Τα σημάδια που δείχνουν ότι οι θερμικοί κινητήρες θα συνεχίσουν και μετά το 2035


Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ψηφίσει την κατάργηση των ΜΕΚ από το 2035. Υπάρχουν, όμως, δυνατές ενδείξεις πως αυτό μπορεί να μη συμβεί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: AUDI AG
  • 2/2/2024

Η Ευρωπαϊκή Ένωση πρωτοστατεί στον τομέα της μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Έχει εκπονήσει το πλάνο «Fit for 55», μία στρατηγική με στόχο τη μείωση των ρύπων κατά 55% ως το 2030 και την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας ως το 2050.

Σε αυτό το πλαίσιο αποφάσισε, με ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου τον Φεβρουάριο του 2023, την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες μετά το 2035.

Παρόλα αυτά, υπήρξαν εξ αρχής σημαντικές διαφωνίες, κυρίως από την Ιταλία και τη Γερμανία. Αμφότερες οι χώρες διαθέτουν μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με τους Ιταλούς μάλιστα να ζητούν να υπάρχουν εξαιρέσεις για εταιρείες όπως η Ferrari και η Lamborghini. Έτσι προέκυψε και η τροποποίηση, που πλέον επιτρέπει σε εταιρείες με μικρή παραγωγή να συνεχίσουν να πωλούν κινητήρες με ΜΕΚ και μετά το 2035.

Οι Γερμανοί, από την άλλη πλευρά, ζήτησαν να υπάρξει πρόβλεψη για τη χρήση συνθετικών καυσίμων, καθώς αρκετές εταιρείες της χώρας, όπως η Porsche, δουλεύουν πάνω σε τέτοιες λύσεις για το μέλλον. Η Ε.Ε.υποχώρησε και η Γερμανία υπερψήφισε την απαγόρευση

Επομένως, ποια στοιχεία φανερώνουν πως αυτή η σκληρή στάση της Ε.Ε. απέναντι στα οχήματα με ΜΕΚ θα καμφθεί;

Το πρώτο έχει να κάνει με το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Το ΕΛΚ είναι η παράταξη με τους περισσότερους βουλευτές στις Βρυξέλλες, και πρόσφατα ανέφερε σε μανιφέστο του πως θα αλλάξει σημαντικά τους κανονισμούς γύρω από τα οχήματα με θερμικούς κινητήρες - και σκοπεύει ακόμα και να τους άρει. Συγκεκριμένα, αναφέρει πως «απορρίπτουμε μια πολιτική απαγόρευσης, όπως αυτή των κινητήρων εσωτερικής καύσης», ενώ δεσμεύεται να «την επανεξετάσουμε το συντομότερο δυνατό»

Το δεύτερο προέρχεται από την Porsche. Η γερμανική μάρκα έχει επενδύσει σημαντικά στα ηλεκτρικά οχήματα τα τελευταία χρόνια, με μοντέλα όπως η Taycan Turbo S και η Macan EV, στην παρουσίαση της οποίας ο οικονομικός διευθυντής Lutz Meschke ανέφερε ότι οι πωλήσεις οχημάτων με ΜΕΚ στην Ε.Ε. ίσως συνεχιστούν και μετά το 2035. 

«Υπάρχουν πολλές συζητήσεις αυτή την εποχή για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Πιστεύω ότι η υλοποίηση της σχετικής απόφασης μπορεί να καθυστερήσει», δήλωσε στο Automotive News Europe.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Porsche: Η απαγόρευση των ΜΕΚ στην Ευρωπαϊκή Ένωση δε θα εφαρμοστεί από το 2035

Δείτε ποια ευρωπαϊκή πόλη απαγορεύει τα θερμικά αυτοκίνητα στους κεντρικούς δρόμους

Έρχεται το «διαβατήριο μπαταρίας» στα ηλεκτρικά - Τι περιλαμβάνει, πότε εφαρμόζεται