ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 Preview: Ο απόλυτος οδηγός για τον επετειακό αγώνα


Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το μεγάλο «Ακροπολικό» ραντεβού. Από τις ειδικές διαδρομές, τους χάρτες, τις τροποποιήσεις λόγω κακοκαιρίας, τις τηλεοπτικές μεταδόσεις, τα πληρώματα, κ.α.. Καλό αγώνα να έχουμε!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 7/9/2023

Μια εθνική υπόθεση, ένα ταξίδι στο όνειρο, η «βιτρίνα» μας στον έξω κόσμο, το Ράλλυ Ακρόπολις γίνεται φέτος 70 ετών. Δεν είναι καθόλου λίγο πράγμα, μια χώρα που δεν έχει αυτοκινητοβιομηχανία, ισχυρά κέντρα αποφάσεων και, εν πολλοίς, βαθιά αυτοκινητική κουλτούρα να κάνει αυτό που λάμπει στο παγκόσμιο καλεντάρι εδώ και δεκαετίες.

Ένας εμβληματικός αγώνας με διάρκεια, θαυμασμό από την πλευρά των αγωνιζόμενων και κυρίως απόδειξη ότι όταν υπάρχουν συντελεστές με γνώση, επαγγελματισμό και σοβαρότητα (η αγάπη είναι δεδομένη), μπορούν να φέρουν εις πέρας projects παγκόσμιας κλίμακας.

Και ναι!, το EKO Acropolis Rally 2023 έχει γίνει πιο τηλεοπτικό, έχει μια διαφορετική υπερειδική, την «EKO Super Special Stage» στην Πλατεία Νερού και σαφώς μικρότερες διαδρομές από την οδύσσεια των χιλιάδων χιλιομέτρων των πρώτων «Ακρόπολις», αλλά σίγουρα έχει εκσυγχρονιστεί.

Παράλληλα, η αγάπη του κόσμου παραμένει άσβεστη κι αυτό φαίνεται κάθε χρόνο, όταν οι λάτρεις των ράλλυ κατακλύζουν τις ειδικές συν γυναιξί και τέκνοις (κυριολεκτικά!) για να δουν σε μερικές από τις πιο διάσημες ειδικές σε όλο το καλεντάρι αυτοκίνητα και οδηγούς να δοκιμάζουν τις αντοχές τους.

Προσοχή, όμως! Ας κρατήσουμε τη λογική της προστασίας των χώρων που θα επισκεφθούμε είτε είναι ο Ταρζάν είτε η Παύλιανη, είτε οι Καρρούτες ή το Ελευθεροχώρι… Μετράμε πολλές πληγές φέτος από πυρκαγιές -και εσχάτως τις πλημμύρες- οπότε θα είναι μάλλον άστοχο και επικίνδυνο να δούμε… τυπάρες, όπως τον αδαή που έκανε μπάρμπεκιου στη Βάλια Κάλντα.

Κι από την άλλη, όπως αρμόζει σε ένα κοινό που πρέπει να σέβεται την παράδοση ενός θρυλικού αγώνα, να σεβαστούμε τους κανόνες ασφαλείας, για να μην έχουμε παρατράγουδα (από τύπους που περιφέρονται εντός της ειδικής την ώρα του αγώνα μέχρι κακώσεις από κροκάλες και αγκωνάρια που «έσκασαν» σε κεφάλια και οδοντοστοιχίες!).

Ραντεβού, λοιπόν, και φέτος στα βουνά, στις εμβληματικές ειδικές που επέλεξαν με ιδιαίτερη μέριμνα και προσοχή η Ανίτα Πασαλή και οι συνεργάτες της, προκειμένου να θαυμάσουμε τους «παγκόσμιους», μα κυρίως να χειροκροτήσουμε τους Έλληνες και Κύπριους «ερασιτέχνες»…

Παρακάτω θα βρείτε έναν αναλυτικό οδηγό με όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το μεγάλο ραντεβού. Από τις ειδικές διαδρομές, τους χάρτες, τις συμμετοχές, τις λεπτομέρειες της υπερειδικής στο Φάληρο, κ.α. Καλό αγώνα να έχουμε!

