Opel Manta και Lancia Delta ξεκινούν την ηλεκτρική επίθεση της Stellantis


Opel Manta και Lancia Delta είναι δύο βαριά ονόματα από το πλούσιο παρελθόν των Opel και Lancia. Είναι αυτά που θα κληθούν στη νέα ηλεκτρισμένη τους μορφή να εξαπολύσουν την «ηλεκτρική» επίθεση της Stellantis τα επόμενα χρόνια.

  • 1/11/2021

Τα ονόματα των Opel Manta και Lancia Deltaδεν είναι άγνωστα σε κανέναν και ηχούν βαριά στα αυτιά των περισσότερων φίλων της αυτοκίνησης. Όπως είναι γνωστό, η Stellantis  που διαμορφώθηκε από τη συνένωση των Group PSA και FCA, ενώ μετέπειτα αγόρασε και την Opel, σκοπεύει τώρα να τα ξαναφέρει στο προσκήνιο με εξηλεκτρισμένη μορφή.

Η Stellantisθέλει μέχρι το 2026 να κάνει προσιτή σε όλους την ηλεκτροκίνηση και υποστηρίζει ότι θα έχει καταφέρει να ισοσκελίζοντας τις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αυτές των συμβατικών. Η Opel θα είναι η πρώτη από τις εταιρείες της που από το 2027 θα λανσάρει αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

OpelManta e Concept

Η αναβίωση του OpelManta δεν γίνει με την μορφή ενός κουπέ, όπως το πρωτότυπο της δεκαετίας του 1970, αλλά ως ένα μοντέρνο crossover με σπορ χαρακτηριστικά. Στην ηλεκτρική γκάμα της Opel θα βρίσκεται ένα σκαλί πάνω από το επίσης ηλεκτρικό Mokkae.

Χωρίς να έχουν γίνει γνωστές οι τεχνικές λεπτομέρειες, το μοντέλο θα βασίζεται σε μία από τις τέσσερις ολοκαίνουριες ηλεκτρικές πλατφόρμες της Stellantis, με πιθανότερη τη STLAMedium, η οποία προορίζεται για αυτοκίνητα που ανήκουν στις κατηγορίες C και D.

Αυτή μπορεί να επιτρέψει την ενσωμάτωση μπαταριών μέγιστης ενεργειακής χωρητικότητας έως 104 kWh, με την μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία να αγγίζει τα 700 χιλιόμετρα. Η εν λόγω πλατφόρμα είναι συμβατή με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, ώστε να δίνει και χαρακτηριστικά τετρακίνησης με την παρουσία δύο ηλεκτρικών μοτέρ.

Η Stellantis έχει δηλώσει ότι η ισχύς των ηλεκτροκινητήρων της πλατφόρμας STLAMedium μπορεί να φτάσει έως τους 245 ίππους, άρα με δύο ηλεκτροκινητήρες φαίνεται να ξεπερνά συνδυαστικά το φράγμα των 400 ίππων. Με τέτοια απόδοση, η Stellantis λέει ότι τα μοντέλα που θα βασίζονται στις νέες τις πλατφόρμες θα «φλερτάρουν» με την επίτευξη του 0-100 σε χρόνο της τάξης των 2,0 δευτερολέπτων.

Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα μάλιστα, το νέο ηλεκτρικό Manta δεν αποκλείεται να χαρακτηριστεί ως ένα «halocar» από την Opel, ένα όχημα-πρότυπο, δηλαδή, που θα ενσωματώνει και αντανακλά όλη την τεχνογνωσία της μάρκας. Και προφανώς οι μελλοντικοί ανταγωνιστές του δεν θα είναι άλλοι από μερικά από τα πιο καταξιωμένα και πρωτοποριακά ηλεκτρικά μοντέλα, όπως η FordMustangMach-E, το Hyundai Ioniq 5, το Kia EV6 και το VW ID.4.

Lancia Delta: Η «ηλεκτρική» επιστροφή

Οι 4 ηλεκτρικές πλατφόρμες και η τεχνογνωσία της Stellantis  θα σημάνουν την αναγέννηση και άλλων μαρκών, με πρώτη τη Lancia. Η ιταλική φίρμα που πλέον έχει ξεμείνει μόνο με ένα μοντέλο, την Ypsilon και αυτή μόνο στην Ιταλία, θα επιστρέψει δυναμικά.

Ο νέος επικεφαλής της Lancia, Luca Napolitano, επιβεβαίωσε ότι η νέα Ypsilon θα λανσαριστεί το 2024, για να ακολουθήσει αργότερα η αναβίωση της εμβληματικής Delta. Η νέα Ypsilon μάλιστα θα είναι και το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας που θα λανσαριστεί με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

«Όλοι θέλουν την Delta και δεν μπορεί να λείπει από τα σχέδιά μας. Θα επιστρέψει και θα είναι μια πραγματική Delta, ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο, ένα μανιφέστο προόδου και τεχνολογίας. Και φυσικά, θα είναι ηλεκτρική». Αυτά είχε πει πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lancia και επιβεβαίωσε με τον πλέον επίσημο τρόπο την επιστροφή ενός θρυλικού ονόματος της αυτοκίνησης.

Η νέα ηλεκτρική Lancia Deltaθα έρθει εντός του 2026 και θα βασιστεί επίσης στην πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, κάτι που θα κάνει τη Delta να αποκτά κάτι από την αίγλη του παρελθόντος, με βάση το επίπεδο της ιπποδύναμης που θα προσφέρει από τα ηλεκτρικά μοτέρ. Η μέγιστη αυτονομία, όπως λένε οι πρώτες πληροφορίες, θα κινείται και εδώ κοντά στα 700 χιλιόμετρα.