Ημερολόγιο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Το χρειαζόμαστε


Το Car and Driver βρέθηκε στην υπερειδεική του ΟΑΚΑ, καταγράφει όσα έζησε, και σχολιάζει πάνω στη σημασία της ύπαρξης του Ράλλυ Ακρόπολις, τόσο για το παγκόσμιο motorsport, όσο και για την Ελλάδα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ / ΦΩΤΟ: RED BULL CONTENT POOL
  • 13/9/2022

Είναι γεγονός πως δε γεμίζει συχνά το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας με ήχους αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, είχε να συμβεί από το 2006.

Δεκαέξι χρόνια μετά, το Ράλλυ Ακρόπολις πήρε εκκίνηση και είχε τα πρώτα του αγωνιστικά χιλιόμετρα εντός του ΟΑΚΑ, προσφέροντας θέαμα και δράση ενώπιον 60.000 θεατών. 

Βρέθηκα μαζί με τη συνάδελφο στο Car and Driver, Μαρίλη Πινιατάρο, στο ΟΑΚΑ από νωρίς, σχεδόν 1 ώρα πριν την εκκίνηση. Είχαμε εξασφαλισμένες συνεντεύξεις με τους Thierry Neuville και Ott Tanak στο VIP Lounge του σταδίου, εκεί όπου χορηγοί, ομάδες και εκλεκτοί καλεσμένοι βρίσκονταν σε έναν χώρο με καλή διάθεση και ήχους από αυτοκίνητα που γυρνούσαν την υπερειδική. 

Ο Βέλγος ανοιχτός και προσηνής, με διάθεση να μιλήσει. Διαπίστωσα πως αγαπά το Ακρόπολις, και σκέφτηκα πως θα ήταν καλή λεζάντα για το post στα social media μου να τον αναφέρω ως τον νικητή του αγώνα. Το ότι έπεσα μέσα δεν σημαίνει πως έχω μαντικές ικανότητες, ούτε χάλασα τα φρένα στα Yaris. Πάντως, γουρλίδικη η συνέντευξη, και με δεδομένο ότι ο ίδιος πλέον θα είναι το νο.1 στη Hyundai το 2023 (εφόσον επιβεβαιωθεί το σενάριο που θέλει τον Tanak να μεταβαίνει στην M-Sport), δεν είναι κακό να έχει στο παλμαρέ του μία τέτοια επιτυχία.

Ο δε Εσθονός ήταν σαφώς πιο λιγομίλητος, στακάτος, και ξεκάθαρος. Οι Άγγλοι το χαρακτηρίζουν 'no nonsense behaviour' - εγώ θα πω πως απλά έτσι είναι. Τεχνηέντως απέφυγε την ερώτησή μας για το αν θα ήθελε να οδηγήσει για άλλη ομάδα, ή και για την Toyota βλέποντας πόσο καλά τα πάει ο Kalle Rovanpera φέτος με το Yaris, αλλά είναι σαφές πως στη Hyundai πια το κλίμα δεν τον σηκώνει - ή το έκανε κι ο ίδιος αρκετά βαρύ για να φέρει ως φυσική κατάληξη την αποχώρησή του από την ομάδα.

Ένα παράπονο αφορά την κακή σήμανση για τα μέλη του Τύπου - ψάξαμε για τον εν λόγω χώρο επί 10λεπτου χωρίς επιτυχία, μέχρι που μιλήσαμε με ανθρώπους της Hyundai για να μας καθοδηγήσουν. Για τους θεατές, αυτό δεν ήταν θέμα. Φιλικό προσωπικό, αρκετές ταμπέλες για να καθοδηγηθούν όλοι εκεί που έπρεπε, όμορφη ατμόσφαιρα.

Το τελευταίο αφορούσε άπαντες. Στο περπάτημα από το σταθμό ΗΣΑΠ της Ειρήνης μέχρι το ΟΑΚΑ, είδαμε οικογένειες με παιδιά, νέους και νέες, ζευγάρια - ένα ετερόκλιτο, πλην όμως παθιασμένο για ταχύτητα και περίεργο για το τι θα έβλεπε κοινό, που σίγουρα ήταν πολύ διαφορετικό, πολύ πιο πραγματικά αθλητικό από αυτό που θα έβλεπε κανείς σε ένα ποδοσφαιρικό ντέρμπι. 

Καθόμασταν στα δημοσιογραφικά με διάφορους συναδέλφους, και όλοι ήμασταν εντυπωσιασμένοι από το θέαμα, την ατμόσφαιρα, αλλά και το πόσο έτοιμοι ήταν αρκετοί οδηγοί να τα δώσουν όλα για χάρη του κόσμου που είχε συγκεντρωθεί για να τους θαυμάσει και να τους καταχειροκροτήσει. Οι ιαχές στα περάσματα του Sebastien Loeb θύμισαν πανηγυρισμούς σε γκολ. Αξέχαστη εμπειρία για όσους την έζησαν από κοντά.

Το Ακρόπολις, όμως, είναι στα βουνά. Η υπερειδική είναι για όσους δεν έχουν τη δυνατότητα να βρεθούν στην «καρδιά» του αγώνα, εκεί που κρίνονται όλα - κι εκεί, μιλά πάντα ο σκληροτράχηλος, άκρως τιμωρητικός χαρακτήρας που έχει ο εθνικός μας αγώνας.

Δεν τον νοιάζει αν έχεις 9 τίτλους ή 9 αγώνες στην κατηγορία: κανείς δεν είναι έτοιμος για το Ακρόπολις, μέχρι να πατήσει το γκάζι στους Βωξίτες, τον Ταρζάν, το Ελευθεροχώρι. 

Ο Loeb έμεινε από εναλλάκτη, ενώ κέρδιζε. Ο Loubet κλάταρε, ενώ κέρδιζε. Ο μελλοντικός πρωταθλητής Kalle Rovanpera ήταν στο πουθενά, με κακό set-up. Αυτό είναι το Ράλλυ Ακρόπολις.

Είναι οι Έλληνες που τρέχουν πλέον με σωστό εξοπλισμό, σύγχρονα αυτοκίνητα, κι έχουν τα εχέγγυα να τα βάλουν με οδηγούς που αγωνίζονται όλη τη σεζόν. Θα αδικήσουμε αν αναφέρουμε ορισμένεα ονόματα και ξεχάσουμε άλλα, αλλά για εμάς, όλοι αξίζουν συγχαρητήρια για αυτό που έκαναν, για τον τερματισμό αλλά και απλά για τη συμμετοχή τους σε ένα ιστορικό ράλλυ.

Κι αυτό είναι που πρέπει να θυμόμαστε, και να θυμίζουμε με τις πράξεις, τη στάση και την οπτική μας: το Ράλλυ Ακρόπολις δεν είναι σημαντικό μόνο για τους εν Ελλάδι φίλους του motorsport, αλλά αποτελεί έναν φημισμένο αγώνα για το WRC, έναν από τους πιο αγαπημένους προορισμούς των οδηγών και των ομάδων, ένα μεγάλο ατού για το καλεντάρι. Με χαρά μου άκουσα πως οι συζητήσεις για το 2024 ξεκίνησαν ήδη. Μακάρι να μείνει - φρονώ πως θα μείνει. 

Ας το χαρούμε, γιατί δεν ήταν δεδομένο. Τώρα τείνει να γίνει ξανά.