Ένα ηλεκτροκίνητο Skoda 113 ετών!


Νομίζετε ότι το Enyaq iV είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Škoda; Κι όμως! Η τσεχική εταιρεία γνωρίζει την ηλεκτροκίνηση για περισσότερο από έναν αιώνα! 

  • 12/9/2021

Το Enyaq iV είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Škoda στη σύγχρονη εποχή. Όμως, ο τίτλος του ηλεκτρικού πρωτοπόρου ανήκει στο Laurin & Klement E.  Εφευρέτης και σχεδιαστής του ήταν ο František Krizík, ο οποίος συχνά αναφέρεται ως «ο Τσέχος (Thomas) Edison» που έπαιξε, επίσης, σημαντικό ρόλο στη διάδοση των τραμ. 

Το 1908, ο Krizík αντικατέστησε την κινητήρια μονάδα τού οχήματος με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος κινούσε τους τροχούς. Ο βενζινοκινητήρας 28 PS χρησιμοποιήθηκε μόνο για την παραγωγή του απαραίτητου ηλεκτρικού ρεύματος. Ως αποτέλεσμα, το Laurin & Klement E δεν χρειαζόταν μπαταρία και, ως εκ τούτου, μπορεί να θεωρηθεί το πρώτο υβριδικό της Škoda!

Στα τέλη της δεκαετίας του 1930, η εταιρεία έκανε το μεγάλο βήμα παράγοντας ένα μικρό φορτηγό με ηλεκτρική κίνηση και χωρητικότητα φορτίου έως και τρεις τόνους. Το εν λόγω χρησιμοποιήθηκε για την προμήθεια μπύρας σε τοπικά εστιατόρια στο Pilsen.

Το ηλεκτρικό φορτηγό είχε μια άνετη, φαρδιά καμπίνα πάνω από τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος ήταν τοποθετημένος μπροστά από τον εμπρός άξονα. Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του φορτηγού ήταν η αεροδυναμική του, με το χαρακτηριστικό, σε σχήμα βέλους παρμπρίζ του. 

Το 1941, η Škoda μπήκε στον κόσμο των παιχνιδιών παρουσιάζοντας το Puck, ένα αυτοκίνητο διαθέσιμο σε δύο μεγέθη, για μικρότερα και μεγαλύτερα παιδιά. Το Puck ήταν εξοπλισμένο με ηλεκτρικό κινητήρα Scintilla, προβολείς και κανονική ανάρτηση και για τους τέσσερις τροχούς. Διέθετε ακόμα και ταχύμετρο που εμφάνιζε την έως και 12 km/h τελική ταχύτητα του οχήματος.

Έκτοτε, πέρασαν δεκαετίες και μεταξύ 1991 και 1993, περίπου 100 Škoda Eltra 151L κατασκευάστηκαν με βάση το Favorit και το Pickup, αρχικά για την Ελβετία (μετά από παραγγελία του τοπικού διανομέα) και στη συνέχεια για άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο ηλεκτρικός κινητήρας 15,4 kW επέτρεπε αυτονομία έως 80 km και τελική ταχύτητα 80 km/h, με την παροχή φόρτισης να βρίσκεται πίσω από τη μάσκα του.