EKO SUPER SPECIAL STAGE - ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΡΙΒΙΕΡΑ!

Είναι γεγονός ότι οι υπερειδικές διαδρομές αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι των περισσοτέρων αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Πρόκειται για μικρές σε μήκος ειδικές, είτε εντός πόλης είτε σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους, οι οποίες δημιουργούνται προκειμένου να προσφέρουν θέαμα στο κοινό. Για τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών του WRC, οι υπερειδικές αποτελούν μια πολύ καλή ευκαιρία να έρθουν κοντά στους θεατές και να χειροκροτηθούν. Όμως, υπάρχουν πλείστα όσα παραδείγματα πληρωμάτων, τα οποία υπερέβαλαν και το… πλήρωσαν ακριβά.

Ρωτήστε και τον Andreas Mikkelsen, ο οποίος ενθουσιάστηκε υπερβολικά στο Ολυμπιακό Στάδιο το 2022, έκανε λάθος μόλις 150 μέτρα μετά την εκκίνηση και εγκαταλείποντας μετά την πρώτη ειδική του «Ακρόπολις» επί της ουσίας τέθηκε εκτός αγώνα, χάνοντας το Πρωτάθλημα στην κατηγορία WRC2! Η επιστροφή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα του WRC το 2021 συνδυάστηκε με μια εντυπωσιακή υπερειδική, την «Cosmote 5G Athens Stage», με τις εικόνες από την Ακρόπολη, τις Στήλες του Ολυμπίου Διός, το κτίριο της Βουλής των Ελλήνων και την Πλατεία Συντάγματος να κάνουν τον γύρο του κόσμου.

Το 2022 ο πήχης ανέβηκε περισσότερο, με τη φαντασμαγορική «EKO Super Special Stage @ OAKA», σε έναν χώρο εμβληματικό, ο οποίος θύμισε στους θεατές την εντυπωσιακή υπερειδική του 2005. Περισσότεροι από 65.000 άνθρωποι παρακολούθησαν τις εντυπωσιακές «μάχες» των πληρωμάτων στην «EKO Super Special Stage @ OAKA», με τον promoter του WRC να κάνει λόγο για μία από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες που έκανε τον γύρο του κόσμου και διαφήμισε τη χώρα μας, αλλά και το ίδιο το σπορ.

Για το 2023, οι διοργανωτές της Motorsport Greece αποφάσισαν να κινηθούν… νότια! Το παραλιακό μέτωπο του Φαλήρου, η «Αθηναϊκή Ριβιέρα» θα υποδεχθεί στις 7 Σεπτεμβρίου τους συμμετέχοντες στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, σε μια ειδική μήκους σχεδόν 1,5 χιλιομέτρου, η οποία αναμένεται να ξεσηκώσει τα πλήθη!

Η «EKO Super Special Stage» στην Πλατεία Νερού αναμένεται να συγκεντρώσει πολλές δεκάδες χιλιάδες φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι οποίοι θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν τους αγαπημένους τους οδηγούς και συνοδηγούς να προσφέρουν θέαμα, αλλά και να επιδεικνύουν την οδηγική τεχνική τους. Και μάλιστα δίχως την καταβολή αντιτίμου, μιας και η είσοδος σε πολλά σημεία θα είναι ελεύθερη!

Η ειδική θα πραγματοποιηθεί στον χώρο των Ολυμπιακών Ακινήτων του Φαλήρου, με τον σχεδιασμό της να χαρακτηρίζεται από πολλά τεχνικά κομμάτια, «ντόνατς» γύρω από «βαρέλες», στροφές γύρω από τους κυκλικούς κόμβους που έχουν ήδη διαμορφωθεί στην περιοχή, έπειτα από την πρόσφατη ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του Φαλήρου, αλλά και… άλματα! Δείτε όλες τις πληροφορίες για τα εισιτήρια, τις τιμές και την προπώληση πατώντας εδώ.

