Απολογισμός Ράλλυ Ακρόπολις - Πόσο κόστισε ο αγώνας στον κρατικό προϋπολογισμό


Το Υφυπουργείο Αθλητισμού και η Motorsport Greece διοργάνωσαν το ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM 2022 με τον απολογισμό του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, τα οικονομικά του αποτελέσματα αλλά και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ACROPOLIS RALLY
  • 9/12/2022

Το The Ellinikon Experience Centre άνοιξε τις πόρτες του στο μεγαλύτερο γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα και φιλοξένησε το συνέδριο ΕΚΟ Acropolis Rally FORUM 2022, μία συνάντηση όλων εκείνων που συνέβαλαν στην πραγματοποίηση του Ράλλυ Ακρόπολις 2022, και προσέφεραν στο κοινό ένα θέμα που συζητήθηκε σε όλο τον κόσμο.

Διοργανωτές, χορηγοί, δημοσιογράφοι, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι του πολιτικού στερεώματος αλλά και της επιστημονικής κοινότητας πλαισίωσαν την εκδήλωση δίνοντας το παρόν, ενώ πολλοί ομιλητές ανέβηκαν στο βήμα για να κάνουν τον δικό τους απολογισμό για τη χρονιά που πέρασε, όσον αφορά τα πεπραγμένα του αγώνα.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου δημοσιοποιήθηκαν όλες οι λεπτομέρειες που αφορούσαν το φετινό ράλλυ, από τις εργασίες που εκπονήθηκαν προκειμένου να κατασκευαστεί η υπερειδική διαδρομή στο Ολυμπιακό στάδιο της Αθήνας, το οποίο γιόρτασε την επέτειο των 40 ετών από την κατασκευή του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, έως και το αποτέλεσμα της διεξαγωγής του αγώνα, σε ανασχεδιασμένη διαδρομή και υπό το νέο, υβριδικό καθεστώς του Πρωταθλήματος.

Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι απαραίτητο για την Ελληνική κοινωνία

Σημαντική ενότητα αποτέλεσε η επίδραση που είχε το Ράλλυ Ακρόπολις 2022 στην Ελλάδα, τον τουρισμό και το περιβάλλον της, αλλά και την εικόνα του κόσμου για τον εθνικό μας αγώνα. Η προβολή του αγώνα ήταν τέτοια, ώστε θα αρκούσε, αυτούσια, να προσφέρει στην Ελλάδα το «χρυσό εισιτήριο» για την εξασφάλιση της θέσης της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και για το 2023. Το Ράλλυ Ακρόπολις θα επιστρέψει στις 7-10 Σεπτεμβρίου του 2023.

Τα παραπάνω επιβεβαίωσε ο κ. Simon Larkin, Event Director του promoter του θεσμού, ο οποίος έκανε λόγο για ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο Ράλλυ, το οποίο κέρδισε το κοινό, με τον αγώνα να έχει, σύμφωνα με τα στατιστικά, τη δεύτερη μεγαλύτερη απήχηση, συγκριτικά με τους υπόλοιπους 12 του πρωταθλήματος. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι τηλεθεατές του Ράλλυ Ακρόπολις ανήλθαν στους 50-55 εκατ., ενώ περίπου 20.000 άνθρωποι πέρασαν από το service park του αγώνα στη Λαμία.

Η επιστροφή του της Ελλάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ έχει αποδείξει τη σπουδαιότητα και την αναγκαιότητά της, με τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν να αναφέρουν ότι το Ράλλυ Ακρόπολις είχε τη μεγαλύτερη μέση διάρκεια επίσκεψης στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC, η οποία ανήλθε στα 4 λεπτά και 55 δευτερόλεπτα.

Όσον αφορά στο κόστος, ο κ. Νίκος Κερερές, Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece, έκανε λόγο για ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο event. Η κατασκευή της υπερειδικής στο ΟΑΚΑ κόστισε 1,7 εκατ. ευρώ, τα οποία προήλθαν αποκλειστικά από τις πωλήσεις των εισιτηρίων για τη λαμπερή βραδιά της 8ης Σεπτεμβρίου 2022 (1,1 εκατ. ευρώ), αλλά και από χορηγίες (600.000 ευρώ).

Ο αγώνας συνολικά είχε έσοδα ύψους 2,3 εκ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 40% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με τον κ. Κερερέ«Η Πολιτεία κλήθηκε να συνδράμει από τον τακτικό προϋπολογισμό σε ποσοστό 30% του συνολικού προϋπολογισμού του αγώνα». 

Συγκεκριμένα όπως έγινε γνωστό για το 2021, το Υφυπουργείο Αθλητισμού είχε συμβάλει στον αγώνα σε ποσοστό 25% του προϋπολογισμού του αγώνα, που έφτανε περίπου τα 3.000.000€

Η χρήση του 2021 καταλήγει για τη Motorport Greece κερδοφόρα με το ποσό των 110.000 ευρώ στο ταμείο της. Από τα έσοδα που βεβαιώθηκαν εντός της χρήσης, η επιχορήγηση του Υφυπουργείου Αθλητισμού ανήλθε σε 725.000 ευρώ.

Φέτος το Ελληνικό Δημόσιο συμμετείχε με το ποσό των 400.000 ευρώ σε έναν αγώνα που ο προϋπολογισμός του ξεπέρασε τα 4.200.000 ευρώ.

Δράση με γνώμονα το περιβάλλον

Κατά τη διάρκεια του τριημέρου του Ράλλυ Ακρόπολις 2022, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου διεξήγαγε διαρκείς έρευνες, ελέγχους και αξιολογήσεις, σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν από τους διοργανωτές του αγώνα, όσον αφορά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του αγώνα. 

Η Ομοσπονδία απένειμε στη διοργάνωση την περιβαλλοντική πιστοποίηση «τριών αστέρων», όπως αυτή καθορίζεται από το Σύστημα Περιβαλλοντικής Πιστοποίησης της FIA. Πρόκειται για την ανώτερη πιστοποίηση στον τομέα του περιβάλλοντος και είναι η πρώτη φορά που τη λαμβάνει κάποιος φορέας στην Ελλάδα.

Ο κ. Γιώργος Καζαντζόπουλος, Υπεύθυνος Περιβάλλοντος του αγώνα ανέφερε σχετικά: «Τα 'τρία αστέρια' αποτελούν το αποτέλεσμα της συστηματικής προσπάθειας της διοργάνωσης για βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του αγώνα, με άξονες την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση όλων των συμμετεχόντων, την όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση στο φυσικό περιβάλλον και την ορθή διαχείριση των απορριμμάτων, η οποία μεταξύ άλλων περιλάμβανε και την αξιοποίηση των φθαρμένων πλεγμάτων ασφαλείας του 2021 για δημιουργία νέων, που χρησιμοποιήθηκαν φέτος»