Η Dacia ανεβαίνει κατηγορία και θέλει να τα «βάλει» με την Jeep


Οι Ρουμάνοι διακρίνουν ότι η Jeep δεν έχει κάποιον σοβαρό ανταγωνιστή στην ευρωπαϊκή αγορά και εμφανίζονται διατεθειμένοι να μπουν σε αυτόν τον ρόλο, χωρίς όμως να αλλοιώσουν βασικά χαρακτηριστικά των μοντέλων τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 22/8/2023

Η Dacia είναι γνωστή για την πρακτικότητα και τις προσιτές τιμές των μοντέλων της, όπως φυσικά και για το off-road χαρακτήρα τους. Τώρα, οι Ρουμάνοι θέλουν να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο το τελευταίο χαρακτηριστικό, μεταμορφώνοντας την γκάμα τους έτσι ώστε να μπορούν να «σταθούν» απέναντι στην Jeep.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού του ομίλου Renault, Laurens van den Acker, μίλησε στο βρετανικό Autocar, αποκαλύπτοντας ότι μόλις ανέλαβε καθήκοντα ο διευθύνων σύμβουλος Luca de Meo, το 2021, εξέφρασε την επιθυμία του η ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία να έχει «στόχους πέρα από το χαμηλό κόστος».

«Έτσι προέκυψε και το θέμα των off-road,» είπε ο van den Acker. «Κατά τη γνώμη μου, δεν υπάρχει σοβαρός ανταγωνιστής για την Jeep στην Ευρώπη. Γιατί να μην είναι η Dacia; Δεν υπάρχει καμία εταιρεία που να κατασκευάζει οικονομικά αυτοκίνητα για διαδρομές εκτός δρόμου.

«Η Dacia είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που βρίσκεται σε μία πολύ καλή θέση, για τους ανθρώπους που αγαπούν τις off-road εξορμήσεις. Σου δίνει δύο λόγους για να αγοράσεις το αυτοκίνητο, όχι μόνο έναν.»

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή σχεδιασμού, το πρώτο μοντέλο της Dacia που θα υιοθετήσει αυτήν την προσέγγιση θα είναι η επόμενη γενιά του Duster, η οποία θα καταφτάσει το 2024, ως μια πιο στιβαρή έκδοση σε σχέση με την τρέχουσα γενιά.

Θα ακολουθήσει το Bigster, το οποίο θα βρίσκεται στην κορυφή της γκάμας, ως το μεγαλύτερο και ακριβότερο προϊόν της αυτοκινητοβιομηχανίας. Εκεί, οι Ρουμάνοι θα εστιάσουν περισσότερο στις οικογένειες, χωρίς όμως να αυξήσουν σημαντικά τα επίπεδα πολυτέλειας, σε σχέση με την ήδη υπάρχουσα γκάμα.

«Το μέγεθος είναι μεγαλύτερο, όντως, όχι όμως κι η πολυτέλεια,» είπε. «Η αλήθεια είναι ότι αν ξεκινήσεις να κατασκευάζεις μεγαλύτερα αυτοκίνητα, βρίσκεσαι απέναντι σε άλλους ανταγωνιστές.

«Οπότε δεν μπορούμε απλά να αντιγράψουμε τη συνταγή του Sandero στο C-segment: αυτό δε θα λειτουργούσε ποτέ. Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι σχετικά με το τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε όσον αφορά στον ανταγωνισμό, γιατί δεν παίζουμε με τους ίδιους όρους.

«Έτσι, η Dacia θα κάνει ό,τι χρειάζεται για να είναι αξιόπιστη στο C-segment χωρίς να χάσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, που είναι φυσικά το χαμηλό κόστος.»