Δυναμική παρουσία της Kosmocar στο Formula Student Festival


Ο επικεφαλής δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας του Ομίλου Kosmocar, Ηλίας Τσούνης, ανέλυσε την πορεία της αυτοκίνησης και εξήγησε γιατί δεν υπάρχει σήμερα γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

  • ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/10/2025

Η πορεία της αυτοκίνησης με τελικό προορισμό την ηλεκτροκίνηση, η εξέλιξη των διαφορετικών συστημάτων κίνησης αλλά και οι λόγοι για τους οποίους στην Ελλάδα δεν υπάρχει εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων ή εργοστάσιο συναρμολόγησης, παρουσιάστηκαν από τον επικεφαλής δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας του Ομίλου Kosmocar, Ηλία Τσούνη στο Formula Student Festival.

Πρόκειται για την 4η χρονιά που το Car and Driver συνδιοργανώνει το συγκεκριμένο Festival, με τη συμμετοχή Πολυτεχνικών σχολών της χώρας μας, στο πλαίσιο του επίσημου θεσμού Formula Student Greece, ο οποίος έχει παρουσιαστεί πρόσφατα στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων.

Το 4ο Formula Student Festival με θέμα «Ανακαλύπτοντας την Αυτοκίνηση του Αύριο: Καινοτομία, Ενέργεια, Τεχνολογία, Κινητικότητα. Οι Πολυτεχνικές σχολές οδηγούν τις εξελίξεις στην Αυτοκίνηση» - διεξήχθη από την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου έως και την Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2025 στο χώρο του παλαιού Δημαρχείου στη Γλυφάδα, με την υποστήριξη και τη συνεργασία του Δήμου Γλυφάδας, ενώ πραγματοποιείται με τις αιγίδες του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού καθώς και της Επιστημονικής Ένωσης Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ).

Η Kosmocar έδωσε το παρών με το νέο Skoda Enyaq Coupe, που συγκέντρωσε τα βλέμματα και το ενδιαφέρον των επισκεπτών για τις προδιαγραφές και τις δυνατότητες του αμιγώς ηλεκτρικού Coupe SUV, τον Head of PR του Ομίλου Kosmocar, Ηλία Τσούνη, αλλά και το εντυπωσιακό Volkswagen Amarok με τον V6 turbodiesel κινητήρα 3,0 L που αποδίδει 240 PS και 600 Nm.

Ο κ. Ηλίας Τσούνης, έχοντας αριστερά του τον executive director της FMS και μέλος της E2 Mobility, κ. Τάσο Δαμήλο
Ο κ. Ηλίας Τσούνης, έχοντας αριστερά του τον executive director της FMS και μέλος της E2 Mobility, κ. Τάσο Δαμήλο

«Είναι μία πολύ σημαντική μέρα, ευχαριστώ προσωπικά του διοργανωτές, τον Δήμο Γλυφάδας και βεβαίως ιδιαιτέρως το Car and Driver. Νομίζω ότι το Formula Student Greece δεν είναι απλώς ένα φεστιβάλ, είναι ένα ζωντανό εργαστήριο καινοτομίας, όπου εσείς, νέοι άνθρωποι, έχετε μπει σε μία διαδικασία αναζήτησης, σε μία διαδικασία παραγωγής, μελέτης και όλο αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό για την αυτοκίνηση γενικότερα και για την οικονομία, συνολικά, επιτρέψτε μου να πω», τόνισε αρχικά ο κ. Τσούνης.

Στη συνέχεια ανέφερε στην εισαγωγική του τοποθέτηση:

«Ως επικεφαλής δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας του Ομίλου Kosmocar - η Kosmocar είναι εισαγωγική μεγάλων brands, παγκόσμιων αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η Volkswagen, η Audi, η Skoda, η Bentley και οι μοτοσυκλέτες Ducati - έρχομαι πολλές φορές σε θέση όπου συνδυάζεται ουσιαστικά η κοινωνία με την αυτοκίνηση. Και μία από αυτές τις στιγμές είναι τώρα, γιατί εσείς είστε το πιο ενεργό κομμάτι της κοινωνίας και αυτός ο συνδυασμός αυτοκίνησης, των Πανεπιστημίων, των εργαστηρίων, με την κοινωνία είναι πάρα πολύ σημαντικός.

