Η έλλειψη τσιπ προκαλεί τριβές μεταξύ εταιρειών και προμηθευτών


Ο κ. Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, επισήμανε ένα σημαντικό πρόβλημα το οποίο ανέκυψε από την έλλειψη ημιαγωγών στην αυτοκινητοβιομηχανία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 9/12/2021

Η μειωμένη παραγωγή τσιπ από τις εταιρείες του κλάδου δεν δημιουργεί μόνο προβλήματα στον μειωμένο όγκο οχημάτων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Πλέον, υπάρχουν θέματα που οδηγούν σε τριβές και προβλήματα μεταξύ αυτών και των προμηθευτών τους. 

Ο κ. Carlos Tavares, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, επισήμανε το πρόβλημα λέγοντας ότι σε κάποιες περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί ρήξη στην επαγγελματική συνεργασία μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών και προμηθευτών τους, καθώς οι πρώτες στρέφονται και σε άλλες πηγές για να εξασφαλίσουν ημιαγωγούς. 

Συγκεκριμένα, ο κ. Tavares (φωτογραφία) δήλωσε σχετικά: «Εμείς, ο κλάδος παραγωγής αυτοκινήτων, υποτίθεται ότι πρέπει να προστατεύουμε την κεφαλαιακή επάρκειά μας από καταστάσεις όπως αυτή που βιώνουμε (με την έλλειψη τσιπ). Το ερώτημα που μας υποβάλλουν είναι  “τι πρόκειται να κάνετε για να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο”. Την απάντηση θα την γνωρίζουμε σε λίγους μήνες. Όλα θα εξαρτηθούν από το πόσο θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα το 2022 και 2023».

Ο Όμιλος Stellantis, για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της μειωμένης παροχής τσιπ από τους παραδοσιακούς προμηθευτές του, υπέγραψε μια νέα μη δεσμευτική συμφωνία με τον κινεζικό τεχνολογικό όμιλο Hon Hai Technology Group ο οποίος κατέχει την Foxconn για να πάρει ημιαγωγούς που θα σχεδιάσει και θα παράγει η τελευταία. Ο κ. Tavares  επισήμανε ότι με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν σε ποσοστό 80% οι ανάγκες των εταιρειών που συνιστούν τη Stellantis για τσιπ. 

Πάντως η προκαταρκτική συμφωνία με τη Foxconn απαιτεί να είναι διαθέσιμοι οι ημιαγωγοί για τη χρήση τους στα μοντέλα τής Stellantis από το 2024 και έπειτα, συμβάλλοντας στη σταθεροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Ως τότε, όμως, το πρόβλημα θα υφίσταται, κάτι που θα μειώσει τον ετήσιο όγκο παραγωγής αυτοκινήτων τού Ομίλου έως και 1,4 εκατομμύρια οχήματα, όπως είπε ο κ. Tavares.