ τού αμαξώματος και οι χρωματικές προσθήκες σε αυτό, δηλαδή η διχρωμία που υπάρχει στους προφυλακτήρες και τα πλαϊνά του, το κάνουν να δείχνει πιο μακρύ απ’ όσο είναι. 

Σύμφωνα με τη Skoda, το μήκος του είναι 4.653 mm, το πλάτος του 1.879 mm και το ύψος του φτάνει τα 1.622 mm. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, είναι κατά μόλις τέσσερα χιλιοστά πιο μακρύ από το Enyaq iV SUV, έχει το ίδιο πλάτος, ενώ το ύψος του είναι κατά έξι χιλιοστά μεγαλύτερο. Αναφορικά με το μεταξόνιό του, φτάνει τα 2.765 mm και είναι ταυτόσημο στις δύο εκδόσεις.

Η διαμόρφωση του αμαξώματος στο Enyaq Coupé iV δεν αφορά μόνο στην εμφάνισή του αλλά και στη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής του. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,234 σύμφωνα με την εταιρεία. Στην έκδοση RS, η διαφοροποίηση με τις υπόλοιπες εξοπλιστικές εκδόσεις του μοντέλου αφορά στην ύπαρξη του λεγόμενου «Crystal Face», όπως το ονομάζουν στη Skoda, στον βασικό εξοπλισμό της. Πρόκειται για την ύπαρξη 131 μικρών LED φώτων στη γρίλια της μάσκας τα οποία την φωτίζουν και της δίνουν μια χαρακτηριστική ταυτότητα.

Εσωτερικώς

Το Enyaq Coupé iV διαθέτει μεγάλη γυάλινη οροφή στον βασικό εξοπλισμό του, γεγονός που συμβάλλει στην ευχαρίστηση την οποία προσφέρει στους επιβάτες του. Οι τελευταίοι, επωφελούνται από τον μεγάλο διαθέσιμο χώρο που έχουν στη διάθεσή τους, καθώς το επίπεδο πάτωμα και η πολύ καλή διαμόρφωση του εσωτερικού τούς επιτρέπουν να μετακινούνται με άνεση. Παρά το γεγονός ότι το αμάξωμα είναι κεκλιμένο στο πίσω μέρος του, ο χώρος αποσκευών είναι τουλάχιστον 570 λίτρα, μόλις 15 λίτρα μικρότερος από τον αντίστοιχο του Enyaq iV.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι άνθρωποι της τσεχικής εταιρείας, κατά την εξέλιξη και δημιουργία της coupé εκδοχής δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην όσο το δυνατόν ευρεία χρήση ανακυκλωμένων υλικών στο εσωτερικό της. Συγκεκριμένα, ανακοίνωσαν ότι σε κάθε Enyaq Coupé iV υπάρχουν 13,1 kg ανακυκλωμένου πλαστικού.

Επίσης, το 60% τού αλουμινίου που έχει χρησιμοποιηθεί είναι ανακυκλωμένο, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τον χάλυβα φτάνει το 40%. Τέλος, οι γυάλινες επιφάνειές του είναι ανακυκλωμένες σε ποσοστό 20%, ενώ η υφασμάτινη επένδυση στο εσωτερικό περιλαμβάνει υλικό που προέρχεται από επαναχρησιμοποιούμενο πλαστικό (PET) σε ποσοστό 60% και το υπόλοιπο 40% είναι από μαλλί φυσικής κατεργασίας.

Το επίπεδο εξοπλισμού είναι πολύ καλό από τη βασική έκδοση και υψηλό στις κορυφαίες του μοντέλου. Με την ονομασία «Simply Clever 2.0» στη Skoda αναβάθμισαν τα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης του οδηγού και άνεσης των επιβατών («Travel Assist 2.5»)..

Ο πίνακας οργάνων είναι μια έγχρωμη οθόνη 5,3 ιντσών («Digital Cockpit») και στην κονσόλα υπάρχει οθόνη αφής 13,0 ιντσών στην οποία προβάλλονται οι πληροφορίες του αναβαθμισμένου λογισμικού, το οποίο έχει την κωδική ονομασία «ME3», του συστήματος infotainment . 

Οι εκδόσεις

Όπως είναι αναμενόμενο, το Enyaq Coupé iV δεν διαφοροποιείται ουσιαστικά από τη SUV έκδοση αναφορικά με τη μέγιστη ισχύ και την ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών του. Κατά συνέπεια, διατίθεται στην iV 60, με έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 179 PS και με μπαταρίες 62 kWh (πραγματική 58 kWh).

Η αμέσως επόμενη είναι η iV 80, με έναν ηλεκτροκινητήρα 204 PS και με μπαταρίες 62 kWh (πραγματική 58 kWh). Ακολουθεί η iV 80x, με δύο ηλεκτροκινητήρες (τετρακίνητη) μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος 265 PS και μπαταρίες 82 kWh ((πραγματική 77 kWh). Τέλος, υπάρχει και η κορυφαία RS iV (επίσης τετρακίνητη) στην οποία οι δύο ηλεκτροκινητήρες της έχουν μέγιστη συνδυαστική ισχύ 299 PS και τις ίδιας ενεργειακής χωρητικότητας μπαταρίες (82 kWh ονομαστική, 77 kWh πραγματική).

