Από το 2022 οι νέοι εξακύλινδροι κινητήρες της Mazda


Η Mazda, από τον επόμενο χρόνο θα αρχίσει να παράγει νέους εξακύλινδρους σε σειρά κινητήρες οι οποίοι θα τοποθετούνται σε καινούργια μοντέλα της τα οποία θα παρουσιαστούν μεσοπρόθεσμα, κάποια από τα οποία θα είναι πισωκίνητα.

  • ΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 8/1/2021

Σύμφωνα με δημοσίευμα στον ιαπωνικό Τύπο, η Mazda πρόκειται να αρχίσει την παραγωγή νέων εξακύλινδρων σε σειρά κινητήρων εντός του 2022. Αυτή η εξέλιξη βάζει τέλος στη φημολογία που υπήρχε τα τελευταία χρόνια σχετικά με το εάν θα κατασκευάσει και θα εντάξει στην γκάμα της κινητήρες αυτής της αρχιτεκτονικής. Όπως έγινε γνωστό, οι κινητήρες θα έχουν χωρητικότητα τριών λίτρων και 3,3 λίτρων αντίστοιχα και θα είναι βενζίνης και πετρελαίου. Επίσης, θα διατίθενται αφενός ως ατμοσφαιρικοί («SkyActiv-G» και «SkyActiv-D», αντιστοίχως) και αφετέρου ως υπερτροφοδοτούμενοι («SkyActiv-X»).

Ως ακόλουθο, τίθεται το ερώτημα σε ποια αυτοκίνητά της θα τοποθετούνται. Στο χρονοδιάγραμμα που έχει ανακοινώσει η Mazda δεν προβλέπεται να παρουσιάσει κάποιο νέο μοντέλο της πριν τα μέσα του 2022. Αναλύοντας περισσότερο τη φράση «νέο μοντέλο», αυτή αντιστοιχίζεται τόσο με τους αντικαταστάτες ήδη υπαρχόντων οχημάτων της στις μεγαλύτερες κατηγορίες, όσο και με καινούργια που θα προστεθούν στην παρούσα γκάμα της. Για παράδειγμα τα νέα CX-5 και CX-8. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το καινούργιο CX-5 θα αποκτήσει ακόμη πιο πολυτελή χαρακτήρα από αυτόν του παρόντος και θα αλλάξει η ονομασία του σε CX-50. Το CX-8 είναι επταθέσιο και αποτελεί τη «ναυαρχίδα» της ιαπωνικής εταιρείας.

Όμως, ένας εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί σε ένα πισωκίνητο όχημα. Κατά συνέπεια, η απόφαση για παραγωγή των νέων κινητήρων αναζωπυρώνει τις φήμες (αλλά και την επιθυμία πολλών φίλων της Mazda) για τη δημιουργία ενός τέτοιου νέου μοντέλου, ιδίως με σπορ χαρακτήρα και επιδόσεις. Προς το παρόν δεν έχει γίνει γνωστό εάν θα πρόκειται για ένα τέτοιο όχημα ή κάποιο τετράθυρο. Τέλος, με δεδομένο ότι η θα γίνει πράξη η παραγωγή των νέων εξακύλινδρων κινητήρων επανέρχεται η προσμονή να γίνει το ίδιο και με τον περιστροφικό κινητήρα τον οποίο σταμάτησε να χρησιμοποιεί το 2012.