Αν ένα μότο χαρακτηρίζει την καριέρα του Akio Toyoda, τόσο ως πρόεδρος και CEO επί σειρά ετών , αλλά και ως πολύπειρος οδηγός αγώνων και Master Driver της Toyota, είναι η φράση ότι «δεν είσαι ποτέ πολύ μεγάλος για τίποτα». Ο Ιάπωνας και αμετανόητος motorsportάς δε σκοπεύει να σταματήσει να τρέχει σε αγώνες, ούτε φυσικά σκοπεύει να... μειώσει ταχύτητα του.
Κατά τη διάρκεια του εμβληματικού 24ωρου αγώνα στο Le Mans, ο Toyoda δήλωσε σε επιλεγμένα μέλη του ειδικού Τύπου, συμπεριλαμβανομένου του Road & Track ότι πρόκειται να επιστρέψει σύντομα στο Nurburgring, την πίστα που είδε πρώτη το αστείρευτο ταλέντο του στην οδήγηση, πριν καν γίνει πρόεδρος της Toyota, κι εκείνη που γέννησε το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας, Gazoo Racing.
«Θα ήθελα πολύ να επιστρέψω. Το ξεκίνημά μου ως οδηγός ήταν το Nurburgring. Στο ντεμπούτο μου θεωρώ ότι δεν είχα καθόλου ταλέντο και φοβόμουν πολύ να οδηγήσω. Αυτή είναι η μοναδική μνήμη που έχω από την πρώτη φορά στην 'Πράσινη Κόλαση'».
«Όμως τώρα, που έχω αρκετά μεγάλη εμπειρία πίσω από το τιμόνι στην Ιαπωνία και την Ασία, πιστεύω ότι έχω κάνει καλή προπόνηση. Ελπίζω το ταλέντο μου να έχει μεγαλώσει από τότε και να έχω την ευκαιρία να ξαναοδηγήσω στο Nurburgring και να κάνω μία 'συζήτηση' με τη διαδρομή,» είπε ο 67χρονος Ιάπωνας.
Ο Toyoda συνέχισε με μία υπόσχεση στους παρευρισκόμενους δημοσιογράφους: «Του χρόνου. Δεν ξέρω αν θα είναι ο 24ωρος αγώνας, όμως θα συμμετέχω σίγουρα σε κάποιου είδους αγώνα στο Nurburgring μέσα στο 2024.»
Άλλωστε, ο τίτλος του Morizo San, ή Master Driver, δεν είναι τυχαίος. Ο Toyota είχε ως δάσκαλο τον Hiromu Naruse, θρύλο της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που δίδαξε τον πλέον σημαντικότερο πρόσωπο της Toyota όσα γνωρίζει για τα αγωνιστικά. Ο Naruse πέθανε σε ένα ατύχημα στο Nurburgring το 2010, έναν χρόνο αφού ο Toyoda ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας, με εκείνον να συνεχίζει την κληρονομιά του μέντορά του, βάζοντας την Gazoo Racing πιο βαθιά στα αγωνιστικά.
Φυσικά, στην εποχή του εξηλεκτρισμού, ο Toyoda δεν κάνει πίσω όσον αφορά τη βιωσιμότητα και την πράσινη ενέργεια. Πασχίζει συνεχώς να βρίσκει τρόπους να συνδυάζει τον ηλεκτρισμό, με την αυτοκίνηση όπως την ξέρουμε, χωρίς να κάνει συμβιβασμούς, ενώ είναι κι ένθερμος υποστηρικτής του υδρογόνου. Ο fun-to-drive χαρακτήρας δεν πρόκειται να λείψει ποτέ από τα μοντέλα της Toyota, όσο ο Ιάπωνας βρίσκεται σε θέση ισχύος στην εταιρεία.
Εκτός αυτού, είναι ο άνθρωπος που κάνει τις τελικές δοκιμές ενός μοντέλου πριν αυτό περάσει στην παραγωγή, δίνοντας την πιο σημαντική έγκριση για καθένα από τα δημιουργήματα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μοντέλα όπως το GR Corolla κι το GR Supra πέρασαν στην παραγωγή επειδή ο ίδιος υποστήριξε τα συγκεκριμένα πρότζεκτ και πραγματικά ο κόσμος της αυτοκίνησης τον ευχαριστεί γι αυτό.
Ο Akio Toyoda είναι ένας άνθρωπος που έχει την αυτοκίνηση και τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στο DNA του. Έκανε μία συμφωνία με την ομάδα του, λέγοντας ότι θα αποσυρθεί όταν είναι περισσότερο από 10 sec αργότερος από τους επαγγελματίες οδηγούς της Toyota. Αυτό δεν έχει συμβεί ακόμα, αφού οι χρόνοι του 67χρονου βρίσκονται σταθερά στα 1-5 sec πίσω από τους οδηγούς της εταιρείας. «Η στιγμή που θα αποσυρθώ από Master Driver δεν έχει φτάσει ακόμα,» ολοκλήρωσε ο Toyoda.





ΔΗΜΟΦΙΛΗ





