Παραδοσιακά, ένα στοιχείο - όχι ιδιαίτερα σημαντικό - της «ταυτότητας» ενός μοντέλου αποτελούν τα εμπρός φωτιστικά σώματα. Στο παρελθόν, η ύπαρξη ενιαίων φωτιστικών μονάδων, μέσα στις οποίες περιλαμβάνονταν τα φώτα πορείας, τα διασταύρωσης (μεσαία) τα μεγάλα και τα φλας, ήταν σχεδόν καθολική σε όλα τα αυτοκίνητα. Ενίοτε, ακόμα και οι προβολείς ομίχλης έβρισκαν τη θέση τους μέσα σε αυτά.
Ωστόσο, εδώ και χρόνια, τα πράγματα έχουν αλλάξει και οι μεγάλες, μονοκόμματες, φωτιστικές μονάδες αποτελούν είδος προς εξαφάνιση. Τη θέση τους έχουν πάρει λεπτές LED φωτεινές μπάρες, διαιρεμένοι προβολείς, DRL και που συνήθως συναντώνται σε δύο διαφορετικά σημεία του εμπρός τμήματος - ψηλά ή χαμηλά στον προφυλακτήρα αλλά και «κρυμμένα» στο αμάξωμα - ενώ δεν λείπουν και οι περιπτώσεις μικρών, διάσπαρτων, φωτεινών «ψηφίδων» μέσα στη μάσκα.
Στις μέρες μας, η φωτεινή επιγραφή έχει αποκτήσει σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση ενός αυτοκινήτου, ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία του εκάστοτε brand και αποτελεί όχι μόνο εμφανές σημείο διαφοροποίησης, αλλά και έμπνευσης. Τα LED φώτα ημέρας (DRL) συναντώνται κατά βάση ψηλά, με τους προβολείς να τοποθετούνται χαμηλότερα, μέσα στον προφυλακτήρα ή σε πτυχές του αμαξώματος, χωρίς να λείπουν και οι αντίστροφες περιπτώσεις.
Οι νέες τεχνολογικές δυνατότητες έδωσαν την ευκαιρία στις αυτοκινητοβιομηχανίες να «ξεφύγουν» από τις παραδοσιακές λύσεις των μεγάλων, ενιαίων, φωτιστικών, δημιουργώντας λιγότερο συμβατικά, περισσότερο hi-tech και «φουτουριστικά» εμπρός τμήματα στα μοντέλα τους. Έτσι, οι διαχωρισμένοι προβολείς κυριάρχησαν και βρήκαν και ένα νέο σύμμαχο: Την ηλεκτροκίνηση.
Με δεδομένες τις μειωμένες ανάγκες ψύξης ενός EV και την έλλειψη ψυγείου που απαιτούσε την ύπαρξη εισαγωγών αέρα, οι κλειστές μάσκες (ή έστω οι γρίλιες με ελάχιστα ανοίγματα) άρχισαν να αποτελούν κανόνα στα ηλεκτρικά μοντέλα, έχοντας πολύ συχνά φωτισμένο περίγραμμα.
Παράλληλα, εκτός από τη διαφορετική χωροθέτηση των DRL και των βασικών φωτιστικών σωμάτων, οι οριζόντιες LED λωρίδες φωτός προστέθηκαν ως στοιχείο σύνδεσης, διατρέχοντας ολόκληρο το πλάτος του αμαξώματος και «ενώνοντας» τα φωτιστικά. Σταδιακά, εκτός από τα ηλεκτρικά, άρχισαν να τοποθετούνται και σε θερμικά μοντέλα, σε μια τάση ενοποίησης του σχεδιασμού με τα EV.
Η φωτεινή «υπογραφή» αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη βαρύτητα στη σχεδίαση ενός μοντέλου, διαμορφώνοντας την εικόνα του και διαφοροποιώντας το ακόμα περισσότερο από τον ανταγωνισμό. Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προβάλλουν ως στοιχείο «ταυτότητας» τη σχεδίαση των DRL, καθιερώνουν όλο και περισσότερο τις χωριστές μονάδες και τις οριζόντιες LED μπάρες που διατρέχουν το αμάξωμα, μειώνοντας τις διαστάσεις των βασικών φωτιστικών σωμάτων.
Μάλιστα, στην περίπτωση του Tesla Cybertruck, οι «προβολείς» έχουν εξαφανιστεί πλήρως και αντικατασταθεί από μια ενιαία, οριζόντια φωτεινή LED λωρίδα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Γιατί δεν βλέπουμε πια αναδυόμενους προβολείς στα αυτοκίνητα
Έρευνα: Αν τα αυτοκίνητα είχαν φώτα φρένων και στο μπροστινό μέρος θα μειώνονταν τα τροχαία
Πίσω στο μέλλον: Γιατί Audi, BMW και Mercedes ξαναφέρνουν στο προσκήνιο κλασικές γραμμές



_77761_433701_type13028.jpg)


ΔΗΜΟΦΙΛΗ




