Πριν από λίγες μέρες αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο προβλέπει την ενεργοποίηση ενός νέου συστήματος ηλεκτρονικών ελέγχων για τα οχήματα, αξιοποιώντας διαφορετικές βάσεις δεδομένων του Δημοσίου.
Με αυτό τον τρόπο θα εντοπίζονται τα ανασφάλιστα οχήματα, τα οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο ΚΤΕΟ αλλά και όσα οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας ή τις οφειλές που μπορεί να προκύψουν σε περίπτωση μεταβίβασης.
Με ανακοίνωσή του, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ εκφράζει την ικανοποίησή του για τη συγκεκριμένη εξέλιξη, χαρακτηρίζοντάς την ως ιστορική στιγμή για τη χώρα μας, καθώς μπορεί «να θεραπεύσει παθογένειες 40 ετών για τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα, για τα ανασφάλιστα και για αυτά που δεν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους».
Μάλιστα, επισημαίνει ότι «περίπου 2.8 εκ. οχήματα δεν ελέγχονται συστηματικά στα ΚΤΕΟ τα τελευταία 17 έτη ενώ παράλληλα αντίστοιχα περίπου 6.5 εκ. οχήματα δεν διαθέτουν την απαραίτητη Κάρτα Ελέγχου καυσαερίων (ΚΕΚ)». Τέλος, ζητά αντίστοιχη μεταρρύθμιση και από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και για την αναμόρφωση του συστήματος εποπτείας της λειτουργίας των ΚΤΕΟ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ σε συνέχεια ανάρτησης του προς δημόσια διαβούλευση σχεδίου νόμου για την ηλεκτρονική διασταύρωση των κυκλοφορούντων οχημάτων, συγχαίρει την ελληνική κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία των συναρμόδιων Υπουργείων Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομίας & Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η ψηφιακή εξέλιξη με την ενοποίηση του μητρώου οχημάτων αποτελεί ιστορική στιγμή για την χώρα μας καθώς δύναται να θεραπεύσει παθογένειες 40 ετών για τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα, για τα ανασφάλιστα και για αυτά που δεν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας τους.
Έως σήμερα το έργο της εποπτείας των οχημάτων είχε ανατεθεί εξ’ ολοκλήρου στα όργανα της Τροχαίας μέσω ελέγχων παρά την οδό. Πλέον ο έλεγχος θα πραγματοποιείται και κεντρικά - ψηφιακά και θα εντοπίζονται αυτόματα εξ’ αποστάσεως οι αμελείς οδηγοί. Θα ενημερώνονται και εν συνεχεία θα τους επιβάλλονται οι προβλεπόμενες διοικητικές και οικονομικές κυρώσεις. Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ σημαντική καθώς αναμένεται να εκπαιδεύσει τις αντιλήψεις των οδηγών στην ορθή χρήση και κυκλοφορία των οχημάτων τους, με ότι θετικό συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια όλων μας (οδηγών – επιβαινόντων – πεζών – μοτοσικλετιστών – ποδηλατών) και την προστασία του περιβάλλοντος από υπερβολικούς εκπεμπόμενους ρύπους.
Αναφορικά με το ΚΤΕΟ, είναι γεγονός ότι περίπου 2,8 εκατ. οχήματα δεν ελέγχονται συστηματικά στα ΚΤΕΟ τα τελευταία 17 έτη ενώ παράλληλα αντίστοιχα περίπου 6,5 εκατ. οχήματα δεν διαθέτουν την απαραίτητη Κάρτα Ελέγχου καυσαερίων (ΚΕΚ). Το γεγονός αυτό αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα στους ελληνικούς δρόμους, πρωτίστως για τους ίδιους τους οδηγούς, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει για την ασφαλή και μη ρυπογόνα κατάσταση κυκλοφορίας των οχημάτων τους.
Σε αυτά τα πλαίσια συμμετέχουμε με προτάσεις στη δημόσια διαβούλευση επί σχεδίου νόμου Υπ. Οικονομίας & Οικονομικών επικροτώντας αυτήν την νομοθετική προσπάθεια και επιθυμώντας να συμβάλλουμε στην επιτυχή εξέλιξή της.
Αντίστοιχη μεταρρυθμιστική εξέλιξη αναμένουμε σύντομα από το Υπ. ΥΠ.ΜΕ και για την αναμόρφωση του συστήματος εποπτείας της λειτουργίας των ΚΤΕΟ καθώς και σε αυτόν τομέα η χώρα υστερεί, συντηρώντας έτσι πρόσφορο έδαφος σε σκιώδη κυκλώματα και επίορκους δημοσίους υπαλλήλους να «εμπορευματοποιούν» την παραβατικότητα στα ΚΤΕΟ διευκολύνοντας την διενέργεια εικονικών τεχνικών ελέγχων και πιστοποίησης ακατάλληλων και επικίνδυνων για κυκλοφορία οχημάτων στους δρόμους. Το γεγονός αυτό επίσης προσβάλει την οδική ασφάλεια, εκθέτει τη χώρα μας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δημιουργεί πλαίσιο έντονου αθέμιτου ανταγωνισμού στα ΚΤΕΟ.
Τέλος, συστήνεται στους οδηγούς να προγραμματίσουν από τώρα το ραντεβού τους στο ΚΤΕΟ αφενός για να εξασφαλίσουν διαθεσιμότητα και ότι δεν θα ταλαιπωρηθούν με πολύωρες αναμονές, αφετέρου να αποφύγουν περιττά πρόστιμα τα κόστη των οποίων θα είναι καλύτερο να διατεθούν στην συντήρηση και επισκευή των οχημάτων τους. Να επιλέξουν πρωτίστως ΚΤΕΟ με κριτήρια τεχνικής επάρκειας και αξιοπιστίας και εν συνεχεία να προβούν στοχευμένα σε απαραίτητες συντηρήσεις και επισκευές έτσι ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα. Τα αξιόπιστα και αντικειμενικά ΚΤΕΟ είναι σύμμαχοι των οδηγών παρέχοντάς τους σημαντική γνώση.
Η ηλεκτρονική διασταύρωση κυκλοφορούντων οχημάτων είναι γεγονός».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα - Ανοίγει η πλατφόρμα για την άρση ακινησίας
Τέλη Κυκλοφορίας: Έρχονται αλλαγές το 2025 - Ποιοι επιβαρύνονται
«Δημόσιος κίνδυνος» τα ανασφάλιστα οχήματα στην Ελλάδα - Πάνω από 2.200 τροχαία σε 1,5 χρόνο




 
    
 
     ΔΗΜΟΦΙΛΗ
 ΔΗΜΟΦΙΛΗ 
  
  
  
  
  
 




