ΓΕΚ Τέρνα: Αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι είναι στο χαρτοφυλάκιό της


Μετά την επικράτηση στον διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση της Αττικής Οδού, η ΓΕΚ Τέρνα αναδεικνύεται σε «Βασίλισσα» των ελληνικών αυτοκινητόδρομων.

  • ΦΩΤΟ: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ / FACEBOOK
  • 8/9/2023

Το σίριαλ της νέας σύμβασης της Αττικής Οδού έλαβε τέλοςμε τους φακέλους των προσφορών να ανοίγονται από το ΤΑΙΠΕΔ και την ΓΕΚ Τέρνα να επικρατεί στον διαγωνισμό. Πρόκειται φυσικά για μία σημαντική στιγμή αφού η Αττική Οδός είναι ο μεγαλύτερος αστικός αυτοκινητόδρομος της χώρας, με συνολικό μήκος 70 km, για τον οποίο η ΓΕΚ Τέρνα έκανε προσφορά ύψους 3,27 δις ευρώ προκειμένου να βάλει την υπογραφή της στη νέα 25ετή σύμβαση.

Όπως αναφέρει το news247.gr το έργο έχει αποδεδειγμένες επιδόσεις σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας με δυνατότητα περαιτέρω ενίσχυσης, ως αποτέλεσμα των αναπτυξιακών πρωτοβουλιών οι οποίες πραγματοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής (Ελληνικό, Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, κ.α.)

Αξίζει να σημειωθεί πως η συμμετοχή της ΓΕΚ Τέρνα ήταν η μόνη αυτόνομη εκ των 6 συνολικά διαγωνιστικών σχημάτων, αφού ο ελληνικός όμιλος υποδομών επέλεξε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του χωρίς να συμμετάσχει σε κοινοπραξία με κάποια άλλη εταιρεία ή διεθνές fund.

Η ανάληψη της παραχώρησης της Αττικής Οδού σηματοδοτεί μια εξαιρετικά θετική και πολλαπλά σημαντική εξέλιξη, με πλήθος από οφέλη για τον όμιλο και τους μετόχους του, καθώς διπλασιάζει σε αξία το ήδη διευρυμένο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων της ΓΕΚ Τέρνα και ενισχύει περαιτέρω την παραγωγή υψηλών, σταθερών και προβλέψιμων ταμειακών ροών σε μακροχρόνια βάση.

Πάμε να δούμε αναλυτικά σε ποιες άλλες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων συμμετέχει η ΓΕΚ Τέρνα στην Ελλάδα, όπως αναφέρονται στο επίσημο site του ομίλου.

Νέα Οδός

Tο έργο παραχώρησης της Νέας Οδού, με συνολικό μήκος 380 km, χωρίζεται σε δυο βασικά τμήματα και περιλαμβάνει:

  • Tον αυτοκινητόδρομο «Ιόνια Οδός» μήκους περίπου 196 km με αρχή το τέλος της γέφυρας «Χαρ. Τρικούπης» στο Αντίρριο έως την Εγνατία Οδό στην περιοχή των Ιωαννίνων (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό).
  • Tμήμα του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ μήκους περίπου 172,5 km με αρχή την περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Μεταμόρφωσης (περιοχή Αττικής Οδού) έως την περιοχή της Σκάρφειας - μετά τα Καμένα Βούρλα - και το συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι - Χαλκίδα μήκους 11 km.

Διάρκεια παραχώρησης: 30 χρόνια

Κεντρική Οδός

Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται συνολικά σε 231 km και διατρέχει βορειδυτικά την Κεντρική Ελλάδα, συνδέοντας τον ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη) και την Εγνατία Οδό. Ο αυτοκινητόδρομος αποτελείται από δύο τομείς:

  • Τον τομέα της Κεντρικής Ελλάδας, που θα κτιστεί εξ ολοκλήρου από την κοινοπραξία (174 km)
  • Τον άλλο τομέα (57 km), που θα κατασκευαστεί από το κράτος και θα μεταβιβαστεί στην παραχωρησιούχο εταιρεία.

Διάρκεια παραχώρησης: 30 χρόνια

Ολυμπία Οδός

Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. επελέγη κατόπιν διαγωνισμού από το ΥΠΕΧΩΔΕ για να σχεδιάσει, να χρηματοδοτήσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τον αυτοκινητόδρομο για μια περίοδο 30 ετών, με αφετηρία το έτος 2008.

Διάρκεια παραχώρησης: 30 χρόνια

Συμμετοχή ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: 17%

Εγνατία Οδός

Η ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) – EGIS PROJECTS S.A. (25%), στις 30/8/2021 ανακηρύχθηκε Προτιμητέος Επενδυτής για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών.

Διάρκεια παραχώρησης: 35 χρόνια

Συμμετοχή ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: 75%

Βόρειος Οδικός Άξονας (ΒΟΑΚ)

Η σύμβαση ΣΔΙΤ για το έργο, με ανάδοχο την ένωση ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου.

Διάρκεια παραχώρησης: 30 χρόνια

Συμμετοχή ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: 55%

Το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου Κρήτης και οι σταθμοί αυτοκινήτων

Εκτός από τους αυτοκινητόδρομους η ΓΕΚ Τέρνα έχει πάρει στα «χέρια» της και την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης που θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο αερολιμένα και θα κατασκευαστεί σύμφωνα με ένα σύνολο τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών προκειμένου να ικανοποιήσει τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες κίνησης.

Επίσης διαχειρίζεται ένα μεγάλο αριθμό από χώρους στάθμευσης στην Αθήνα (Νοσοκομείο Αγία Σοφία, Πλατεία Αιγύπτου, Πλατεία Κάνιγγος, Νέα Σμυρνη, κ.α.), στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη, στη Λάρισα και στον Βόλο.