Dacia: «Θα πουλάμε αυτοκίνητα με ΜΕΚ μέχρι την τελευταία ημέρα»


Η Dacia είναι ξεκάθαρη και δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να «παρατήσει» την κατασκευή αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες πριν την πλήρη απαγόρευσή τους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 20/7/2023

Η Dacia έχει ήδη ξεκινήσει το ταξίδι της προς τον εξηλεκτρισμό, προσθέτοντας υβριδικά (Dacia Jogger Hybrid) και ηλεκτρικά (Dacia Spring) μοντέλα στην γκάμα της, η οποία πρόκειται να επεκταθεί ακόμα περισσότερο μέσα στους επόμενους μήνες. Παρά το ενδιαφέρον τους για την ηλεκτροκίνηση, οι Ρουμάνοι έχουν κάνει ξεκάθαρο ότι δεν πρόκειται να σταματήσουν να κατασκευάζουν αυτοκίνητα με ΜΕΚ, πριν αυτό απαγορευτεί από τους κανονισμούς που έρχονται το 2035.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων της εταιρείας, Xavier Martinet, ένα νέο υβριδικό μοντέλο θα ανακοινωθεί μέσα στους επόμενους μήνες, λέγοντας ότι «θα επεκτείνουμε την γκάμα υβριδικών μέσα στους επόμενους μήνες και χρόνια.» Το εν λόγω όχημα θα είναι ενδεχομένως μια εξηλεκτρισμένη έκδοση του Dacia Duster, το οποίο θα στραφεί και στον υβριδισμό για την τρίτη του γενιά.

Ο Martinet ανέφερε επίσης ότι παρά τη μεγάλη επιτυχία της Dacia στην Ευρώπη, η πρωτιά στις πωλήσεις δεν είναι ο στόχος. Στο πρώτο εξάμηνο του 2023, η ρουμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να πουλήσει 345.000 μονάδες, με σχεδόν τις 139.000 εξ αυτών να αφορούν το Sandero, το οποίο και στέφθηκε το καλύτερο σε πωλήσεις μοντέλο της εταιρείας.

«Εξεπλάγην με τις ταξινομήσεις, όμως δεν είναι κάτι το οποίο κυνηγάμε. Όταν στοχεύεις την πρωτιά στις πωλήσεις, τότε ξεκινάς να κάνεις χαζομάρες. Η Dacia έχει μια πολύ σταθερή τακτική εδώ και 20 χρόνια, προσπαθώντας να βρίσκεται στο σωστό εύρος τιμής, και δε θα ήθελα να είμαι εκείνος που θα το καταστρέψει αυτό.

«Η καλή σχέση ποιότητας-τιμής είναι το θεμέλιο της επιτυχίας της Dacia και δε θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό. Όσο για την κατάταξη στην Ευρώπη, παίρνουμε θάρρος από αυτό για να συνεχίσουμε να πράττουμε με τον ίδιο τρόπο,» είπε ο Martinet.

Παρά την ξεκάθαρη στάση της Dacia, η οποία φαίνεται να μην επηρεάζεται από τους αριθμούς, τα νούμερα δεν ψεύδονται. Τα μοντέλα έχουν παρουσιάσει αρκετά μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις, με αυτές του Sandero να αυξάνονται κατά 24%, ενώ δεν μπορεί να παραλειφθεί η διπλή πρωτιά του στην Ευρώπη τον Απρίλιο και τον Μάιο. Και το Duster έδειξε πυγμή στο πρώτο εξάμηνο, με περισσότερες από 111.000 μονάδες, ενώ το Jogger ήρθε τρίτο, με 51.000 μονάδες.

Μιλώντας για τα επερχόμενα μοντέλα της Dacia, δηλαδή την τρίτη γενιά του Duster και τον «μεγάλο του αδερφό,» Bigster, ο Martinet τόνισε ότι παρόλο που τα επόμενα βήματα της εταιρείας θα αφορούν και τον υβριδισμό, και κατ' επέκταση τον ηλεκτρισμό, δεν προβλέπεται ο αφορισμός των ΜΕΚ. «Η Dacia θέλει να συνεχίσει να πουλά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μέχρι την τελευταία μέρα,» είπε χαρακτηριστικά, κάνοντας ξεκάθαρη νύξη στην απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με ΜΕΚ που θα εφαρμόσει η ΕΕ από το 2035 κι έπειτα.