Η ροπή του νέου Audi RS4 θα είναι ασύλληπτη


Σημαντικές αλλαγές περιλαμβάνονται στην επόμενη γενιά του Α4, με υβριδικά συστήματα, αλλά και πλήρη εξηλεκτρισμό των κορυφαίων εκδόσεων. Πότε έρχεται.

  • 25/5/2021

Δεν έχει κυκλοφορήσει καμία φωτογραφία για την επόμενη γενιά του Audi A4 αλλά έχουν υπάρξει αρκετές ενδιαφέρουσες αναφορές για την γενιά B10 του A4. Αρχικά, πολλοί πίστευαν ότι η Audi θα υποβίβαζε το A4 στην πλατφόρμα MQB καθώς η αλλαγή από την πλατφόρμα MLB θα εξοικονομούσε 1 δις. ευρώ περίπου. Ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί.

Αυτό που είναι σίγουρο ότι θα γίνει είναι ότι, το RS4 Avant θα δεχτεί ένα υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Η Audi Sport ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να εξηλεκτρίσει το «διαμάντι» της σειράς A4 και νέες πληροφορίες αναφέρουν πως το αυτοκίνητο θα κρατήσει τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα των 2,9 λίτρων κινητήρα τον οποίο θα συνοδεύσει ένας ηλεκτροκινητήρας. Θα είναι σίγουρα πιο δυνατό από το σημερινό RS4 Avant το οποίο έχει απόδοση 444 ίππους και 600 Nm ροπής.

Υπάρχουν επίσης αναφορές ότι η πλήρως ηλεκτρική RS έκδοση το επόμενου A4 βρίσκεται σε εξέλιξη. Το μοντέλο αυτό θα βασιστεί στην PPE πλατφόρμα, αντί για την ηλεκτρική προσαρμογή του στην MLB πλατφόρμα. Το Audi A4 E-Tron θα συμπληρώσει την γκάμα του συμβατικού A4 και στην κορυφή της θα βρίσκεται η RS έκδοση.

Το λογικό θα ήταν, το RS4 να διατηρήσει την παραδοσιακή του σχεδίαση ενώ το A4 RS E-Tron να έχει διαφορετικό σχήμα. Η σπορ έκδοση αναμένεται να χρησιμοποιήσει διάταξη με  δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα (τετρακίνηση), συνολικής απόδοσης 469 ίππων και 800 Nm ροπής.

Το συμβατικό A4 λέγεται ότι έχει σχεδόν το ίδιο σχήμα με το σημερινό μοντέλο, αλλά με διαφορετική πίσω δομή ώστε να μπορέσει να χωρέσει μία μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 14,4 kWh. Αυτό θα προορίζεται για τις plug-in hybrid εκδόσεις, οι οποίες θα έχουν αυτονομία έως 100 χιλιόμετρα. Σε εξέλιξη βρίσκονται και ήπιοι υβριδικοί κινητήρες (mild Hybrid) και πιο καθαροί κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου ώστε να πληρούν τους κανονισμούς του Euro 7.

Πολλοί πιστεύουν πως το Α4 B10 θα χρησιμοποιήσει σύστημα τετραδιεύθυνσης και ένα πιο εξελιγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης, ενώ η αερανάρτηση ανάρτηση προορίζεται για το μοντέλο E-Tron. Το συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων που διατίθεται σε συγκεκριμένες αγορές στη βασική έκδοση του A4, θα καταργηθεί για να τοποθετηθεί ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 ή 8 σχέσεις.

Το Audi A4 θα κυκλοφορήσει στην Ευρωπαϊκή αγορά το 2023, το οποίο σημαίνει ότι η αποκάλυψη του αναμένεται μέχρι το τέλος του 2022. Θα είναι το τελευταίο A4 με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς το αφεντικό της Audi Markus Duesmann έχει ήδη αναφέρει πως μέχρι το 2030 το A4 θα είναι πλήρως ηλεκτρικό.