BMW iX: Αποκαλυπτήρια για το ηλεκτροκίνητο επαναστατικό SAV


Ταυτόχρονα με την αποκάλυψη της ηλεκτρικής i4, η BMW παρουσιάζει την iX, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της, γεμάτο από τεχνολογία, προγμένα υλικά και πολυτέλεια.

  • 2/6/2021

Ταυτόχρονα με την αποκάλυψη της ηλεκτρικής i4, η BMW έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες και πληροφορίες για το ηλεκτρικό SAV της, την iX. Ενός επιβλητικού σε διαστάσεις και προδιαγραφές SUV, το οποίο δημιουργεί νέα σημεία αναφοράς στην κατηγορία του, με όπλο την ηλεκτροκίνηση.

Ο καινοφανής σχεδιασμός του είναι ένα από αυτά, καθώς δεν θυμίζει σε τίποτα τις μέχρι σήμερα γνωστές προτάσεις της βαυαρικής φίρμας, υιοθετώντας έναν ιδιαίτερα προχωρημένο σχεδιαστικό κώδικα. Ακολουθεί μία πιο macho δυναμική εμφάνιση με την τεράστια γρίλια να δεσπόζει στην πρόσοψη. Παράλληλα, δε λείπουν οι μπλε χρωματικοί τόνοι στις πόρτες και στα πλάγια του αμαξώματος, υποδηλώνοντας την ηλεκτρική φύση του τεράστιου SUV.

Η κατασκευή του πλαισίου από αλουμίνιο, επιπρόσθετα με την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων στην οροφή, τις πόρτες και το πίσω μέρος, είχαν ως αποτέλεσμα ένα πολύ προηγμένο μείγμα υλικών που αυξάνει την ακαμψία του πλαισίου και την ίδια στιγμή μειώνει το συνολικό βάρος.

Σε ότι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, η BMW iX θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, τις iX xDrive40 και iX xDrive50. Η πρώτη εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 326 άλογα και 630 Nm ροπής, ενώ η μπαταρία της έχει χωρητικότητα 76,6 kWh με μέγιστη αυτονομία που φτάνει τα 425 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα διαρκεί 6,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ/ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Σημειώνεται ότι η μπαταρία της μπορεί να φορτίσει με ταχυφορτιστή έως 150 kW από το 10% στο 80% μέσα σε 31 λεπτά.

Η δεύτερη και κορυφαία προς το παρόν (μέχρι την έλευση της BMW iX M60), iXxDrive50 επίσης εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 523 ίππων και 765 Nm ροπής. Η μπαταρία των 111,5 kWh μπορεί να προσφέρει μέγιστη αυτονομία 630 χιλιομέτρων κατά τον κύκλο WLTP. Το 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 4,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ/ώρα. Η μπαταρία της μπορεί να φορτίσει με ταχυφορτιστή έως 200 kW από το 10% στο 80% μέσα σε 35 λεπτά. Και οι δύο εκδόσεις ισχύος είναι φυσικά τετρακίνητες.

Περνώντας στο εσωτερικό θα δούμε αμέσως την φιλοσοφία απόλυτης… απλοποίησης που υιοθετεί η BMW iX. Οι φυσικοί διακόπτες απουσιάζουν από όλες τις επιφάνειες του ταμπλό, όπου κυριαρχεί μια κυρτή ψηφιακή οθόνη. Στην ουσία πρόκειται για δύο ενοποιημένες μονάδες, με την πρώτη να φιλοξενεί τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων και τη δεύτερη να υποστηρίζει τη λειτουργία των συστημάτων άνεσης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Αυτή ενσωματώνει και την τελευταία και πιο εξελιγμένη έκδοση του iDrive.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μόνο το παραδοσιακό περιστροφικό χειριστήριο του iDrive, ο επιλογέας ταχυτήτων καθώς και κάποιοι βασικοί διακόπτες. Η επιλογή των υλικών ακολουθεί τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου συνδυάζοντας με μοναδικό τρόπο την πολυτέλεια με την βιωσιμότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.

Η BMW iX θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing, και η έναρξη της διάθεσης της στην παγκόσμια αγορά αναμένεται το Νοέμβριο του 2021.