BMW i4: Επίσημη αποκάλυψη και για την Μ έκδοση i4 Μ50


H ΒMW αποκάλυψε και επίσημα την πρώτη ηλεκτρική της μπερλίνα, την i4 και μαζί την πρώτη ηλεκτρική Μ δημιουργία στην ιστορία της, την i4 Μ50.

  • 2/6/2021

Με βάση την Gran Coupé εκδοχή της Σειράς 4, η γερμανική εταιρεία δημιούργησε την πρώτη ηλεκτρική της λιμουζίνα και ταυτόχρονα την πρώτη πλήρως ηλεκτρική Μ έκδοση στην ιστορία της. Η BMW  i4 είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο νέας γενιάς της φίρμας, μετά το επίσης «ηλεκτρισμένο» SUV BMWiX.

Αισθητικά, η BMW i4 ακολουθεί το ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο με την Gran Coupé Σειρά 4, με τη νέα κάθετη μεγάλη διπλή μάσκα εμπρός, τα στενότερα νεφρά και ένα εσωτερικό πλαίσιο που περιέχει στοιχεία χρωμίου. Οι κεκλιμένοι προβολείς μοιράζονται επίσης την ίδια γραμμή με αυτούς της Σειράς 4. Το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου ενισχύει η χαμηλή γραμμή οροφής που κατεβαίνει χαμηλά στο πίσω μέρος και δίνει την απαραίτητη σιλουέτα ενός coupe, υιοθετώντας τις γραμμές της 4αρας Gran Coupe. Στο ίδιο μοτίβο και το πίσω μέρος με τα γνώριμα πλέον φώτα. Ο δε αεροδυναμικός συντελεστής αγγίζει το 0,24 ως δουλειά του Έλληνα αεροδυναμιστή της BMW, Γιάννη Δημητρίου.

Η βασική έκδοση από πλευράς τεχνικών προδιαγραφών θα είναι η i4 eDrive40, που εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα (και άρα με κίνηση στους πίσω τροχούς), ο οποίος αποδίδει 340 ίππους και κάνει το 0-100 σε 5,7 δευτερόλεπτα, φτάνοντας σε τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα.

Φυσικά οι προδιαγραφές την i4 Μ50 είναι αναμενόμενα πολύ πιο εντυπωσιακές. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν με απόδοση 258 ίππων στον εμπρός άξονα και άλλον ένα 313 ίππων στον πίσω άξονα (και άρα είναι τετρακίνητη), ενώ με τη λειτουργία Sport Boost αυξάνει τη διαθέσιμη ισχύ για 10 δευτερόλεπτα κατά 68 ίππους -από τη συνδυαστική των 476 στους 544 και τη ροπή κατά 65 Νm, από τα 730 στα 795 Nm. Με το Sport Boost σε λειτουργία το 0-100 χρειάζεται μόλις 3,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ/ώρα.

Εννοείται πως στην i4 Μ50 υπάρχουν και οπτικές διαφοροποιήσεις με τη φροντίδα της M Division. Οι εμπρός και πίσω πιο άγριοι προφυλακτήρες, οι ζάντες των 20 ιντσών, αλλά και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη Μ ανάρτηση και τα φρένα, καθώς και το σύστημα διεύθυνσης συμπληρώνουν το πακέτο της Μ έκδοσης.

Και στις δύο εκδόσεις της i4 η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, ενώ η χωρητικότητα της είναι 83,9 kWh. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 590 χιλιόμετρα (κατά τα πρότυπα WLTP) στην i40 eDrive40 και τα 510 στην i4 M50. Η πλήρης φόρτιση σε wallbox των 11,0 kW διαρκεί 7,6 ώρες, ενώ η μέγιστη ισχύς ταχυφόρτισης είναι 200 KW, ενώ η ταχεία φόρτιση από το 10% έως το 80% διαρκεί μόλις 31 λεπτά.

Σε ότι αφορά το εσωτερικό της ηλεκτρικής i4, αυτό ακολουθεί τις γραμμές του πρώτου ηλεκτρικού SUV της φίρμας από το Μόναχο, iX. Στο πάνω μέρος του ταμπλόυπάρχει μια ενιαία τεράστια μονάδα οθονών, η οποία αποτελείται από δύο μικρότερες οθόνες, μια με διαγώνιο 12,3 ιντσών και μία 14,9. To σύστημα infotainment που ενσωματώνεται είναι η τελευταία και πιο εξελιγμένη έκδοση του iDrive που στην περίπτωση της i4 διαθέτει επιπλέον λειτουργίες ειδικά για την ηλεκτροκίνηση.

Η εμπορική διάθεση των δύο αρχικών εκδόσεων της πρώτης ηλεκτρικής λιμουζίνας της BMWi4 θα ξεκινήσει στα τέλη του έτους. Η παραγωγή τους θα γίνεται στο Μόναχο. Οι τιμές στη Γερμανία, που μας δίνουν και μια ένδειξη για το που θα κυμανθούν και στην ελληνική αγορά, ξεκινούν από τα 58.300 ευρώ για την i4 eDrive40 και από τα 69.900 ευρώ για την i4 M50.