Η Ford εξετάζει την πώληση θερμικών μοντέλων και μετά το 2030


Τα αρχικά πλάνα της Ford προέβλεπαν αμιγώς ηλεκτρική γκάμα στην Ευρώπη το αργότερο έως το 2030. Ωστόσο, οι ΜΕΚ φαίνεται ότι κερδίζουν χρόνο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: FORD
  • 10/5/2024

Τον Φεβρουάριο του 2021, η Ford ανακοίνωσε την πρόθεσή της να μετατραπεί σε αμιγώς ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη το αργότερο έως το 2030, έχοντας ενισχύσει, μέχρι τα μέσα του 2026, την γκάμα των επιβατικών της μοντέλων με μια σειρά από EV και PHEV.

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News Europe, φαίνεται ότι επανεξετάζει τον προγραμματισμό της, με βάση τα δεδομένα που προκύπτουν από την αγορά και αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να συνεχίσει να πουλάει και μοντέλα με ΜΕΚ και μετά το 2030. «Αν δούμε ότι υπάρχει ισχυρή ζήτηση, για παράδειγμα για plug-in hybrid οχήματα, τότε θα τα προσφέρουμε», τόνισε ο general manager της Ford Model e Europe, Martin Sander.

Και πρόσθεσε, στο πλαίσιο του «Future of the Car» Summit που διοργάνωσαν οι Financial Times: «Πρέπει να διαχειριστούμε τον τρόπο μετάβασης σε προσφορά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων». Παραδέχθηκε ότι η ζήτηση για EV είναι «πιο ήπια» απ’ ό,τι περίμενε η Ford, με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνονται όλοι οι στόχοι που είχαν τεθεί από την εταιρεία.

Τα πλάνα της για τα ηλεκτρικά οχήματα δεν αλλάζουν, ιδίως μετά τη σημαντική επένδυση, ύψους 2 δισ. δολαρίων στο εργοστάσιο της Κολωνίας για την παραγωγή EV. Σε αυτό κατασκευάζεται το ολοκαίνουριο ηλεκτρικό Explorer, ενώ εντός του 2024 το Puma θα αποκτήσει την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, που θα έχει το όνομα Gen-E.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, έχει στα «σκαριά» την παρουσίαση ενός νέου SUV το οποίο δε θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά θα προσφέρεται με «διάφορα συστήματα κίνησης». Μάλιστα, οι πληροφορίες θέλουν να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της φίρμας στη Βαλένθια, από τη γραμμή παραγωγής του οποίου «βγαίνει» το Kuga.

Ο Sander δε θέλησε να επισημοποιήσει την είδηση, ωστόσο επεσήμανε χαρακτηριστικά: «Έχουμε ένα σχέδιο για το εργοστάσιό μας στη Βαλένθια».

Πηγή: Automotive News Europe

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ford: Όχι μόνο SUV - Έρχονται στην Ευρώπη μικρά και εμβληματικά μοντέλα

Ford Focus 1.0T MHEV 125PS Powershift - Δοκιμάζουμε το οδηγοκεντρικό μικρομεσαίο

H Ford παρουσίασε το πιο «καυτό» Focus που έχει κατασκευαστεί ποτέ (photos)