H Dacia «αντιστέκεται» στην ηλεκτροκίνηση - Νέο «θερμικό» Sandero το 2028


Ο CEO της εταιρίας, Denis le Vot, ξεκαθάρισε ότι η Dacia θα εξαντλήσει όλα τα χρονικά περιθώρια που θα υπάρξουν πριν εξηλεκτρίσει τη γκάμα της, παραμένοντας ένα προσιτό brand για όλους.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 17/10/2022

Η απαγόρευση, από την Ευρωπαϊκή Ένωση, πώλησης καινούριων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά, οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην ηλεκτροκίνηση. Οι περισσότερες από αυτές έχουν θέσει ως χρονικό ορίζοντα το 2030 για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας των μοντέλων τους, ενώ άλλες κινούνται πολύ πιο γρήγορα, έχοντας ως ορόσημο το 2026.

Ωστόσο, η Dacia δεν ακολουθεί το ρεύμα. Η ρουμάνικη εταιρία, μέλος του Renault Group, είναι αποφασισμένη να εξαντλήσει κάθε χρονικό περιθώριο και να εξηλεκτριστεί όσο πιο κοντά στο 2035 είναι εφικτό. Έτσι, προσανατολίζεται να συνεχίσει να αναπτύσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αυτό επεσήμανε ο CEO της Dacia, Denis le Vot, μιλώντας σε δημοσιογράφους λίγο πριν την έναρξη του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Παρισιού, που άρχισε τη Δευτέρα (17/10) και θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή (23/10). Ξεκαθάρισε ότι η Dacia δε θα επιδιώξει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της μέχρι το 2030 - και αυτό δεν αφορά μόνο την Ευρώπη, αλλά και συνολικά την παγκόσμια αγορά – εξηγώντας ότι αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, τότε θα απειλούνταν η θέση του brand ως ένα από τα πιο προσιτά από οικονομικής πλευράς.

Ο εξηλεκτρισμός της, ασφαλώς και θα έρθει, από τη στιγμή που αποτελεί «εντολή» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά αυτό θα γίνει όσο πιο οικονομικά και αποτελεσματικά γίνεται, «αξιοποιώντας τα περιουσιακά στοιχεία» του Renault Group, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. Θα χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία και η αρχιτεκτονική του ομίλου, μειώνοντας το κόστος μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Μέχρι τότε, όμως, «η Dacia θα είναι ο πρωταθλητής των ΜΕΚ χαμηλών εκπομπών άνθρακα».

Ο le Vot ανέδειξε την εμπειρία της εταιρίας από τη χρήση υγραερίου (LPG) ως μέσο για την πιο αποτελεσματική και «καθαρή» λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης και πρόσθεσε: «Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την τεχνολογία ICE χαμηλών εκπομπών άνθρακα για το μέλλον». Ξεκαθάρισε ότι αυτό αφορά την εσωτερική λειτουργία της Dacia, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για τον τρόπο που θα το πετύχει.

Ωστόσο, η τοποθέτησή του για το Sandero, έβγαλε είδηση. «Το Sandero θα έχει άλλες δύο γενιές πριν φτάσουμε στο 2035, χρονιά που βάσει νόμων θα καταργηθούν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης - αν βέβαια όντως αυτό συμβεί», επεσήμανε ο CEO της φίρμας. Εξήγησε ότι ένα Sandero τρίτης γενιάς (ή αντίστοιχο hatchback της κατηγορίας Β) θα μπορούσε να κυκλοφορήσει το 2028 ή το 2029 με ΜΕΚ και να πωλείται μαζί με το Dacia Duster τρίτης γενιάς (που θα κυκλοφορήσει το 2024) και το Bigster SUV του 2025. Τα δύο τελευταία μοντέλα θα είναι σε παραγωγή έως το 2032 και το 2033, αντίστοιχα.

Η Dacia έχει πρόσβαση σε υβριδικά συστήματα κίνησης από τη Renault και στο Παρίσι αναμένεται να δώσει νέες λεπτομέρειες για το Dacia Jogger Hybrid, που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2023. Ωστόσο, ο Le Vot ισχυρίστηκε ότι επειδή τα αυτοκίνητα της εταιρείας του είναι γενικά ελαφρύτερα από τους αντιπάλους τους, «μπορούν εξακολουθούν να κινούνται από ΜΕΚ και υγραέριο, την ώρα που ο ανταγωνισμός είναι ήδη υβριδικός». Με αυτό τον τρόπο, κατέστησε σαφές ότι η Dacia μπορεί να συνεχίσει να προσφέρει μη υβριδικά κινητήρια σύνολα μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι η Dacia «είναι τόσο ηλεκτρική όσο ηλεκτρική είναι η αγορά στην Ευρώπη», επισημαίνοντας ότι αυτή τη στιγμή, τονίζοντας ότι το Spring EV αντιπροσωπεύει το 12% του συνόλου των μοντέλων της εταιρίας, ποσοστό που ταυτίζεται με το μέσο όρο EV μοντέλων των υπόλοιπων εταιριών.