Για να μιλήσουμε για το πού πηγαίνει η αυτοκίνηση, για την αυτοκίνηση του αύριο, νομίζω είναι σημαντικό να καταλάβουμε πού βρίσκεται η αυτοκίνηση σήμερα. Η αυτοκίνηση βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Δεν αλλάζει μόνο το πώς κινείται ένα όχημα. Υπάρχουν πλέον πολλές τεχνολογίες όσον αφορά τα κινητήρια συστήματα, τους κινητήρες των αυτοκινήτων. Ίσως είναι η πρώτη φορά που έχουμε τόσες πολλές διαφορετικές τεχνολογίες στους κινητήρες των αυτοκινήτων. Έχουμε συμβατικά ICE αυτοκίνητα, υπάρχουν αυτή τη στιγμή ήπια υβριδικά, αυτοφορτιζόμενα υβριδικά, plug-in υβριδικά και βεβαίως στο παρόν και στο άμεσο μέλλον θα δούμε πολύ περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Όμως η μεγάλη αλλαγή στην αυτοκίνηση δεν είναι οι κινητήρες - αυτή είναι μια πολύ σημαντική αλλαγή που την καταλαβαίνουμε όλοι. Η μεγάλη αλλαγή, κατά τη δική μου γνώμη, είναι ότι το αυτοκίνητο έχει αρχίσει και αλλάζει οντολογικά, έχει αρχίσει και αλλάζει, δηλαδή, αυτό που πρεσβεύει ένα αυτοκίνητο. Γιατί το λέω αυτό; Γιατί οι παλαιότεροι θα θυμάστε ότι το αυτοκίνητο ως αντικείμενο κτήσης ήταν πάρα πολύ σημαντικό για να βγάλεις το κλειδί και να το τοποθετήσεις στο τραπέζι μιας καφετέριας, πίνοντας καφέ με τους φίλους σου.

Πλέον, αυτό δεν υπάρχει στον ίδιο βαθμό. Δηλαδή το αυτοκίνητο δεν είναι σύμβολο πλούτου ή σύμβολο κτήσης. Το αυτοκίνητο έχει μετεξελιχθεί - και κατά συνέπεια και η αυτοκίνηση - σε ένα οικοσύστημα πραγμάτων, σε μία εμπειρία αυτοκίνησης, σε μία οδηγική εμπειρία που σταματά να είναι ένα μηχάνημα που μπορούσαμε να αγοράσουμε και μας ενδιέφερε ποιο είναι το 0-100 km/h, μας ενδιέφεραν τα εξαρτήματά του, τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Πλέον, ειδικότερα στις νέες γενιές, όπως είστε εσείς, το αυτοκίνητο έχει μετεξελιχθεί σε μία ολιστική εμπειρία. Είναι λοιπόν τι εμπειρία επιλέγει κανείς, τι εμπειρία αγοράζει και όχι απλά ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, πώς στρίβει, πώς φρενάρει και ποια είναι ακόμα και τα συστήματα ασφαλείας. Αυτά η αυτοκίνηση τα έχει λύσει πλέον. Και τα έχει λύσει γιατί τα αυτοκίνητα σήμερα είναι - δε θα μιλήσω μόνο για τα αυτοκίνητα του Volkswagen Group, γιατί ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και υπάρχουν και νέοι παίκτες στην αγορά - τα αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί πάρα πολύ. Και έχουν εξελιχθεί και λόγω των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου που οδηγούν όλες τις μάρκες, γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι όπως τα αυτοκίνητα πριν από 10 χρόνια. Έχουν άλλα πλαίσια, έχουν πολύ ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες. Ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει τουλάχιστον 200 άλογα, 170 με 200 άλογα. Πριν 10-15 ή και περισσότερα χρόνια, ένα αυτοκίνητο με 200 άλογα θα ήταν οριακά ένα σπορ αυτοκίνητο, ένα Golf GTI, ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να αγοράσει κανείς με πολλές χιλιάδες ευρώ.

