Η ιστορία της MG: Από το χείλος του γκρεμού στη μεγάλη ευρωπαϊκή αντεπίθεση


Ο Όμιλος Συγγελίδη επαναφέρει την ιστορική MG στους ελληνικούς δρόμους και βάζει τέλος στην παρατεταμένη απουσία από τη χώρα μας. Αυτή είναι η πορεία του εμβληματικού brand που το 2024 συμπληρώνει 100 χρόνια από την ίδρυσή του. 

  • ΦΩΤΟ: MG, WIKIMEDIA COMMONS
  • 29/7/2023

Ήταν γνωστό εδώ και καιρό ότι η MG «ψαχνόταν» για τον εισαγωγέα που θα φέρει τα αυτοκίνητά της στην ελληνική αγορά. Τελικά βγήκε «λευκός καπνός» και ο εκλεκτός είναι ο όμιλος Συγγελίδη, ο οποίος τον Σεπτέμβριο θα ανακοινώσει επισήμως τη νέα, μεγάλη συμφωνία.

Κάπως έτσι τους επόμενους μήνες τα μοντέλα της ιστορικής βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία του χρόνου συμπληρώνει 100 χρόνια από την ίδρυσή της, θα βγουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους μετά από μία μακρά περίοδο απουσίας.

Στην έκθεση της DS στη Λεωφόρο Κηφησίας έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες προκειμένου να διαμορφωθεί κατάλληλα ο χώρος και να φιλοξενήσει τα αυτοκίνητα της MG όπου οι υποψήφιοι αγοραστές θα μπορούν να τα γνωρίσουν από κοντά.

Η ιστορία της εταιρείας ξεκίνησε το 1924 σε ένα γκαράζ που ονομαζόταν «Morris Garages» από τον William Morris.
Η ιστορία της εταιρείας ξεκίνησε το 1924 σε ένα γκαράζ που ονομαζόταν «Morris Garages» από τον William Morris.

Εκτός από τις πολύ ενδιαφέρουσες προσθήκες στη γκάμα της, η MG είχε δείξει τα τελευταία χρόνια σημάδια δυναμικού comeback. Πριν από έναν περίπου χρόνο είχε μεγάλη διαφημιστική προβολή στα παρκέ του Ευρωμπάσκετ, όπου συμμετείχε και η εθνική μας ομάδα, ενώ τα μοντέλα της ήταν τα επίσημα οχήματα μετακίνησης της διοργάνωσης.

Πιο πριν είχε δώσει τα χέρια με την γαλλική ποδοσφαιρική ομάδα Λιόν, την αγγλική Λίβερπουλ, ενώ συνεργάστηκε και με την Ομοσπονδία Μπάσκετ της Ιταλίας, υποστηρίζοντας την εθνική ομάδα. 

Μέχρι την κατάρρευση του MG Rover Group το 2005, η MG είχε αξιόλογη παρουσία στην Ελλάδα. Ποιος ξεχνά, για παράδειγμα, τα Austin Metro και Austin Montego ή το MG TF; Μιλάμε φυσικά για μια βρετανική εταιρία με μεγάλη ιστορία, η οποία πλέον ανήκει στην κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC Motor, με έδρα τη Σαγκάη.

Οι Κινέζοι έδειξαν εξαρχής ενδιαφέρον για την MG. Το 2005, η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που απέκτησε το εργοστάσιο στο Longbridge του Μπέρμιγχαμ και την MG, ήταν η Nanjing Automobile για περίπου 97 εκατ. ευρώ. Η Nanjing Automobile ίδρυσε επίσημα τη NAC MG UK Limited ως εταιρεία χαρτοφυλακίου για το εργοστάσιο και τη μάρκα στις 12 Απριλίου 2006.

MG TF LE500 (@Wikimedia Commons)
MG TF LE500 (@Wikimedia Commons)

Τον Μάρτιο του 2007, η Nanjing Automobile παρουσίασε τα πρώτα οχήματα MG που κατασκευάστηκαν στην Κίνα, τα MG TF, MG 3 και MG 7. Τα αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν για άλλη μια φορά στο Longbridge με την παραγωγή του MG TF LE500 να διατηρείται από τον Αύγουστο του 2007 μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016.

