Η στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση, καθοδηγούμενη και από την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035, έχει ως αποτέλεσμα αρκετά παραδοσιακά μοντέλα να καταργηθούν και ορισμένα να μετατραπούν σε αμιγώς ηλεκτρικά.
Στη δεύτερη κατηγορία εντάσσονται τα Renault Megane και Scenic. Το Megane έγινε αμιγώς ηλεκτρικό από τον Σεπτέμβριο του 2021 – αν και σε ορισμένες χώρες λανσάρεται ως θερμικό – ενώ κάτι ανάλογο συνέβη και με το Scenic, που παρουσιάστηκε 2 χρόνια αργότερα και κατέκτησε τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2024.
Ωστόσο, το μέλλον και των δύο γαλλικών μοντέλων δε θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, ο CEO της Renault, Fabrice Cambolive, τόνισε ότι η νέα πλατφόρμα που εξελίσσεται, αν και αρχικά είχε σχεδιαστεί ως αποκλειστικά ηλεκτρική, θα μπορεί να υποστηρίζει και PHEV κινητήρια σύνολα, όπως και range extender.
«Θα είναι μια αποκλειστικά ηλεκτρική πλατφόρμα, ωστόσο αν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων δεν έχουν την εξέλιξη που αναμέναμε όλοι, ίσως μπορούμε να την εμπλουτίσουμε με κάποιες επεκτάσεις, όπως τα range extender ή τα plug-in hybrid κινητήρια σύνολα. Και πάνω σε αυτό εργαζόμαστε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Cambolive απέφυγε να προσδιορίσει τα μοντέλα που θα βασιστούν σε αυτήν, ωστόσο τόνισε ότι θα είναι έτοιμη περίπου το 2030 και «φωτογράφισε» ουσιαστικά τα Megane και Scenic: «Έχοντας ήδη λανσάρει την πρώτη σειρά νέων μοντέλων των κατηγοριών C, B και A, η επόμενη πρόκληση είναι να ανανεώσουμε τις κατηγορίες C και D. Αν και μια αποκλειστικά EV πλατφόρμα είναι ιδανική για το B-segment, μία πολυ-ενεργειακή είναι καλύτερη για μεγαλύτερα μοντέλα».
Από τη στιγμή που το Megane παρουσιάστηκε το 2021 - και εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να υποδεχθεί τη facelift εκδοχή του - και το Scenic στο δεύτερο εξάμηνο του 2023, αμφότερα συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να εντάσσονται στα μοντέλα που θα αξιοποιήσουν τη νέα αρχιτεκτονική.
Άλλωστε, ο Cambolive ξεκαθάρισε ότι «από τα 8 μοντέλα (σ.σ. που είχε ‘υποσχεθεί’ η Renault με το πρόγραμμα ‘Renaulution’) έχουν ήδη κυκλοφορήσει τα 4 και θέλουμε να λανσάρουμε άλλα τέσσερα».
Παράλληλα, επεσήμανε ότι στα νέα υβριδικά κινητήρια σύνολα, ο ηλεκτροκινητήρας θα μεταφέρει την κίνηση στους τροχούς: «Θέλουμε σειριακή κίνηση ή άμεση κίνηση; Η λογική λέει σειριακή κίνηση, που σημαίνει ηλεκτρική έλξη». Με αυτό τον τρόπο θα «βοηθηθούν» οι υποψήφιοι αγοραστές να εξοικειωθούν με την ηλεκτροκίνηση, χωρίς να έχουν το άγχος της φόρτισης ή της αυτονομίας, με τον βενζινοκινητήρα να φροντίζει για τη φόρτιση της μπαταρίας στα range extenders.
Από την πλευρά του, ο CEO του Ομίλου Renault, François Provost, ανέδειξε τη σημασία που έχει η νέα πλατφόρμα για το Group, ώστε «να συνεχίσουμε την αποστολή μας για κυριαρχία στο C-segment και ειδικότερα να ενισχύσουμε την παρουσία μας στη Βόρεια Ευρώπη».
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Άνοιξαν οι παραγγελίες για το νέο Renault Clio (τιμές-εκδόσεις)
Ιδού η 9η γενιά του Toyota Hilux: Θερμικό, mild hybrid και πρώτη φορά ηλεκτρικό






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