Το πρώτο αυτοκίνητο θα πάρει εκκίνηση στην «EKO Super Special Stage» στις 19.00 της Πέμπτης 7 Σεπτεμβρίου, ήτοι μία ώρα μετά από την εκκίνηση που θα δοθεί στη σκιά του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης. Ανάμεσα στα γήπεδα Tae Kwon Do και Beach Volley ή με θέα στη Μαρίνα Φαλήρου και στο Θωρηκτό Αβέρωφ, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα «ταξιδέψει» για ακόμα μία φορά την εικόνα της Ελλάδας σε περισσότερες από 150 χώρες στον κόσμο. Τα αυτοκίνητα θα αγωνιστούν ανά ένα, ακριβώς όπως και στις 14 ειδικές διαδρομές που θα αποτελέσουν το πεδίο δράσης του αγώνα τις επόμενες τρεις ημέρες.

Το αναλυτικό πρόγραμμα του τριημέρου θα το βρείτε εδώ.

Πληροφορίες για το πώς θα φτάσετε στην Πλατεία Νερού θα βρείτε εδώ

Διαβάστε τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που ανακοίνωσε η Τροχαία σε σε Πλατεία Νερού και Ακρόπολη εδώ.

ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ... ΘΡΥΛΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ!

Ορισμένες από τις θρυλικότερες ειδικές διαδρομές στην ιστορία των 70 ετών του Ράλλυ Ακρόπολις συμπεριελήφθησαν στο πρόγραμμα του φετινού αγώνα. Η εκκίνηση θα λάβει χώρα στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου στις 18.00 και ακολούθως τα πληρώματα θα κατευθυνθούν στην περιοχή του Φλοίσβου, προκειμένου να ξεκινήσει το καθαρά αγωνιστικό σκέλος με τη διεξαγωγή της ΕΚΟ Super Special Stage. Μετά την ολοκλήρωση της υπερειδικής, τα πληρώματα θα καταλήξουν στο Λουτράκι, όπου θα υπάρξει διανυκτέρευση κι ανασυγκρότηση, ενόψει του πρώτου σκέλους του αγώνα, την Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου.

[UPDATE: Η κακοκαιρία «Daniel» έφερε τελικώς την ακύρωση του shakedown ενώ υπήρξε εξέλιξη και με την ε.δ. «Παύλιανη». Διαβάστε αναλυτικά τις ανακοινώσεις πατώντας εδώ]

Το πρόγραμμα της Παρασκευής περιλαμβάνει τέσσερις διαφορετικές ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 101,98 χιλιομέτρων. Η αρχή γίνεται από το «Λουτράκι», το οποίο έχει ακριβώς την ίδια απόσταση με πέρυσι, αλλά με την αντίθετη φορά. Ακολουθούν τα «Πίσια», τα οποία επιστρέφουν και αντικαθιστούν την ειδική «Χαρβάτι» του 2022, μέρος της οποίας υπάρχει και φέτος, αλλά με αντίθετη φορά. Ακολουθεί ανασυγκρότηση, αλλαγή ελαστικών κι ανεφοδιασμός στο Λουτράκι, πριν τα πληρώματα ξανακάνουν την πρώτη ειδική της ημέρες. Εν συνεχεία, οι συμμετέχοντες θα πάρουν τον μακρύ δρόμο μέσω Θήβας και Αλιάρτου προς την ειδική «Λιβαδειά», που τα προηγούμενα δύο χρόνια αποδείχτηκε άκρως ενδιαφέρουσα και θεαματική. Τελευταία ειδική της Παρασκευής είναι η «Ελάτεια», η οποία επανέρχεται σε όλο το μήκος της, με τον τερματισμό να βρίσκεται στο Ρεγκίνι. Εν συνεχεία, τα πληρώματα θα πάνε στο service park της Λαμίας.