Αναφορικά με τις μπαταρίες, η Skoda τις προμηθεύεται από την κορεατική LG Chem για τη δικίνητη (πισωκίνητη) εκδοχή του οχήματος (δηλαδή την iV 60 και την iV 80) και από την κινεζική CATL για τις iV 80x  και RS iV (που έχουν δύο ηλεκτροκινητήρες και είναι τετρακίνητες).

Όπως μας είπε τεχνικός της εταιρείας, η συστοιχία των μπαταριών 62 kWh αποτελείται από 10 επιμέρους τμήματα, καθένα εκ των οποίων διαθέτει 24 στοιχεία (συνολικά, 240). Το βάρος τους σε αυτή την έκδοση του νέου μοντέλου φτάνει περίπου τα 370 kg.

Στην εκδοχή τού Enyaq Coupé iV 80, όπως και στην iV 80x αλλά και στην κορυφαία RS iV, η συστοιχία αποτελείται από 12 τμήματα, διαθέτει συνολικά 288 στοιχεία και το βάρος της είναι 500 kg.

Οι άνθρωποι της Skoda, με την ευκαιρία δημιουργίας του Enyaq Coupé iV, αναβάθμισαν το λογισμικό που αφορά στη φόρτισή του. Έτσι, οι εκδόσεις iV 60 και iV 80 μπορούν να χρησιμοποιήσουν φορτιστή έως 120 kW ενώ οι δύο ισχυρότερες μέχρι 135 kW. Σε wallbox έως 11 kW για τη φόρτιση μεταξύ 10%-80% χρειάζονται περίπου έξι ώρες για τη βασική συστοιχία μπαταριών και περίπου οκτώ ώρες για τη μεγαλύτερη.

Τέλος, αναφορικά με τη μέγιστη θεωρητική αυτονομία (κατά το Πρωτόκολλο «WLTP»), η εταιρεία ανακοινώνει περισσότερα από 540 km. Προαιρετικά, το Enyaq Coupé iV διατίθεται και με την ανάρτηση «Adaptive Dynamic Chassis Control», ενώ στις τετρακίνητες εκδόσεις του το πρόγραμμα παραμετροποίησης μετάδοσης της ροπής στους τροχούς διαθέτει πλέον και την επιλογή «Traction» για οδήγηση σε χωματόδρομο ή σε γλιστερή επιφάνεια.

Οι ηλεκτροκινητήρες

Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας του Enyaq Coupé iV κατασκευάζεται από τη Magna και η Skoda τον προμηθεύεται από αυτήν. Είναι ασύγχρονος, έχει μέγιστη ισχύ 111 PS και μέγιστη ροπή 162 Nm, περιστρέφεται ως τις 13.500 rpm και έχει βάρος 59,8 kg.

Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας κατασκευάζεται από τον Όμιλο VAG και χρησιμοποιείται στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του. Είναι σύγχρονος (εν αντιθέσει με τον εμπρός), έχει μέγιστη ισχύ 208 PS και μέγιστη ροπή 310 Nm, περιστρέφεται με 16.000 rpm και ζυγίζει 89,4 kg.

Πρώτες εντυπώσεις

Οδηγήσαμε το Enyaq Coupé RS iV, δηλαδή την κορυφαία εκδοχή του μοντέλου αναφορικά τόσο με την ισχύ του όσο και με το επίπεδο εξοπλισμού του. Η αρχική εντύπωση που πρόκειται για ένα όχημα με καλές επιδόσεις, όπως αυτά που παρουσίαζε η Skoda ως τώρα.

Η αλήθεια είναι ότι η επιτάχυνση από στάση γίνεται με σχετικά γρήγορο ρυθμό, αντίστοιχο ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος. Το σώμα σου κολλάει στο κάθισμα αλλά δεν σε ξαφνιάζει. Ως οδηγός καταλαβαίνεις το βάρος του οχήματος, το οποίο φτάνει τα 2.255 kg (χωρίς επιβάτη και αποσκευές), και συνειδητοποιείς ότι έχεις να κάνεις με ένα όχημα που πρέπει να σέβεσαι τον όγκο του και να μην το παρακάνεις από ενθουσιασμό.

Η ανάρτηση είναι πολύ καλά ρυθμισμένη. Είναι σχετικά σφιχτή αλλά παραμένει άνετη και είναι χαρακτηριστικός ο τρόπος που απορροφά τις όποιες κακοτεχνίες. Το σχετικά βαρύ όχημα αλλάζει πολύ εύκολα και άμεσα τροχιά και είναι ήσυχο στο εσωτερικό του ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησής του.

Παρά το γεγονός ότι το αμάξωμα είναι κεκλιμένο πίσω και διαθέτει γυάλινη οροφή, οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα έχουν ικανοποιητικό ωφέλιμο ύψος ακόμα και εάν είναι με ανάστημα πάνω από 1,85 m. Αναφορικά με την ευρυχωρία, έχουμε να κάνουμε με ένα Skoda οπότε δεν υπάρχει κανένα θέμα κριτικής. Το ίδιο ισχύει και για την πρακτικότητα που προσφέρει το αυτοκίνητο στους επιβάτες.

Τέλος, η ποιότητα κατασκευής και το επίπεδο εξοπλισμού είναι σε υψηλό επίπεδο. Από την ελληνική αντιπροσωπεία της εταιρείας ανακοινώθηκε ότι το Enyaq Coupé iV θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας είτε λίγο πριν το καλοκαίρι είτε στις αρχές αυτού. Προς το παρόν, δεν έχουν καθοριστεί οι τιμές πώλησης των εκδόσεών του.