Γαλλία και Γερμανία πιέζουν για να καθυστερήσει η κατάργηση των ΜΕΚ


Η "σκυτάλη" των αντιδράσεων πέρασε από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις κυβερνήσεις, ασκώντας πιέσεις για να επαναπροσδιοριστεί ο χρονικός ορίζοντας της κατάργησης των ΜΕΚ.

  • 23/2/2022

Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάργηση των θερμικών κινητήρων στα νέα οχήματα, (συμπεριλαμβάνων και των υβριδικών) το 2035, είναι γνωστό εδώ και καιρό. Αυτή η απόφαση έχει χαρακτηριστικεί "βιαστική" από τις αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αναγκάστηκαν από τη μία μέρα στην άλλη να καταστρώσουν νέο πλάνο ανάπτυξης, επενδύοντας πολλά χρήματα, ώστε να εμφανιστούν έτοιμες για αυτή τη μετάβαση. 

Πολλές φορές κατά το παρελθόν υψηλόβαθμα στελέχη έχουν εκφράσει εντόνως την αντίρρησή τους για αυτή τη "βιασύνη". Πλέον, όμω, οι αντιδράσεις κλιμακώνονται με κυβερνητικά στελέχη της Γερμανίας και τη Γαλλίας να εμφανίζονται πρόθυμα να ασκήσουν με σειρά τους πιέσεις, ώστε το χρονοδιάγραμμα να μετατοπιστεί. Θυμίζουμε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαιτεί μείωση της εκπομπής ρύπων κατά 65% μέχρι και το 2030 και μηδενισμό μέχρι και το 2035.

Στη Γαλλία ο Υπουργός Οικονομίας Bruno Le Maire έχει τοποθετηθεί δημοσίως για την ανάγκη που υπάρχει για πιο «χαλαρούς» στόχους. Για να προβεί σε αυτή την τοποθέτηση είχε την συμπαράσταση (κάποιοι μιλούν για πίεση) και της Renault, με τον CEO Luca de Meo να δηλώνει προσφάτως σε συνέντευξή του στη Figaro πως το 2035 είναι πάρα πολύ νωρίς και πρέπει να κοιτάξουν όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές προς το 2040.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Γερμανία με τον Υπουργό Μεταφορών Volker Wissing να δηλώνει στο άτυπο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών της ΕΕ, που διεξάγεται αυτές τις ημέρες υπό την γαλλική προεδρεία, πως «είναι ανάγκη να παραμείνουν ως επιλογή οι θερμικοί κινητήρες ακόμα και αν χρειαστεί να χρησιμοποιούν αποκλειστικά συνθετικά καύσιμα». Η Γερμανία δείχνει να πιστεύει πολύ στα συνθετικά καύσιμα και το έχει δείξει επανειλημμένα.  

Σημειώνεται πως στο Συμβούλιο συμμετείχε και ο Έλληνας Υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής παρουσιάζοντας τις προτεραιότητες της ελληνικής κυβέρνησης στον τομέα των υποδομών, που αφορούν την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης της χώρας μας με τα δυτικά Βαλκάνια αλλά και την ένταξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο δίκτυο TEN-T.

Συμπερασματικά προκύπτει ότι εφόσον οι δύο μεγάλες δυνάμεις εκφράζουν τόσο ανοιχτά την αντίθεσή τους στο χρονοδιάγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι πολύ πιθανό σύντομα να δούμε τροποποιήσεις. Αυτές δεδομένα θα δώσουν χρόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες για να επενδύσουν σταδιακά στον πλήρη εξηλεκτρισμό των στόλων τους, μελετώντας πιο προσεκτικά την κάθε τους κίνηση.