Τέλος οι κάμερες στους αυτοκινητόδρομους - Με τεχνητή νοημοσύνη το νέο «όπλο» για τις παραβάσεις


Η αλλαγή έρχεται από τη στιγμή που, σύμφωνα με τις αρχές, «όλοι γνωρίζουν, πλέον, σε ποια σημεία βρίσκονται οι σταθερές κάμερες στους αυτοκινητόδρομους».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/3/2025

Η υπερβολική ταχύτητα είναι μια από τις πιο συνηθισμένες αιτίες για τα τροχαία ατυχήματα στους αυτοκινητόδρομους. Έτσι, η ύπαρξη σταθερών καμερών αποτελεί διαχρονικά ένα μέτρο για την αντιμετώπισή της.

Ωστόσο, με την πάροδο των ετών, η τεχνολογία προσφέρει ολοένα και πιο αποτελεσματικές και πολύπλευρες λύσεις και προς αυτή την κατεύθυνση στρέφονται οι αρχές της Εσθονίας. Συγκεκριμένα, αποφάσισαν να καταργήσουν σταδιακά τις σταθερές κάμερες και να τις αντικαταστήσουν με περιπολικά που θα διαθέτουν εξελιγμένα συστήματα, αξιοποιώντας και τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη.

Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο θα εντοπίζονται τα οχήματα που παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας, αλλά και μια σειρά άλλων παραβάσεων όπως η χρήση κινητού τηλεφώνου, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και οι επικίνδυνοι ελιγμοί. Οι παραβάσεις θα καταγράφονται από εξελιγμένα μηχανήματα και τα στοιχεία, με μορφή εικόνας, θα αποστέλλονται στη βάση δεδομένων της Αστυνομίας. Μάλιστα, το πρόστιμο θα βεβαιώνεται αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται κάποια παρέμβαση αξιωματικού της τροχαίας.

Η αναποτελεσματικότητα των σταθερών καμερών ελέγχου της ταχύτητας είναι αυτή που οδήγησε τους Εσθονούς στη συγκεκριμένη απόφαση. «Όλοι γνωρίζουν σε ποια σημεία βρίσκονται οι σταθερές κάμερες, με αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος τρόπος αστυνόμευσης να μην είναι αποτελεσματικός», ανέφερε χαρακτηριστικά ένας εκπρόσωπος της αστυνομίας, καθώς οι οδηγοί μειώνουν ταχύτητα στα συγκεκριμένα σημεία και στη συνέχεια επιταχύνουν και πάλι.

Το 2024, βεβαιώθηκαν στους αυτοκινητόδρομους της Εσθονίας 321.000 παραβάσεις, εκ των οποίων περισσότερες από 200.000 εντοπίσθηκαν από 8 φορητές κάμερες και μόλις οι υπόλοιπες 121.000 από τις 34 σταθερές που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο. Οι Εσθονοί θεωρούν πιο αποτελεσματικό - και λιγότερο κοστοβόρο - το νέο σύστημα στο οποίο κατέληξαν σε σχέση με την απόκτηση περισσότερων κινητών καμερών.

Βέβαια, επειδή η διαδικασία μετάβασης δεν είναι και η πιο εύκολη και σίγουρα θα απαιτηθεί κάποιος χρόνος, θα διατηρήσουν τις υπάρχουσες σταθερές κάμερες, τουλάχιστον για όσο χρόνο παραμένουν σε καλή κατάσταση και έχουν εξασφαλισμένες υπηρεσίες συντήρησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό το ραντάρ είναι «φόβος και τρόμος» για τους οδηγούς που παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας

Το «αόρατο» ραντάρ βάζει τέλος στην υπερβολική ταχύτητα - Πέφτουν βροχή τα πρόστιμα

Έπιασε «δουλειά» ο πρώτος φωτεινός σηματοδότης που κόβει κλήσεις – Σε ποιο σημείο βρίσκεται;