Άρα, η πρώτη σημαντική αλλαγή στο παρόν είναι η ηλεκτροκίνηση, που επηρεάζει τις πόλεις μας, επηρεάζει την ενέργεια, επηρεάζει το περιβάλλον, τον τρόπο που κινούμαστε. Επηρεάζει, όμως και η δεύτερη μεγάλη αλλαγή, που είναι η πλατφορμοποίηση των αυτοκινήτων, δηλαδή όλο αυτό το οικοσύστημα που σας ανέφερα προηγουμένως, που περικλείεται γύρω από το αυτοκίνητο. Πλέον, μέσα από το infotainment ενός καινούριου αυτοκινήτου - είτε είναι ηλεκτρικό είτε είναι συμβατικό - μπορείς να κάνεις χιλιάδες πράγματα. Μπορείς να ακούς μουσική από το Spotify, μπορείς σε πιο premium μοντέλα που έχει δική του οθόνη ο συνοδηγός, όπως επί παραδείγματι το νέο Audi Q5, ο συνοδηγός να έχει προσωποποιημένη, εξατομικευμένη εμπειρία, να ακούει άλλα τραγούδια, να βλέπει YouTube - που απαγορεύεται ο οδηγός να βλέπει video και YouTube. Θέλω να πω ότι η πρώτη αλλαγή είναι η ηλεκτροκίνηση που είναι παρούσα, η δεύτερη είναι η πλατφορμοποίηση των αυτοκινήτων. Τα αυτοκίνητα εξελίσσονται και εδώ έρχεται το ερώτημα ‘και πού πάει η ηλεκτροκίνηση;’ Σίγουρα πηγαίνει στον απόλυτο εξηλεκτρισμό. Οι τεχνολογίες των υβριδικών, των ήπιων υβριδικών, των plug-in hybrid κατά τη γνώμη μου και νομίζω κατά τη γνώμη του CEO του Volkswagen Group, αλλά και της μάρκας Volkswagen, Thomas Schafer, είναι η γέφυρα των τεχνολογιών, γιατί τα αυτοκίνητα θα εξηλεκτριστούν.

Το Group της Volkswagen έχει αποφασίσει να λανσάρει τα επόμενα χρόνια περισσότερα από 30 νέα ηλεκτρικά, μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης. Τι στόχο έχει η μάρκα; Ουσιαστικά να εκδημοκρατίσει την τεχνολογία, την ύψιστη τεχνολογία που είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με μεγάλες αυτονομίες, με κορυφαίους εξοπλισμούς, σε λογικές, πολύ λογικές τιμές για την ευρωπαϊκή αγορά, γιατί ξέρετε η ευρωπαϊκή αγορά έχει ανάγκη από μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Πού αλλού πηγαίνει η αυτοκίνηση, εκτός από τον εξηλεκτρισμό; Πηγαίνει στο ότι η αυτοκίνηση γίνεται εμπειρία που εξελίσσεται. Είναι μια εμπειρία όπου τα infotainment και τα ίδια τα αυτοκίνητα έχουν over-the-air ενημερώσεις, τα ίδια τα αυτοκίνητα προσθέτουν λειτουργίες και μπορείς να κάνεις χιλιάδες πράγματα που δεν μπορούσες στο παρελθόν.

