Η Volkswagen παρουσίασε την όγδοη γενιά του Golf στα τέλη του 2019,με το πιο πρόσφατο facelift του μοντέλου έκτοτε να γίνεται τον περασμένο Ιανουάριο. Μέχρι και πέντε μήνες αργότερα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να λανσάρει νέες, σπορ και «καυτές» εκδόσεις, επεκτείνοντας την γκάμα του.
Το facelift που έγινε στις αρχές της χρονιάς πρόκειται, όπως ήδη έχει γίνει γνωστό, να είναι και το τελευταίο, πριν το μοντέλο περάσει στον ηλεκτρισμό. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Golf αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας, όμως σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της εταιρείας, αυτό δε σημαίνει ότι η θερμική εκδοχή του μοντέλου θα πάψει να υπάρχει.
Ο Kai Grunitz μίλησε σχετικά με το μέλλον του θρυλικού Golf σε συνέντευξή του στο ολλανδικό Top Gear, λέγοντας ότι το σχέδιο της Volkswagen είναι το μοντέλο να παραμείνει στη γραμμή παραγωγής μέχρι το 2035, δηλαδή μέχρι να τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση των νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ στην ΕΕ. Από εκείνη τη χρονιά κι έπειτα, όσα θερμικά μοντέλα έχουν απομείνει θα μπορούν να διατηρήσουν τη θέση τους στους καταλόγους των αυτοκινητοβιομηχανιών μόνο αν καταναλώνουν βιώσιμα καύσιμα.
Σύμφωνα με τον Grunitz, το Golf Mk8 αντιπροσωπεύει την «τελειότητα της [σσ. πλατφόρμας] MQB,» οπότε δεν υπάρχει λόγος να εξελιχθεί ένα νέο μοντέλο από το μηδέν. Μπορεί να αντιμετώπισε κάποια προβλήματα με το λογισμικό του όταν πρωτοκυκλοφόρησε, όμως ο τεχνικός διευθυντής διαβεβαιώνει ότι αυτά αποτελούν παρελθόν.
Όσον αφορά στο facelift που υποδέχτηκε τον Ιανουάριο και δίνοντας βάση στα λεγόμενα του Grunitz, είναι σχεδόν απίθανο να μην κοιτάμε την τελευταία ανανέωση του μοντέλου, αφού απέχουμε πολύ ακόμη από τα μισά του κύκλου ζωής του. Τα μαθηματικά δείχνουν ότι το Golf θα μπορούσε να παραμείνει στην γκάμα των Γερμανών για 15 (!) χρόνια, οπότε τα μέσα του κύκλου θα ήταν το 2027-2028.
Βέβαια, ο Grunitz τόνισε ότι δεν αποκλείεται να αποσυρθεί και πριν το 2035, όχι απαραίτητα εξαιτίας των νέων κανονισμών ρύπων. Ένας ακόμη παράγοντας που είδαμε να «σκοτώνει» οχήματα όπως οι θερμικές Porsche Macan και 718 Boxster/Cayman στην ΕΕ είναι η νέα νομοθεσία κυβερνοασφάλειας που τέθηκε σε ισχύ στις αρχές Ιουλίου.
Οι απαραίτητες τροποποιήσεις προκειμένου να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς θα ήταν ιδιαίτερα κοστοβόρες, κι έτσι η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να τα αποχαιρετήσει από την γκάμα της. Η Volkswagen θα μπορούσε να υιοθετήσει μια αντίστοιχη προσέγγιση για το Golf, αν κάποιο μελλοντικό σετ κανονισμών έχει τον ίδιο αντίκτυπο.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέο Golf R: Το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στη γκάμα της Volkswagen (photos)
VW Golf GTI Clubsport: Ιδού το ταχύτερο προσθιοκίνητο Golf όλων των εποχών (photos-video)
Volkswagen Golf: 50 χρόνια από την έναρξη παραγωγής του - Η ιστορία του (photos)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