Το 2007, η Nanjing Automobile εξαγοράστηκε από τη SAIC Motor και στις αρχές του 2009 η NAC MG UK Limited μετονομάστηκε σε MG Motor UK Limited. Το πρώτο ολοκαίνουργιο μοντέλο με το σήμα MG εδώ και 16 χρόνια, το MG6, παρουσιάστηκε στις 26 Ιουνίου 2011 κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο εργοστάσιο της MG Motor στο Longbridge από τον Κινέζο πρωθυπουργό Wen Jiabao.

MG Marvel R
MG Marvel R

Η SAIC Motor είναι ο 7ος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο και ήταν ο πρώτος όμιλος αυτοκινήτων στην Κίνα με ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια μονάδες. Οι θυγατρικές εταιρείες αυτοκινήτων της SAIC Motor περιλαμβάνουν τις Morris Garages (MG), Roewe και Maxus, αλλά και τις SAIC Volkswagen, SAIC-GM κ.α.

Η SAIC επένδυσε αρκετά στην ανάπτυξη της MG, ιδίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Αξιοσημείωτο ότι το 2014 η MG ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στη Μ. Βρετανία, όπως φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία που εκδόθηκαν από την Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων.

Ωστόσο, στις 23 Σεπτεμβρίου 2016 η MG Motor ανακοίνωσε ότι η παραγωγή αυτοκινήτων του Longbridge σταματά, αλλά διατήρησε ένα μεγάλο τεχνικό κέντρο, γνωστό ως SAIC Motor Technical Center, το οποίο απασχολούσε περίπου 500 άτομα στο απόγειό του, μαζί με ένα στούντιο σχεδιασμού.

Η SAIC μείωσε περαιτέρω την παρουσία της στο Longbridge το 2019, συρρικνώνοντας το προσωπικό του Τεχνικού Κέντρου σε μόλις 20 άτομα, πριν μετακομίσει στο Λονδίνο, όπου άνοιξε ένα μεγάλο στούντιο προηγμένου σχεδιασμού οχημάτων MG και Roewe. Η παραγωγή των αυτοκινήτων γίνεται, πλέον, στην Κίνα, την Ταϊλάνδη και την Ινδία.

Το μεγάλο comeback της MG ξεκίνησε αναμενόμενα από το Ηνωμένο Βασίλειο όπου τα ηλεκτρικά της μοντέλα κάνουν θραύση. Δεν μπορεί να είναι άλλωστε τυχαίο ότι η εταιρεία έχει καρπωθεί ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς των ηλεκτρικών ταξί στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο μεγαλώνει συνεχώς όσο οι πόλεις απαγορεύουν την είσοδο των οχημάτων με ΜΕΚ στους κεντρικούς δρόμους.

MG4
MG4

Η πιο δυνατή πρόταση στη γκάμα της είναι το MG4, το μήκος του οποίου είναι 4.287 mm (σχεδόν όσο το VW ID.3) . Προσφέρεται είτε με 170 PS είτε με 203 PS, υπάρχουν δύο επιλογές μπαταρίας (51 kWh ή 64 kWh) ενώ η αυτονομία του φτάνει έως τα 435 km (WLTP). Αξίζει να σημειώσουμε ότι το MG4 μαζί με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό station wagon στον κόσμο, το MG5, βρέθηκαν στην αρχική λίστα με τις υποψηφιότητες για το βραβείο «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

Από εκεί και πέρα στη γκάμα της MG υπάρχει το ηλεκτρικό SUV ZS, το plug-in hybrid EHS, το C-SUV Marvel R Electric με τους άνετους χώρους στο εσωτερικό αλλά και το ηλεκτρικό roadster Cyberster το οποίο βάζει σε πρώτο πλάνο την οδηγική εμπειρία και αναμένεται να βγει στην αγορά το επόμενο καλοκαίρι.

MG CYBERSTER CONCEPT
MG CYBERSTER CONCEPT