MG: Από την κατάρρευση... στο Eurobasket 2022!


Η παραδοσιακή βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία «ξαναγεννιέται» με κινέζικη «σφραγίδα» και επιστρέφει δυναμικά στην Ευρώπη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΕΡΤ, FIBA EUROBASKET 2022
  • 5/9/2022

Παρακολουθώντας τους αγώνες της Εθνικής μας ομάδας στο Eurobasket, δεν αποκλείεται να «έπεσε» το μάτι σας σε μία από τις διαφημίσεις που εναλλάσσονται στους ηλεκτρονικούς διαφημιστικούς πίνακες δίπλα από την πλάγια γραμμή του «Mediolanum Forum».

Πρόκειται για τη διαφήμιση της MG, τα αυτοκίνητα της οποίας είναι τα επίσημα οχήματα μετακίνησης της διοργάνωσης για τον όμιλο του Μιλάνου. Σας προκαλεί εντύπωση αυτό, με δεδομένου ότι στην Ελλάδα έχουμε να την δούμε εδώ και πολλά χρόνια; Καθόλου παράξενο.

Κι όμως, μέχρι την κατάρρευση του MG Rover Group το 2005, η εταιρία είχε αξιόλογη παρουσία στη χώρα μας. Ποιος ξεχνά, για παράδειγμα, τα Austin Metro και Austin Montego ή το MG TF; Αλλωστε, πρόκειται για μια βρετανική εταιρία με μεγάλη ιστορία, έχοντας ιδρυθεί το 1924, η οποία πλέον ανήκει στην κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC Motor, με έδρα τη Σαγκάη.

Οι Κινέζοι έδειξαν εξαρχής ενδιαφέρον για την MG. Το 2005, η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που απέκτησε το εργοστάσιο στο Longbridge του Μπέρμιγχαμ και την MG, ήταν η Nanjing Automobile για περίπου 97 εκατ. ευρώ. Η Nanjing Automobile ίδρυσε επίσημα τη NAC MG UK Limited ως εταιρεία χαρτοφυλακίου για το εργοστάσιο και τη μάρκα στις 12 Απριλίου 2006.

Τον Μάρτιο του 2007, η Nanjing Automobile παρουσίασε τα πρώτα οχήματα MG που κατασκευάστηκαν στην Κίνα, τα MG TF, MG 3 και MG 7. Τα αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν για άλλη μια φορά στο Longbridge με την παραγωγή του MG TF LE500 να διατηρείται από τον Αύγουστο του 2007 μέχρι το Σεπτέμβριο του 2016.

Το 2007, η Nanjing Automobile εξαγοράστηκε από τη SAIC Motor και στις αρχές του 2009 η NAC MG UK Limited μετονομάστηκε σε MG Motor UK Limited. Το πρώτο ολοκαίνουργιο μοντέλο με το σήμα MG εδώ και 16 χρόνια, το MG6, παρουσιάστηκε στις 26 Ιουνίου 2011 κατά τη διάρκεια επίσκεψης στο εργοστάσιο της MG Motor στο Longbridge από τον Κινέζο πρωθυπουργό Wen Jiabao.

Πηγή: FIBA Eurobasket 2022
Πηγή: FIBA Eurobasket 2022

Η SAIC Motor είναι ο 7ος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο και ήταν ο πρώτος όμιλος αυτοκινήτων στην Κίνα με ετήσιες πωλήσεις που ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια μονάδες. Οι θυγατρικές εταιρείες αυτοκινήτων της SAIC Motor περιλαμβάνουν τις Morris Garages (MG), Roewe και Maxus, αλλά και τις SAIC Volkswagen, SAIC-GM κ.α.

Η SAIC επένδυσε αρκετά στην ανάπτυξη της MG, ιδίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Αξιοσημείωτο ότι το 2014 η MG ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στη Μ. Βρετανία, όπως φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία που εκδόθηκαν από την Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων.

Ωστόσο, στις 23 Σεπτεμβρίου 2016 η MG Motor ανακοίνωσε ότι η παραγωγή αυτοκινήτων του Longbridge σταματά, αλλά διατήρησε ένα μεγάλο τεχνικό κέντρο γνωστό ως SAIC Motor Technical Center το οποίο απασχολούσε περίπου 500 άτομα στο απόγειό του, μαζί με ένα στούντιο σχεδιασμού. Η SAIC μείωσε περαιτέρω την παρουσία της στο Longbridge το 2019, συρρικνώνοντας το προσωπικό του Τεχνικού Κέντρου σε μόλις 20 άτομα, πριν μετακομίσει στο Λονδίνο, όπου άνοιξε ένα μεγάλο στούντιο προηγμένου σχεδιασμού οχημάτων MG και Roewe. Η παραγωγή των αυτοκινήτων γίνεται, πλέον, στην Κίνα, την Ταϊλάνδη και την Ινδία.

Η MG έχει επιστρέψει δυναμικά στην Ευρώπη, με ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα και μένει πλέον να φανεί αν θα την ξαναδούμε και στη χώρα μας.