Bizzarrini Giotto: Ένα «κόσμημα» του Giugiaro με ατμοσφαιρικό V12 της Cosworth (photos)


Το hyper GT της φίρμας του διάσημου Ιταλού μηχανικού, Giotto Bizzarrini, φέρει το όνομά του και είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 1/9/2023

Τον περασμένο Φεβρουάριο, η Bizzarrini έδωσε τις πρώτες φωτογραφίες και μερικά σκίτσα για το Giotto, ένα ολοκαίνουριο «hyper GT», όπως το χαρακτηρίζει, με ρίζες από το παρελθόν. Πλέον, ήρθε η ώρα για τις πρώτες πλήρεις εικόνες του.

Σχεδιασμένο από τον Giorgetto Giugiaro και τον γιο του Fabrizio, το Giotto δεν μπορεί παρά να είναι ένα πανέμορφο αυτοκίνητο. Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και έχοντας στην «καρδιά» του έναν ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα της Cosworth, έχει όλα τα συστατικά για να εντυπωσιάζει.

Αν το όνομα Bizzarrini σας μοιάζει οικείο, είναι γιατί ο ιδρυτής της ήταν ο Giotto Bizzarrini, ο διάσημος Ιταλός μηχανικός που έφυγε πριν από λίγους μήνες από τη ζωή, πριν «κλείσει» τα 97 του χρόνια. Έχει συνδέσει το όνομά του με μερικά από τα κορυφαία αυτοκίνητα Gran Turismo, ενώ συμμετείχε και στην ανάπτυξη του πρώτου V12 κινητήρα της Lamborghini.

Για να τον τιμήσει, η εταιρεία που ο ίδιος ίδρυσε έδωσε στο hyper GT το όνομά του, ενώ η χωρητικότητα του V12 είναι 6.626 cc, που παραπέμπει στην ημερομηνία γέννησής του (6 Ιουνίου 1926).

Το Giotto αποτελεί ουσιαστικά τον «πνευματικό διάδοχο» του Bizzarrini 5300 GT, το οποίο ο 85χρονος Giorgetto Giugiaro σχεδίασε όταν ήταν νέος, την εποχή που δούλευε στην Bertone. Έτσι, είχε την ευκαιρία να το «αναβιώσει» στη σύγχρονη εποχή, εφαρμόζοντας τις νέες τεχνικές.

Στο εμπρός μέρος υπάρχει ένας διεδρικός διαχωριστής και στο πίσω μέρος ένας διαχύτης που προέρχονται από την Formula 1. Επίσης, σχεδιαστικά ξεχωρίζουν οι διπλοί αεραγωγοί στο καπό, η τριγωνική κολόνα B και το «ιδιαίτερο» πίσω τζάμι.

Αν και ο «αποκλειστικός» V12 κινητήρας της Cosworth, τοποθετημένος από το κέντρο του αμαξώματος και προς τα πίσω, έχει πολύ μεγάλη χωρητικότητα (6,6 L) η Bizzarrini ισχυρίζεται ότι έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Περισσότερα στοιχεία δεν έγιναν γνωστά, ενώ από προηγούμενη ενημέρωση γνωρίζουμε ότι συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.

Σύμφωνα με τα πλάνα της εταιρείας, το Giotto θα ξεκινήσει τις δοκιμές του σε δημόσιους δρόμους στα τέλη του 2024, ενώ οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές του 2026.