Το τρίτο που θα αναφερθώ, χωρίς να κάνω ιδιαίτερη αναφορά στην αυτόνομη οδήγηση - που είναι το απόλυτο μέλλον αλλά δεν είναι και πολύ κοντινό - νομίζω ότι το σημαντικότερο όλων είναι ότι τα αυτοκίνητα στο άμεσο μέλλον, δηλαδή στα επόμενα 10 χρόνια, θα μπορείς να τα κάνεις upgrade από το ίδιο σου το κινητό. Θα αγοράζεις ένα ηλεκτρικό ID.3 με 350 ή 400 km αυτονομία και θα μπορείς να αγοράσεις τα επιπρόσθετα χιλιόμετρα, γιατί οι μπαταρίες θα έχουν ήδη το capacity, απλά εσύ όταν αποκτήσεις το αυτοκίνητο δε θα έχεις αγοράσει όλο το full πακέτο.

Αυτό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Και το τελευταίο που είναι εξίσου σημαντικό, που όντως αλλάζει όλη την εμπειρία της αυτοκίνησης είναι το car sharing. Τα αυτοκίνητα και στις δικές σας γενιές, στις νεότερες γενιές, δεν είναι αντικείμενο κτήσης - γι’ αυτό αναφέρθηκα στο κλειδί νωρίτερα που βάζουμε στο τραπέζι της καφετέριας ή στην τσέπη. Είναι αντικείμενο χρήσης και βλέπουμε στις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι όσο περνάνε τα χρόνια οι νεότεροι άνθρωποι αποζητούν τη χρήση και όχι την κτήση. Άρα το car sharing είναι μια πραγματικότητα που θα τη συναντήσουμε και τη συναντάμε και στο παρόν - απλά στο μέλλον θα είναι σίγουρα πολύ ισχυρότερη - στο Αστυπάλαια Project της Volkswagen. Δεν ξέρω αν έχετε ακουστά, η Volkswagen έχει κάνει μια τεράστια επένδυση στο νησί της Αστυπάλαιας, με το smart & sustainable island, όπου κατεβαίνεις στο αεροδρόμιο ή στο λιμάνι του νησιού και μπορείς με το κινητό σου, με το application να πάρεις ένα ID.3, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, να το χρησιμοποιήσεις για όσο μείνεις στο νησί, χωρίς να νοικιάσεις, χωρίς να πας με το δικό σου αυτοκίνητο και φεύγοντας να το αφήσεις σε ένα συγκεκριμένο σημείο όπου θα σταματήσει να σε χρεώνει η πιστωτική σου κάρτα. Άρα το car sharing είναι το τελευταίο σημείο που θα ήθελα να αναφερθώ, που θα κάνει τη μεγάλη διαφορά στο άμεσο μέλλον.

Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους εσάς που ασχολείστε με την αυτοκίνηση. Είναι ένα πολύ αισιόδοξο μήνυμα ότι στην Ελλάδα υπάρχει ταλέντο, υπάρχει διάθεση και νομίζω ότι το μέλλον για όλους σας είναι λαμπρό. Πολλά συγχαρητήρια».

Απαντώντας σε ερώτηση για την ποικιλία των συστημάτων κίνησης που υπάρχουν και τη μετάβαση από το ένα στο άλλο, επεσήμανε: «Πλέον οι τεχνολογίες είναι πάρα πολλές και αυτό αποδεικνύει ότι βρισκόμαστε σε μία μετάβαση. Είναι πραγματικότητα ότι η κάθε γωνιά του πλανήτη έχει διαφορετικές ανάγκες. Στην Ευρώπη έχουμε άλλες ανάγκες αυτοκίνησης, στην Ασία έχουν τελείως διαφορετικές ανάγκες και ενδεχομένως και σε άλλα μέρη της Ασίας ακόμα διαφορετικές σε σχέση με άλλες χώρες και βέβαια στις ΗΠΑ έχουν επίσης τελείως διαφορετικές ανάγκες από τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι όλες αυτές οι τεχνολογίες είναι το παρόν. Οι ICE κινητήρες που είναι σε μια αποδρομή, οι συμβατικοί κινητήρες που γνωρίζουμε, υπερτροφοδοτούμενοι ή όχι, οι κινητήρες που έχουν ήπια υβριδικά ή αυτοφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα, τα plug-in που είναι αυτή τη στιγμή τα πιο hot αυτοκίνητα σε όλες τις αγορές της Ευρώπης - γιατί σε άλλες αγορές τα plug-in αυτοκίνητα καλώς ή κακώς δεν έχουν την ίδια αποδοχή. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό γιατί μας αποδεικνύει ότι η αυτοκίνηση βρίσκεται σε μία κινητικότητα στην πραγματικότητα. Ακόμα, επιτρέψτε μου να χρησιμοποιήσω τη φράση, δεν έχει κάτσει η μπίλια στο πού τελικά θα πάει την επόμενη δεκαετία. Η πραγματικότητα είναι - και όλοι το γνωρίζουμε - ότι στο τέλος θα πάει στην απόλυτη ηλεκτροκίνηση, με μεγαλύτερες αυτονομίες, με πολύ προηγμένα αυτοκίνητα. Ενδεχομένως και σε άλλες μορφές, όπως είναι το υδρογόνο. Αυτά μένει να τα δούμε γιατί είναι στα σπάργανα.

