H SSC Tuatara θα επαναλάβει την προσπάθεια για το ρεκόρ ταχύτητας


Από τη Shelby Super Cars (SCC) North America ανακοινώθηκε ότι θα επαναληφθεί η διαδικασία για την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά για αυτοκίνητο παραγωγής, με την Tuatara, εξαιτίας αμφιβολιών που εκφράστηκαν για τη διαδικασία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 4/11/2020

Η πρόσφατη προσπάθεια της SCC να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητο παραγωγής ήταν επιτυχημένη, σύμφωνα με την εταιρεία. Η Tuatara, με τον βετεράνο οδηγό κ. Oliver Webb στο τιμόνι της έφτασε τα 533 km/h (532,579 km/h για την ακρίβεια) κατά την κίνησή του οχήματος προς τη μία κατεύθυνση του δρόμου. Ο μέσος όρος δύο προσπαθειών ήταν 509 km/h (508,620 km/h για την ακρίβεια), θέτοντας νέο όριο για τους ανταγωνιστές της και για την «κούρσα» ποιος θα είναι ταχύτερος στην ξηρά. Ωστόσο, το αποτέλεσμα αμφισβητήθηκε από κάποιους οι οποίοι εξέτασαν προσεκτικά το βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Στα πλάνα από το εσωτερικό του οχήματος, οι ενδείξεις από τα όργανα μετρήσεων φαίνεται να σταματούν στα 450,52 km/h (σημ.: 280 mph). Επίσης, η SCC δεν έδωσε λεπτομέρειες για την κλιμάκωση του κιβωτίου που χρησιμοποίησε στο αυτοκίνητο για την επίτευξη του ρεκόρ. Αυτά προκάλεσαν την αμφισβήτησή του, με αποτέλεσμα ο κ. Jerod Shelby, ο ιδρυτής της Shelby Super Cars North America, να ανακοινώσει ότι θα επαναληφθεί το εγχείρημα για να διαλυθούν οι όποιες αμφιβολίες. Όπως είπε: «Ό,τι και να κάνουμε για να επικυρωθεί το ρεκόρ, πάντα θα υπάρχει η αμφιβολία. Πρέπει να το ξανακάνουμε και αυτή τη φορά να γίνει με τρόπο αδιαμφισβήτητο και αδιάψευστο».

Όπως έγινε γνωστό, για το νέο εγχείρημα η SCC θα εξασφαλίσει ότι θα εγκατασταθούν στο αυτοκίνητο όργανα μετρήσεως της ταχύτητας με σύστημα GPS από διαφορετικές εταιρείες, οι οποίες μπορούν να στείλουν υπαλλήλους τους στο χώρο της προσπάθειας για να επιβλέψουν τη διαδικασία. Ο κ. Shelby δήλωσε ότι αυτή θα γίνει «στο άμεσο μέλλον». Θυμίζουμε ότι η Tuatara έχει V8 twin turbo κινητήρα χωρητικότητας 5,9 λίτρων ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 1.775 PS, με τη χρήση βιοαιθανόλης «Ε85».

Χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων στο αυτοκίνητο, το βάρος της Tuatara είναι 1.247 kg, ενώ ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας 0,279. Σύμφωνα με την SCC, το αυτοκίνητο με το οποίο έγινε η προσπάθεια δεν είχε αλλαγές σε σχέση με αυτό που θα πωλείται (θα κατασκευαστεί μόνο σε 99 αριθμημένα αντίτυπα) και είχε ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2.