H απάντηση της Κίνας στο Tesla Model 3 με αυτονομία 1.000km


H ΝΙΟ παρουσίασε το εντυπωσιακό στην όψη sedan ΕΤ5, το οποίο φιλοδοξεί να γίνει το αντίπαλο δέος του Tesla Model 3, ποντάροντας πρωτίστως στην αυτονομία αλλά και στην εξέλιξη του συστήματος αυτόνομης οδήγησης.

  • 19/12/2021

Έχοντας διαγράψει μια αξιοπρόσεκτη πορεία στην σύντομη παρουσία της στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας (ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2014 ) η κινεζική NIO συνεχίζει να διευρύνει την γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της παρουσιάζοντας αυτή τη φορά ένα εντυπωσιακό στην όψη sedan το οποίο φιλοδοξεί να αποτελέσει την απάντηση στο Tesla Model 3.

H παρουσίαση του ET5, όπως είναι η ονομασία τού νέου μοντέλου, έγινε στο πλαίσιο της εκδήλωσης ΝΙΟ Day όπου η κατασκευάστρια ανακοίνωσε πως οι πρώτες παραδόσεις θα έρθουν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2022. Στόχος είναι σε πρώτη φάση οι αγορές σε Κίνα, Γερμανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Σουηδία και Δανία ενώ μέχρι το 2025 το ET5 θα κυκλοφορεί στους δρόμους ακόμα 25 χωρών σε όλο τον κόσμο με αρχική τιμή να ορίζεται κοντά στις 40.000€.

To ΝΙΟ ET5 έρχεται με μια σειρά από τεχνολογίες όπως το NΙO Autonomous Driving (NAD), το NIO Aquila Super Sensing και το NIO Adam Super Computing προκειμένου σταδιακά να είναι σε θέση να προσφέρει ασφαλή αυτόνομη οδήγηση τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε αστικό δίκτυο. Αναφορικά με τις διαστάσεις το ET5 έχει μήκος 4.79m. πλάτος 1.96m. και ύψος 1.49m. Οι συγκεκριμένοι αριθμοι το καθιστούν λίγο μεγαλύτερο σε σχέση με το Tesla Model 3.

Στον μπροστινό άξονα υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας 150kW και στον πίσω ένας των 210kW που συνδυαστικά αποδίδουν 483 PS ενώ του επιτρέπουν να επιταχύνει τα 0-100 km/h σε 4.3 sec. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στις δυνατότητες του συστήματος πέδησης όπου η παρουσία 4 πιστονιών στις δαγκάνες που σχεδιάστηκαν από την ΝΙΟ μπορούν να ακινητοποιήσουν το όχημα σε απόσταση 33.9 m. όταν κινείται με 100 km/h.

Όσον αφορά την αυτονομία του, σύμφωνα με τον κύκλο CLTC, μπορεί να φτάσει τα 550 km με το βασικό σύστημα μπαταριών, τα 700 km με το Long Range και να ξεπεράσει τα 1.000 km με το Ultralong Range. Στο εσωτερικό συναντάμε μία μινιμαλιστική προσέγγιση στο στήσιμο της καμπίνας θυμίζοντας αρκετά το αντίστοιχο του Tesla Model 3. Στον πίνακα των οργάνων υπάρχει οθόνη 10.2 ιντσών και μια μεγαλύτερη με τοποθέτηση αλά tablet στο κέντρο της κονσόλας, ενώ την ίδια στιγμή η πλήρως πανοραμική οροφή επιτρέπει στο φως του ήλιου να εισβάλλει ανεμπόδιστο στις θέσεις των επιβατών.