Η «ήρεμη» έκδοση της BMW XM αποδίδει... μόνο 475 PS (photos)


Τα τεχνικά χαρακτηριστικά της plug-in hybrid XM 50e έγιναν γνωστά χωρίς… τυμπανοκρουσίες, αλλά μέσω του επίσημου site της BMW M.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 18/4/2023

Την προηγούμενη εβδομάδα, η BMW M παρουσίασε την πανίσχυρη XM Label Red, η οποία, όπως ήταν λογικό, συγκέντρωσε όλα τα φώτα της δημοσιότητας. Λίγες ώρες αργότερα, δόθηκε στη δημοσιότητα teaser video της XM 50e, της «βασικής» έκδοσης του κορυφαίου plug-in hybrid SUV της.

Από εκείνη τη στιγμή και έπειτα, άπαντες περίμεναν την επίσημη αποκάλυψη του μοντέλου, για να γίνουν γνωστά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του. Πολλοί θεώρησαν ότι αυτό ήταν πολύ πιθανό να συμβεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης (18-27 Απριλίου), εκεί όπου εκτίθεται, σε παγκόσμια πρώτη, η κορυφαία XM Label Red. Όμως, κάτι τέτοιο δε συνέβη.

Η γερμανική φίρμα επέλεξε να «αποκαλύψει», για πρώτη φορά, στη Σαγκάη τρία οχήματα: Την XM Label Red, την i7 M70 xDrive και μία έκδοση της iX1, η οποία κατασκευάστηκε αποκλειστικά για την αγορά της Κίνας.

Ωστόσο, η αποκάλυψή της έγινε, αλλά χωρίς… τυμπανοκρουσίες. Χωρίς επίσημο δελτίο τύπου ούτε μέσω κάποιας μορφής «ανεπίσημης» ενημέρωσης. Αντίθετα, οι πληροφορίες βρίσκονται στο site της BMW M και μάλιστα όχι σε περίοπτη-προβεβλημένη θέση, σε αντίθεση με την Label Red. Για να τη βρει κανείς θα πρέπει να μπει πρώτα στην «κανονική» XM και στη συνέχεια να την εντοπίσει ως υποκατηγορία.

Περνώντας στην ουσία, το plug-in hybrid κινητήριο σύνολο της BMW XM 50e αποτελείται από έναν 6κύλινδρο σε σειρά twin turbo κινητήρα 3,0 L και έναν ηλεκτροκινητήρα 197 PS. Έτσι, προκύπτει συνδυαστική ισχύς 475 PS και ροπή 700 Nm. Ως αποτέλεσμα, η BMW XM 50e χρειάζεται 5,1 sec. για τα 0-100 km/h.

Αν και τα νούμερα είναι εξαιρετικά για «μοντέλο εισόδου», δεν επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες για ακόμα ισχυρότερη απόδοση. Τα ρεπορτάζ ήθελαν να επιλέγεται το κινητήριο σύνολο της M760e, που αποδίδει 571 PS. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, θα υπολείπονταν αρκετά από την «απλή» XM των 653 PS.

H αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία κυμαίνεται από 76 km έως 84 km, με την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 22,1 kWh, ενώ η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου M Steptronic.

Εξωτερικά, η διαφοροποίηση έγκειται στα διαφορετικά φινιρίσματα βαφής. Δεν υπάρχει το κόκκινο της Label Red ούτε το χρυσό της «κανονικής» XM, αλλά γυαλιστερό μαύρο χρώμα.