Σοκ έχει προκαλέσει στην κοινή γνώμη η είδηση με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό Βασίλη Μπισμπίκη, ο οποίος τα ξημερώματα του Σαββάτου πήρε σβάρνα με το θηριώδες Ford Ranger που οδηγούσε σταθμευμένα οχήματα στη Φιλοθέη, πριν εγκαταλείψει τόσο το σημείο όσο και το όχημα. Όπως έγινε γνωστό, οι αρχές τον αναζήτησαν ύστερα από υλικό που πήραν στα χέρια τους από κάμερες ασφαλείας και ο ηθοποιός παρουσιάστηκε αυτοβούλως στο τμήμα τροχαίας της Κηφισιάς, όπου και συνελήφθη, παραδεχόμενος ότι εκείνος προκάλεσε τον πανικό.
Η αναγνωρισιμότητα του οδηγού, καθώς και η σχέση του με γνωστή τραγουδίστρια, έβαλαν φωτιά στις δημοσιογραφικές πιάτσες, με το θέμα να καλύπτεται μέχρι και στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων συνοδευόμενο από φωτογραφίες που δείχνουν το μέγεθος των ζημιών που προκάλεσε. Στα δημοσιεύματα φιγουράρει και το σενάριο ότι ο ηθοποιός ενδέχεται να οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ, αν και δεν υποβλήθηκε σε αλκοτέστ καθώς είχαν παρέλθει οι 24 ώρες από το συμβάν, όπως εξήγησε η εκπρόσωπος της Ελληνικής Αστυνομίας μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή.
Και τι γίνεται από εδώ και πέρα; Η ιστορία έχει δείξει ότι δεν θα δούμε τίποτα ουσιαστικό. Το θέμα θα συνεχίσει να παίζει δυνατά για μερικές ημέρες, οι δημοσιογράφοι θα στήνουν καρτέρι για να πάρουν δήλωση από τον ηθοποιό ή από τη σύντροφό του και οι παρέες, εν είδει κουτσομπολιού, θα στάζουν χολή για το «κακό παιδί» της ελληνικής showbiz που από τύχη δεν αφαίρεσε κάποια ανθρώπινη ζωή με τα καμώματά του.
Έτσι όμως χάνεται το «παιχνίδι». Χάνεται γιατί κάθε τέτοιο τροχαίο συμβάν θα έπρεπε να μετατρέπεται σε αφορμή για να ανοίξει ένας ζωτικής σημασίας διάλογος που θα δίνει μασημένη τροφή στην κοινωνία, ενημερώνοντάς την για το πόσο επικίνδυνη μπορεί να γίνει η οδήγηση ακόμα και με 1-2 ποτηράκια, αλλά και το πόσο εύκολα μπορεί μια χαλαρή βραδινή έξοδος να μετατραπεί σε τραγωδία.
Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ δεν είναι απλά μια κακή συνήθεια, είναι μια από τις πιο επικίνδυνες μορφές αντικοινωνικής συμπεριφοράς στους δρόμους. Το αλκοόλ επηρεάζει τις νοητικές και κινητικές λειτουργίες, επιβραδύνει τους αντανακλαστικούς χρόνους, μειώνει την αντίληψη του περιβάλλοντος, αλλοιώνει την κρίση και την ικανότητα εκτίμησης αποστάσεων, και σχεδόν πάντα προκαλεί υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του οδηγού, κάνοντάς τον να πιστεύει ότι μπορεί να οδηγήσει σαν τον Max Verstappen!
Το περιστατικό με τον Βασίλη Μπισμπίκη αποδεικνύει ξεκάθαρα πως στην Ελλάδα η οδική ασφάλεια δεν έχει αντιμετωπιστεί ακόμη ως εθνική προτεραιότητα και δεν έχουμε πάρει μέτρα ώστε η νέα γενιά οδηγών που θα βγει σε λίγα χρόνια στους δρόμους να είναι μια βελτιωμένη εκδοχή της προηγούμενης.
Οι έλεγχοι είναι ελλιπείς, ο γνωστός του γνωστού μπορεί να δώσει τη λύση όταν ο οδηγός πέσει στη φάκα της τροχαίας, ενώ, το πιο σημαντικό, η κυκλοφοριακή αγωγή συνεχίζει να απουσιάζει από τα σχολικά προγράμματα. Όταν δε εμφανίζεται, αντιμετωπίζεται ως περιστασιακό μάθημα και ως μια ευκαιρία να ξεφύγουν για λίγο μαθητές και εκπαιδευτικοί από τη μονότονη εξεταστέα ύλη.
Όπως αναφέρθηκε και από τους ειδικούς της οδικής ασφάλειας στο Formula Student Festival που έγινε τις προηγούμενες ημέρες στη Γλυφάδα, κάθε παιδί είναι δεκτικό να πάρει το μήνυμα για το τι πρέπει να κάνει ενώ κυκλοφορεί στον δρόμο. Ωστόσο, αυτό το μήνυμα θα πρέπει να συνεχίσει να το λαμβάνει και από το οικογενειακό του περιβάλλον, διαφορετικά σε 15 ημέρες θα το έχει διαγράψει εντελώς από τη μνήμη του και θα συμπεριφέρεται στις βόλτες σαν να μην το πήρε ποτέ.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η Πολιτεία, στο κομμάτι της οδικής ασφάλειας, δεν μπορεί να παρέμβει ολιστικά θέτοντας ένα σαφές πλαίσιο που σε βάθος χρόνου θα αποδώσει καρπούς. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτοί που νομοθετούν έχουν συλληφθεί πολλάκις να παραβιάζουν τον ΚΟΚ που οι ίδιοι έχουν ψηφίσει στο κοινοβούλιο.
Άρα, αυτή η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από τον καθένα ατομικά, από το οικογενειακό περιβάλλον και από τον φιλικό κύκλο. Διότι δεν φταίει μόνο ο οδηγός που πίνει, αλλά φταίει και ο φίλος που του επιτρέπει να οδηγήσει. Δεν φταίει μόνο το παιδί που μπήκε σε αυτοκίνητο χωρίς να φορέσει ζώνη ασφαλείας, φταίει και ο γονιός που για χρόνια το πηγαινοέφερνε στο σχολείο χωρίς να χρησιμοποιεί παιδικό κάθισμα και χωρίς να του εξηγήσει τι θα συμβεί σε περίπτωση σύγκρουσης με άλλο όχημα.
Το περιστατικό Μπισμπίκη, είτε οδήγησε υπό επήρεια αλκοόλ είτε όχι, προσφέρει ένα δυνατό μήνυμα αφύπνισης. Δεν πρέπει να μείνει στο επίπεδο του κουτσομπολιού και της τηλεθέασης. Πρέπει να λειτουργήσει ως καταλύτης για να έρθει μια αλλαγή. Αλλιώς, ο επόμενος «πανικός» στους δρόμους δεν θα αφορά απλώς υλικές ζημιές, αλλά μια ή και περισσότερες ανθρώπινες ζωές που θα έχουν χαθεί άδικα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Alcohol Interlock: Tο σύστημα που αποτρέπει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (videos)
Συνελήφθη οδηγός που υπό την επήρεια αλκοόλ έτρεχε με 206 km/h στη Συγγρού! (video)
Πόθεν Έσχες: Αυτά τα οχήματα δήλωσαν οι αρχηγοί των κομμάτων - Κανένας με ηλεκτρικό αυτοκίνητο






ΔΗΜΟΦΙΛΗ