Το πρόγραμμα του Σαββάτου 9 Σεπτεμβρίου περιλαμβάνει τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 141,40 χιλιομέτρων. Η «Παύλιανη» επιστρέφει έπειτα από απουσία ενός έτους, ενώ από την επέτειο των 70 ετών του Ράλλυ Ακρόπολις δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι «Καρούτες». Επί της ουσίας πρόκειται για τους περσινούς «Βωξίτες», όπου και τερματίζει η ειδική, αλλά με κατηφορική φορά. Η συνέχεια περιλαμβάνει το γρήγορο και τεχνικό «Ελευθεροχώρι», πριν τα αγωνιστικά επιστρέψουν στη Λαμία για ανασυγκρότηση. Το απογευματινό loop περιλαμβάνει το δεύτερο πέρασμα από τις εν λόγω ειδικές διαδρομές, με το Σάββατο να αποτελεί την πιο δύσκολη κι απαιτητική ημέρα του αγώνα.

Την Κυριακή το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις συνεχίζεται με τον «Ταρζάν» των 23,37 χιλιομέτρων, ο οποίος δεν θα μπορούσε να λείψει από το πρόγραμμα του επετειακού φετινού αγώνα. Ακολουθεί η «Γραμμένη», η οποία με τη συγκεκριμένη φορά είχε να χρησιμοποιηθεί από το 2005 και φέτος θα αποτελέσει τόσο την προτελευταία, όσο και την τελευταία ειδική του αγώνα, δηλαδή την Wolf Power Stage, που προσφέρει επιπρόσθετους βαθμούς στους πέντε ταχύτερους οδηγούς και συνοδηγούς.

[UPDATE: Το μήκος της  SS14 και SS15 (Powerstage) βλέπει το μήκος της να μειώνεται κατά 10,77 km από την αρχή της λόγω της κακοκαιρίας. Διαβάστε λεπτομέρειες πατώντας εδώ]

Δείτε την Ανίτα Πασαλή να εξηγεί τι να περιμένουμε ως θεατές από τις φετινές ειδικές διαδρομές, πατώντας εδώ.

ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ, ΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 

ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ 15ΕΤΙΑΣ!

O μεγαλύτερος αριθμός πληρωμάτων των τελευταίων 17 ετών συγκεντρώνεται στη λίστα συμμετοχών του ΕΚΟ Acropolis Rally 2023, καθώς περισσότερες από τις φετινές 72 συμμετοχές, ο αγώνας παρουσίασε το 2006, χρονιά κατά την οποία από τη ράμπα εκκίνησης κατέβηκαν 84 αυτοκίνητα. Δέκα υβριδικά αυτοκίνητα κατηγορίας Rally1 θα κληθούν να… δαμάσουν τα ελληνικά βουνά από τις 7 έως τις 10 Σεπτεμβρίου, με την υποστηρικτική κατηγορία WRC2 να συγκεντρώνει επιπλέον 30 συμμετοχές. Την ίδια ώρα, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η ελληνική παρουσία θα είναι ισχυρή, με 20 πληρώματα, ενώ στην Ελλάδα θα κριθεί ο τίτλος για το Πρωτάθλημα Νέων, καθώς το ΕΚΟ Acropolis Rally αποτελεί τον έβδομο και τελευταίο γύρο του Πρωταθλήματος JWRC.

TOYOTA GAZOO RACING WORLD RALLY TEAM

Η Toyota έρχεται στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχοντας ως ξεκάθαρο στόχο να συνεχίσει τις πολύ καλές εμφανίσεις της, και να επιστρέψει στην κορυφή, σε έναν από τους πιο «σκληρούς» αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ο Kalle Rovanpera ως πρωτοπόρος της βαθμολογίας των οδηγών θα έχει το δύσκολο έργο του «καθαρίσματος» του δρόμου την Παρασκευή, όμως ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής έχει δείξει ότι δεν πτοείται από αυτήν τη συνθήκη.