Κάποια στιγμή είχα γνωρίσει τη head of Industrial Intelligence της Volkswagen, σε μια παρουσίαση μοντέλου. Στην παρουσίαση του μοντέλου μου είπε ότι ‘ξέρεις, μην το πεις σε κανέναν, αλλά αυτό είναι το προηγούμενο μοντέλο’. Ήδη η Volkswagen, τη μέρα που παρουσίαζε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν στην ολοκλήρωση του επόμενου μοντέλου, του επόμενου αυτοκινήτου. Αυτό είναι μια πραγματικότητα που την αποδέχονται και τα στελέχη στο top management των εργοστασίων, η αυτοκίνηση τρέχει με τόσο γρήγορους ρυθμούς που και σε βιομηχανικό επίπεδο καταφέρνουν και παράγουν το επόμενο μοντέλο, ολοκληρώνουν το επόμενο μοντέλο τη στιγμή που παρουσιάζουν το νέο μοντέλο, το εκάστοτε υπάρχον αυτοκίνητο. Και αυτό νομίζω δεν ισχύει μόνο στο Volkswagen Group, νομίζω ότι ισχύει σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες».

Για το λόγο που δεν υπάρχει αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα, εξήγησε: «Κατά την άποψή μου, είναι τρεις οι λόγοι. Ο πρώτος λόγος είναι η πολιτική βούληση. Δεν υπήρχε ποτέ, μετά το 1960-70, η πολιτική βούληση που θα στήριζε τις βιομηχανίες, με ό,τι σημαίνει αυτό, με εκτάσεις γης, με ευνοϊκή νομοθεσία, με ό,τι μπορεί να φανταστεί κανείς.

Ο δεύτερος λόγος είναι η κουλτούρα βιομηχανίας. Καλώς ή κακώς δεν έχουμε κουλτούρα βιομηχανίας. Και ξέρετε ποιο είναι το καλύτερο παράδειγμα χώρας που έχει κουλτούρα βιομηχανίας, που είναι και μια ταλαιπωρημένη χώρα; Είναι η Τσεχία, που παράγει το Skoda Enyaq. Πρόκειται για ένα τσέχικο αυτοκίνητο, με γερμανική τεχνολογία. Όμως οι Τσέχοι έχουν κουλτούρα στη βιομηχανία τους. Είναι πεπεισμένοι, έχουν το capacity ότι μπορούν να φτιάχνουν τρομερά βιομηχανικά προϊόντα, εν προκειμένω τρομερά αυτοκίνητα, με χρήση γερμανικής τεχνολογίας εξαρχής, που πλέον την αναπτύσσουν και οι ίδιοι, γιατί η Skoda ανήκει στο Volkswagen Group.

