Tα 5 απίστευτα concept cars που σχεδίασε ο Chris Bangle


Flashback στις κορυφαίες στιγμές ενός designer που του άρεσε πάντα να σκέφτεται "out of the box" και να φέρνει στο σήμερα το… μεθαύριο της αυτοκίνησης.

  • 20/10/2021

Ένας από τους designer που έχει αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του στον χώρο του αυτοκινήτου είναι ο Chris Bangle. Ο γεννημένος στο Οχάιο και μεγαλωμένος στο Ουισκόνσιν σχεδιαστής, κατά την διάρκεια της μακράς πορείας του στον χώρο του αυτοκινήτου δούλεψε για πολλές εταιρίες, ωστόσο τα χρυσά του χρόνια τα έζησε υπό την σκέπη της ΒΜW (1999-2009) παρουσιάζοντας μια σειρά μοντέλων που ξεχώρισαν και έμειναν στην ιστορία για την σχεδιαστική τους γραμμή όπως το Z3, το X5, τη σειρά 7, κ.α.

Πέραν όμως των ξεχωριστών μοντέλων παραγωγής που σχεδίασε ο Bangle, μεγαλούργησε και στον τομέα των concept cars εκτελώντας καινοτόμες ιδέες, που παρουσιάζονταν και έστελναν την αυτοκίνηση αρκετά χρόνια μπροστά από την τρέχουσα εποχή της. Ας δούμε τα 5 κορυφαία σχεδιαστικά του δημιουργήματα…

OPEL JUNIOR-1983

Η Οpel ήταν η πρώτη επαγγελματική στέγη του Bangle λίγο μετά την ολοκλήρωση των σπουδών του στο Art Center College of Design της Καλιφόρνια. Το 1983 στο Motor Show της Φρανκφούρτης η γερμανική εταιρία παρουσίασε το Opel Junior με τον Bangle να αναλαμβάνει τον εσωτερικό σχεδιασμό. H προσέγγισή του θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «funky» με το ταμπλό να αποτελείται από κύβους (περιελάμβαναν τα όργανα) όπου ο οδηγός μπορούσε να τους αλλάξει θέση επιλέγοντας τη διάταξη της αρεσκείας του. Την ίδια στιγμή τα καλύμματα των καθισμάτων μπορούσαν να αφαιρεθούν και να χρησιμοποιηθούν ως υπνόσακοι ενώ οι πλαϊνές θήκες στις πόρτες μπορούσαν επίσης να αφαιρεθούν και να χρησιμοποιηθούν ως σακούλες για τα ψώνια!

ΒΜW Ζ9 GRAND TURISMO-1999

Όταν ζητήθηκε από τον Bangle να σχεδιάσει ένα πολυτελές GT το οποίο θα αποτελέσει τη «γέφυρα» στον νέο αιώνα που ξεκινούσε, η απάντηση ήρθε με το BMW Z9 Grand Turismo. Έναν σταθμό καινοτομίας τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, που σύστηνε στο κοινό μια νέα φιλοσοφία άνεσης και οδήγησης. Μπορεί το συγκεκριμένο μοντέλο να μην βρήκε ποτέ τον δρόμο για την παραγωγή, ωστόσο είναι γεγονός πως η σχεδιαστική του γραμμή, με το μακρύ μπροστά μέρος και το κοντό πίσω, αποτέλεσε «σήμα κατατεθέν» της BMW για πολλά απ’ τα επόμενα μοντέλα της και κυρίως για την ανανεωμένη σειρά 6 που εμφανίστηκε το 2003.

BMW X-COUPE-2001

Στην ΒΜW ο Bangle μεγαλούργησε και παρουσίασε το ένα αριστούργημα μετά το άλλο. Το 2001 στο North American International Auto Show του Ντιτρόιτ είχε βάλει στόχο να «παντρέψει» τη φιλοσοφία ενός coupe και ενός SUV, όπου το εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία μιας και το ΒΜW X-Coupe αποτέλεσε τον προάγγελο μιας τάσης που κυριάρχησε μερικά χρόνια μετά. Από τα πιο εντυπωσιακά σημεία του X–Coupe ήταν το λιτό εσωτερικό που έδινε μια «διαστημική» αίσθηση καθώς και το πίσω εξωτερικό μέρος του αμαξώματος, μεγάλο κομμάτι του οποίου άνοιγε προς τα πάνω αποκαλύπτοντας τον χώρο των αποσκευών καθώς και μέρος της καμπίνας των επιβατών.

ΒΜW GINA-2008

O σχεδιασμός του BMW Gina κράτησε σχεδόν μια επταετία μέχρι να παρουσιαστεί κερδίζοντας τις εντυπώσεις με την φουτουριστική του προσέγγιση. Τα στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίζει πολλά. Πιο σημαντικό υπήρξε το ειδικό ελαστικό ύφασμα που κάλυπτε το αμάξωμα και άντεχε ακραίες καιρικές συνθήκες χωρίς να φθείρεται. Την ίδια στιγμή τα φωτιστικά ανοιγόκλειναν με την κίνηση που εκτελούν τα ανθρώπινα μάτια, στο καπό άνοιγε αρμονικά μια εσοχή που εμφάνιζε το καπάκι του κινητήρα ενώ οι πόρτες άνοιγαν όπως τα φτερά πουλιών (με τον ίδιο τρόπο δηλαδή που ανοίγουν και στο BMW i8). To ΒMW Gina έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως ένα σχεδιαστικό αριστούργημα το οποίο υπήρξε πολύ μπροστά, όχι μόνο για την εποχή που παρουσιάστηκε αλλά ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα της αυτοκίνησης.

REDSPACE-2017

Μετά την αποχώρησή του από την ΒΜW το 2009 o Bangle αποφάσισε να ανοίξει τη δική του εταιρία, την Chris Bangle Associates με έδρα την επαρχία Cuneo της Ιταλίας. Ένα από τα τελευταία project που ανέλαβε ονομάζεται «REDS» και ουσιαστικά αποτελεί μια συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο CHTC με στόχο τον σχεδιασμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης. Σε αυτό το πλαίσιο το 2017 παρουσιάστηκε το τελευταίο δημιούργημα του Bangle, το Redspace, το οποίο διαφέρει κατά πολύ από όλα αυτά που μας έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα. Το πιο ξεχωριστό στοιχείο του Redspace είναι χωρίς αμφιβολία το… παράξενο παρμπρίζ ενώ ο Bangle έχει δηλώσει πως το όχημα σχεδιάστηκε με στόχο να κινείται γρήγορα και οικολογικά στις μεγαλουπόλεις της Κίνας.