Σίγουρα η επιστροφή του Sebastien Ogier στο «Ακρόπολις» αποτελεί μια πολύ σημαντική είδηση, με τον οκτάκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή να κυνηγά μόλις της δεύτερη νίκη του στα ελληνικά χώματα, καθώς είχε ανεβεί στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου το 2011.

Ο Elfyn Evans είναι ικανός για το καλύτερος, έχοντας μεγάλη εμπειρία από δύσκολα ράλλυ, ενώ ο Takamoto Katsuta, ο οποίος δεν θα προσφέρει βαθμούς στη μάχη των κατασκευαστών ως τέταρτος οδηγός, θα προσπαθήσει για το καλύτερο με το GR Yaris Rally1 hybrid. Να μη λησμονούμε, άλλωστε, ότι στο «τιμόνι» της ομάδας βρίσκεται ο νικητής του «Ακρόπολις» το 2013, Jari-Matti Latvala, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά τις δυσκολίες του αγώνα της πατρίδας μας!

ΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ TOYOTA ΣΤΟ EKO ACROPOLIS RALLY

17. Sιbastien Ogier - Vincent Landais

18. Takamoto Katsuta - Aaron Johnston

33. Elfyn Evans - Scott Martin

69. Kalle Rovanperδ - Jonne Halttunen

HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM

Αν ρωτούσε κανείς τον Cyril Abiteboul τι θα ήθελε από το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η απάντησή του λογικά θα ήταν μονολεκτική: Repeat. Η Hyundai πέρυσι «σάρωσε» στις κακοτράχαλες ελληνικές ειδικές, κάνοντας το «1-2-3», με τον Thierry Neuville να πανηγυρίσει τη νίκη και τους Ott Tanak και Dani Sordo να τον πλαισιώνουν στο βάθρο. Μια νίκη που ξεσήκωσε πολλές συζητήσεις στο «στρατόπεδο» της κορεατικής ομάδας, καθώς ο Tanak ήταν πολύ εκνευρισμένος από τις αποφάσεις που ευνοούσαν, κατά την άποψή του, τον Βέλγο teammate του.

Η Hyundai έχει δείξει άκρως ανταγωνιστική εικόνα στα «σκληρά» ράλλυ του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος και προφανώς θέλει να συνεχίσει σε αυτό το momentum και στο «Ακρόπολις». Ο Νeuville έρχεται στην Ελλάδα για να επαναλάβει τον περσινό του θρίαμβο, πλαισιωμένος αυτήν τη φορά από έναν teammate που βρίσκεται σε ξεκάθαρα ανοδική πορεία, τον Esapekka Lappi. Σταθερή αξία ο πιο έμπειρος οδηγός του WRC, Dani Sordo, ο οποίος θα συμμετάσχει στο ένατο «Ακρόπολις» της καριέρας του, ευελπιστώντας να βρίσκεται στην πρώτη τριάδαν όπως πέρσι.

ΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ HYUNDAI ΣΤΟ EKO ACROPOLIS RALLY

4. Esapekka Lappi - Janne Ferm

6. Dani Sordo - Cαndido Carrera

11. Thierry Neuville - Martijn Wydaeghe

M-SPORT FORD WORLD RALLY TEAM

Πώς τα φέρνει έτσι ο καιρός… Η ομάδα με τις περισσότερες νίκες (13) στο «Ακρόπολις», η Ford, συνεχίζει την αναζήτηση της αγωνιστικής ταυτότητάς της φέτος, με τα αποτελέσματα να καταδεικνύουν με τον πλέον περίτρανο τρόπο το προφανές: παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της M-Sport, η Ford παραμένει η πλέον ανίσχυρη ομάδα του WRC, με τον Ott Tanak πλείστες όσες φορές να παλεύει μόνος του για ένα αξιοπρεπές αποτέλεσμα. Οι νίκες είναι μετρημένες πλέον και στο «Ακρόπολις» η Ford προφανώς δεν μπορεί να έχει κάποιον μεγαλύτερο στόχο πέραν του να μπορέσει να δείξει ένα ανταγωνιστικό πρόσωπο.