Ο τρίτος λόγος είναι ότι η Ελλάδα, καλώς ή κακώς, δεν έχει επαρκές σιδηροδρομικό δίκτυο. Δε θα επεκταθώ, καταλαβαίνετε τι εννοώ. Έχουμε μόνο από τη μία πλευρά της χώρας αυτό το σιδηροδρομικό δίκτυο που έχουμε. Από την άλλη πλευρά της χώρας, προσπαθούμε από το 1830 να αποφασίσουμε αν αξίζει, τελικά, να κατασκευάσουμε. Ποιος είναι ο λόγος, λοιπόν, που θα έρθει μία βιομηχανία να επενδύσει πολλά εκατομμύρια στη χώρα για να φτιάξει είτε ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων είτε ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης, όταν δεν έχεις την πολιτική βούληση, δεν έχεις το capacity το βιομηχανικό και τη βιομηχανική κουλτούρα και δεν έχεις το δίκτυο; Δεν υπάρχει κανένας λόγος.

Όλα αυτά μπορούν να αντιστραφούν; Φυσικά και μπορούν να αντιστραφούν. Ακόμα και η κουλτούρα της βιομηχανίας που δεν υπάρχει, μπορεί να υιοθετηθεί μέσα από τα Πανεπιστήμια και μέσα από συνέργειες και μέσα από συνεργασίες με τις βιομηχανίες. Το ζήτημα είναι όμως ότι αυτή οι τρεις παράγοντες δεν αλλάζουν από τη μία μέρα στην άλλη. Χρειάζεται ένα διάνυσμα χρόνου και είναι πολυπαραγοντικό επίσης το πρόβλημα - είναι η αγαπημένη φράση των πολιτικών».

Τέλος, για το ποιες πρέπει να είναι οι ικανότητες των μελλοντικών μηχανικών, όπως οι φοιτητές που συμμετέχουν με τις ομάδες στο Formula Student, ώστε να «ασχοληθούν» μαζί τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες και να τους επιλέξουν για συνεργασία, επεσήμανε:«Υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη στις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ελλάδα, στις εισαγωγικές εταιρείες, για μηχανικούς, για μηχανολόγους, για ανθρώπους της τεχνολογίας. Οι φοιτητές πρέπει να είναι ανοιχτοί στο να μάθουν και νέα πράγματα, να αποκτήσουν καινούρια skills, hard skills, πρακτικά στο τι μπορούν να κάνουν. Και πρέπει τα παιδιά να το κρατήσουν αυτό, γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη. Εμείς στον Όμιλο Kosmocar, εκπροσωπώντας την Volkswagen, την Audi, την Skoda, τις μοτοσυκλέτες Ducati, τα Volkswagen επαγγελματικά, φορτηγά και λεωφορεία MAN, Neoplan, βαριά οχήματα… Ακόμα και το service της Bentley και της Lamborghini που εκπροσωπείται από την Kosmocar, έχει τεράστιες ανάγκες σε μηχανολόγους, σε μηχανικούς. Οπότε πάντα να υπάρχει στο μυαλό των παιδιών ότι υπάρχει μία θέση στις ελληνικές εισαγωγικές, που μπορεί να είναι είτε ένα ξεκίνημα είτε αργότερα σε μια πιο senior θέση. Και θα τα συμβούλευα να φύγουν (σ.σ. στο εξωτερικό) και να γυρίσουν. Και εγώ αυτό έκανα, σπούδασα και στο εξωτερικό εκτός από την Ελλάδα και ξανασπούδασα στην Ελλάδα, στο δεύτερο μεταπτυχιακό μου, δούλεψα στο εξωτερικό και γύρισα στην Ελλάδα. Άρα, αν βγάλει τα παιδιά ο δρόμος, να βγουν, να αποκτήσουν skills και να δουλέψουν και να τα φέρουν πίσω στην ελληνική αγορά, στην ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η 1η μέρα του Formula Student Festival 2025 (video)

Η 2η μέρα του Formula Student Festival 2025 (video)

Η 3η μέρα του Formula Student Festival 2025 (video)