Η νέα BMW M3 έρχεται, αλλά θα είναι ηλεκτρική; Άλυτος γρίφος...


Οι δηλώσεις του επικεφαλής του τμήματος Μ της BMW άφησαν τα πάντα ανοικτά για την επόμενη γενιά της Μ3.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 17/8/2022

Ηλεκτρική, αποκλειστικά θερμική ή υβριδική; Η επόμενη γενιά της BMW M3 παραμένει άλυτος γρίφος και οι πρόσφατες δηλώσεις του Frank van Meel στο Autocar έριξαν περισσότερο νερό στο μύλο της ηλεκτροκίνητης έκδοσης.

«Η ιστορία της M3 είναι ατελείωτη. Κάθε φορά που αλλάζουμε τον τύπο του κινητήρα, από τετρακύλινδρο σε εξακύλινδρο, σε οκτακύλινδρο, ξανά σε εξακύλινδρο με turbo, η ιστορία συνεχίζεται», τόνισε ο επικεφαλής του τμήματος M της γερμανικής εταιρίας.

Και πρόσθεσε για την επόμενη μέρα της M3: «Ίσως θα γίνει ηλεκτρική, αλλά αν γίνει, θα είναι πάντα μία M3. Όποιο κι αν είναι το κινητήριο σύνολό της, θα πρέπει πάντα να μπορείτε να οδηγείτε τα αυτοκίνητά μας και να γνωρίζετε ότι είναι αυτοκίνητα M. Έχουμε αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου για 50 χρόνια και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε».

Δηλώσεις που αφήνουν τα πάντα ανοικτά και δεν επιτρέπουν την εξαγωγή ασφαλούς συμπεράσματος. Πόσο μάλλον όταν πρόσθεσε ότι «θα ήθελα πολύ εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα Μ στο μέλλον - υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά, αλλά αν τα κατασκευάσουμε, θα είναι τόσο πρωτοποριακά που θα πείτε: ‘Αυτό είναι τρελό, δεν το είδα να έρχεται’».

Ο εξηλεκτρισμός του τμήματος επιδόσεων της BMW ουδόλως προβληματίζει τους Βαυαρούς. «Πολύ πρόσφατα μιλήσαμε με πελάτες μας και διαπιστώσαμε ότι το 90% με 95% δεν ενδιαφέρεται για την κατεύθυνση που θα πάρουμε στο κομμάτι του κινητήρα. Θέλουν απλώς ένα αυτοκίνητο M. Ναι, κάποιοι λένε ότι αν δεν έχουμε κινητήρα V8 δε θα ενδιαφέρονται πλέον, αλλά δεν πειράζει, το σέβομαι αυτό», ξεκαθάρισε ο van Meel.

Οι αναλυτές διαφόρων διαδικτυακών τόπων προσπάθησαν να αποκωδικοποιήσουν τις τοποθετήσεις του. Οι περισσότεροι φαίνεται να κατέληξαν στην ηλεκτρική εκδοχή της επόμενης M3, όμως ουδείς μπορεί να το πει αυτό με βεβαιότητα.

Ποια είναι τα δεδομένα; Η τρέχουσα 3λιτρη 6κύλινδη έκδοση του μοντέλου, με δύο turbo και απόδοση 510 PS και 650 Nm, αναμένεται να είναι στην αγορά τουλάχιστον μέχρι το 2025, όπως και όλη η τρέχουσα σειρά 3, η οποία ανανεώθηκε φέτος και περιλαμβάνει την - όχι ηλεκτρική - M3 Touring. Κατά άλλους, η ημερομηνία αυτή επεκτείνεται για άλλα 2 χρόνια, φτάνοντας το 2027.

Ήδη έχει γίνει γνωστό ότι στην καινούρια πλατφόρμα Neue Klasse της BMW, με την οποία η γερμανική εταιρία θα οδηγηθεί στην ηλεκτροκίνηση, θα «πατήσει» το νέο sedan που ήδη έχει το κωδικό όνομα «NK1». Αναμένεται το 2025 για τον διάδοχο της τρέχουσας σειράς 3.

Το σίγουρο είναι ότι από το τμήμα επιδόσεων, Μ, περιμένουμε μέσα στο 2022 την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραγωγής της υβριδικής XM SUV των 740 PS αλλά και τη δεύτερη γενιά της M2 Coupe. Η τελευταία, δεδομένα, θα είναι το τελευταίο μοντέλο του τμήματος που δε θα έχει κάποια σχέση με την ηλεκτροκίνηση.