Το 2022 είχαν δηλωθεί έξι Puma από τη M-Sport, με πέντε εξ αυτών να εκκινούν τον αγώνα. Φέτος η M-Sport κινείται σε ρυθμό… εκπτώσεων, με ακριβώς τα μισά Puma να δίνουν το «παρών» στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Τον Tanak πλαισιώνει ο μοναδικός teammate που έχει φέτος, ο Pierre-Louis Loubet. Όμως, αν πραγματικά πρέπει να «κρατήσουμε» κάτι από τη φετινή παρουσία της M-Sport στα ελληνικά χώματα, δεν είναι άλλο από το «αντίο» του Ιορδάνη Σερδερίδη, με τον Καβαλιώτη οδηγό να συμμετέχει για τελευταία φορά στην καριέρα του σε αγώνα του WRC με το ιδιωτικό του Puma Rally1 hybrid…

ΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ M-SPORT FORD ΣΤΟ EKO ACROPOLIS RALLY

7. Pierre-Louis Loubet - Nicolas Gilsoul

8. Ott Tδnak - Martin Jδrveoja   

9. Ιορδάνης Σερδερίδης - Frιdιric Miclotte

Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ RALLY2

Στη μάχη του WRC2, συνολικά 30 αυτοκίνητα θα δηλώσουν το «παρών». Ασφαλώς ξεχωρίζει το όνομα του επικεφαλής της βαθμολογίας και μεγάλου άτυχου του περυσινού «Ακρόπολις, Andreas Mikkelsen, ο οποίος θέλει να κάνει ένα αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου. Το έργο του κάθε άλλο παρά εύκολο αναμένεται, αφού με ίδιο αυτοκίνητο, δηλαδή: Skoda Fabia Rally2, απέναντί του θα έχει τον νικητή του Ράλλυ Φινλανδίας στην κατηγορία, Sami Pajari, τον δεύτερο στη βαθμολογία, Yohan Rossel, με Citroen C3 Rally2, αλλά και τους Oliver Solberg (Skoda Fabia Rally2), Gus Greensmith (Skoda Fabia), Nikolay Gryazin (Skoda Fabia) και Andrien Fourmaux (Ford Fiesta Rally2).

Ο Πρωταθλητής Ελλάδας, Αλέξανδρος Τσουλόφτας με το Volkswagen Polo GTi Rally2, θα προσπαθήσει να επαναλάβει την περυσινή του επιτυχία, όταν κατετάγη ένατος γενικής και τρίτος WRC2 Open, ενώ με υψηλούς στόχους θα ξεκινήσει τον αγώνα και ο Λάμπρος Αθανασούλας, ο οποίος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός i20 Rally2, με την υποστήριξη της Hyundai Ελλάς. Με όπλο του την εμπειρία, μεταξύ των πρωταγωνιστών αναμένεται να βρεθεί ο Πρωταθλητής Ελλάδας του 2019 Γιώργος Κεχαγιάς, ο οποίος θα έχει στη διάθεσή του το Skoda Fabia Rally2 της On Sale Rally Team.

Ακόμα ένας Πρωταθλητής Ελλάδας, και συγκεκριμένα ο κάτοχος του τίτλου το 2016, Γιώργος Φιλιππίδης, επιστρέφει στο «Ακρόπολις» έπειτα από πέντε χρόνια, επίσης με ένα Skoda Fabia Rally2. Το ελληνικό ενδιαφέρον αναμένεται να κερδίσουν συμμετοχές, όπως αυτές των Βασίλη Βελάνη και Παναγιώτη Ρουστέμη (αμφότεροι με Skoda Fabia Rally2), αλλά και του ταχύτατου στο χώμα, Χρυσόστομου Καρέλλη (Citroen C3 Rally2).

ΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ JUNIOR

Στο ΕΚΟ Acropolis Rally θα πέσει η αυλαία του Πρωταθλήματος Νέων (JWRC), θεσμού στον οποίο οι μελλοντικοί αστέρες του WRC συμμετέχουν με Ford Fiesta Rally3. Όλοι οι βασικοί πρωταγωνιστές αναμένονται στην Ελλάδα, με τον Ιρλανδό William Creighton να είναι το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο. Σε επίπεδο χρόνων, «απέναντί» τους θα βρεθούν ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα ανάλογων προδιαγραφών. Ο Θέμης Χαλκιάς θα οδηγήσει το ολοκαίνουργιο Renault Clio Rally3 της Halkias Racing, ενώ ο Πρωταθλητής F2 τα τελευταία τρία χρόνια, Νώντας Καρανικόλας θα οδηγήσει ένα Ford Fiesta Rally3 της Car Center, όπως και ο ταλαντούχος Σπύρος Γαλεράκης.

Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΙΝΗΤΩΝ

Ενδιαφέρον, ωστόσο, θα έχει και η κατηγορία RC4, με έξι ελληνικά πληρώματα στις ακροπολικές ειδικές διαδρομές με δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally4. Ο λόγος για τους Σάββα Λευκαδίτη, Πασχάλη Χατζημάρκο, Θεόδωρο Καλαμαρά και Adkanell με Peugeot 208, για τον Γιάννη Πλάγο, που επιστρέφει στο Ακρόπολις, αυτήν τη φορά με ένα Ford Fiesta, και τον αειθαλή Χάρη Καλτσούνη με Opel Corsa, ο οποίος, σε ηλικία 74 ετών συνεχίζει να γράφει τη δική του ιστορία στο Ράλλυ Ακρόπολις.

ΟΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2023

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η δράση από το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχει τηλεοπτική κάλυψη για όλους όσους δεν μπορούν να βρεθούν στις Ε.Δ. και στην Υπερειδική της Πλατείας Νερού

Τα δικαιώματα για τον εθνικό μας αγώνα και 10ο γύρο της σεζόν στο WRC, τα έχει η COSMOTE TV που θα μεταδώσει κάθε Ε.Δ. ζωντανά, ενώ κάθε βράδυ θα ακολουθεί η εκπομπή «Acropolis Rally Show» όπου θα γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων και θα προβάλονται τα highlights.

Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα των τηλεοπτικών μεταδόσεων πατώντας εδώ.

ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΣΤΟ ΕΠΕΤΕΙΑΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

Παρούσα στη μεγάλη γιορτή θα είναι η Ελληνική Αστυνομία. Το βράδυ του Σαββάτου 26/8 στο λιμάνι της Καλαμάτας παρουσιάστηκε το πλήρωμα και το αυτοκίνητο που θα συμμετέχουν στο «Ράλλυ των Θεών» για το 2023. Στη θέση του οδηγού θα κάθεται ο Γιάννης Πλάγος ενώ στο δεξί μπάκετ θα βρίσκεται ο Άλκης Ρέντης. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

WRC 2024: ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ

Το WRC ετοιμάζει μια σειρά από αλλαγές ενόψει του 2024, προκειμένου το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι βασικότερες εξ αυτών των αλλαγών έχουν να κάνουν με το σύστημα της βαθμολογίας, αλλά και με το τελευταίο σκέλος του εκάστοτε αγώνα. Το γεγονός ότι στις πρώτες ειδικές της Κυριακής οι οδηγοί συνήθως κινούνται πιο… προσεκτικά, προκειμένου να προφυλάξουν τα ελαστικά τους ενόψει της power stage, έχει προβληματίσει ιδιαίτερα τον promoter του WRC. Διαβάστε αναλυτικά τις αλλαγές που έρχονται πατώντας εδώ.