1982: Όταν η Porsche κατασκεύασε μια 911 Turbo με εμπρός σχεδίαση... 944 (photos)


Το εμβληματικό coupe που βλέπετε στις φωτογραφίες δεν είναι προϊόν βελτιωτικού οίκου, αλλά του «προγράμματος ευχών» της Porsche.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: BRING A TRAILER
  • 1/4/2024

Όταν κάποιος έχει το πάθος, αλλά και την οικονομική δυνατότητα, να αποκτήσει ένα εντυπωσιακό supercar, πολλές φορές θέλει να βάλει την προσωπική του «σφραγίδα» στο αντίγραφο που θα προσθέσει στη συλλογή του. Αν απαιτηθούν «ριζικές» μεταμορφώσεις, συνήθως αναλαμβάνουν δράση διάφοροι βελτιωτικοί οίκοι. Ωστόσο, αυτό δε συμβαίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Η Porsche 911 Turbo του 1982, που εκτίθεται σε δημοπρασία μέχρι τις 9 Απριλίου μέσω του γνωστού οίκου Bring a Trailer, εκτός από τη «συλλεκτική» αξία που έχει μόνο και μόνο από την παλαιότητά της, παρουσιάζει και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό. Το εμπρός τμήμα της δεν «ακολουθεί» την κλασική σχεδίαση της σειράς 930 στην οποία ανήκει, αλλά διαθέτει αναδιπλούμενους προβολείς και πιο «κοφτή» σχεδίαση, που παραπέμπει στην 944.

Το συγκεκριμένο design προήλθε μέσω του προγράμματος «ειδικών ευχών» της γερμανικής φίρμας (Sonderwunsch), με την Porsche να παράγει το εν λόγω αντίγραφο ευρωπαϊκών προδιαγραφών στη Γερμανία το 1982. Στη συνέχεια η «ιδιαίτερη» 911 Turbo μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ, όπου απέκτησε την απαραίτητη έγκριση τύπου και τον Φεβρουάριο του 1983 κατέλαβε περίοπτη θέση στο εξώφυλλο της αμερικανικής έκδοσης του Car and Driver.

Η τιμή της ως καινούριο μοντέλο εκείνη την εποχή ήταν 95.000 δολάρια (περίπου 295.000 δολάρια σε μια σημερινή «αντιστοιχία») και πλέον μπορεί να περάσει στον επόμενο ιδιοκτήτη της, καθώς φέρεται να έχει εδώ και 40 χρόνια μόνο έναν κάτοχο, με έδρα το Texas.

Στην «καρδιά» της συγκεκριμένης 911 Turbo βρίσκεται ο 6κύλινδρος σε σειρά αερόψυκτος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 3,3 L, με εκτιμώμενη ισχύ περίπου 335 PS. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 4 σχέσεων.

Εκτός από το μοναδικής σχεδίασης εμπρός μέρος, πίσω δεσπόζει η μεγάλη αεροτομή, ενώ διαθέτει ηλεκτρική ηλιοροφή, ζάντες BBS E50 15 ιντσών, ελαστικά Pirelli Cinturato P7 225/50 εμπρός και 285/40 πίσω, τα κλασικά φαρδιά φτερά της Turbo έκδοσης, μεγάλα πλαϊνά μαρσπιέ, αμορτισέρ Bilstein και αεριζόμενα δισκόφρενα.

Στο εσωτερικό, τα εμπρός σπορ καθίσματα είναι διακοσμημένα με μπεζ δέρμα, ενώ υπάρχει ακόμα air condition και ραδιοκασετόφωνο Blaupunkt. Πίσω από το τριάκτινο τιμόνι υπάρχει ο αναλογικός πίνακας οργάνων της VDO, ενώ το οδόμετρο γράφει 39.548 μίλια (63.646 km). Από αυτά, περίπου 50 km έγιναν από τον νυν ιδιοκτήτη της, που εντός του 2024 της απέκτησε και τη μετέφερε στην Arizona.

Το αυτοκίνητο διαθέτει αρχείο service, πιστοποιητικό προδιαγραφών παραγωγής από την Porsche και βάσει των στοιχείων δεν έχει εμπλακεί σε ατύχημα, αν και υπάρχουν εμφανείς γρατσουνιές κάτω από το εμπρός σπόιλερ. Μάλιστα, ο τυχερός που θα το αποκτήσει, θα λάβει και ένα τεύχος του αμερικανικού Car and Driver του Φεβρουαρίου 1983 με το νέο του απόκτημα στο εξώφυλλο!

Πηγή: Bring a Trailer

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό το Toyota Pickup 4Χ4 Deluxe του 1981 αναζητά νέο κάτοχο (video-photos)

Στο «σφυρί» η Lancia Delta Integrale του επικεφαλής σχεδιασμού της Stellantis (photos)

Μία εντυπωσιακή BMW 3.0CSi Coupe του 1974 ψάχνει νέο σπίτι (video)