Lancia Delta: Η επιστροφή!


Μπορεί η Lancia να ξαναφέρει στο προσκήνιο τη Delta ως αμιγώς ηλεκτρική με την τεχνολογική φαρέτρα της Stellantis; Τι γνωρίζουμε έως τώρα για την αναβίωση του θρυλικού ιταλικού μοντέλου.

  • 23/8/2021

Η Lancia, μαζί με τις Alfa Romeoκαι DS Automobiles, αποτελεί μία από τις premium μάρκες της Stellantis. Ο Όμιλος Stellantisπαρουσίασε πριν από λίγο καιρό το στρατηγικό του πλάνο για την εποχή της ηλεκτροκίνησης, από το οποίο προέκυψαν πολύ ενδιαφέρουσες ειδήσεις.

Σύμφωνα με αυτό, η Lancia πρόκειται να λανσάρει τουλάχιστον τρία νέα «εξηλεκτρισμένα» μοντέλα μεταξύ 2024 και 2027. Το πρώτο δείγμα γραφής δεν θα είναι άλλο από την τέταρτη γενιά του Ypsilon, η οποία θα έρθει το 2024. Το δεύτερο μοντέλο που θα ακολουθήσει θα παρουσιαστεί το 2026 και κατά πάσα πιθανότητα θα ανήκει στην κατηγορία των crossover, ενώ ένα χρόνο μετά, το 2027, θα κάνει την εμφάνισή της η νέα ηλεκτρική Delta.

Η νέα γενιά της Delta όπως όλα δείχνουν έως τώρα θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε μέχρι τώρα, η νέα τέταρτη κατά σειρά γενιά της Lancia Delta πιθανότατα θα βασιστεί στην μεσαία εκδοχή, από πλευράς μεγέθους, της αμιγώς ηλεκτρικής πλατφόρμας του Ομίλου, με την ονομασία STLA. Όπως έγινε γνωστό στην επίσημη διαδικτυακή παρουσίαση της Stellantis, αυτή η πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει μοντέλα της κατηγορίας C και D με τις μπαταρίες της να εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία έως 700 χιλιομέτρων.

Οι σχετικές αναφορές στον ξένο Τύπο κάνουν λόγο για μη ειλημμένη απόφαση, με τις τελικές αποφάσεις να λαμβάνονται αργότερα, αφού το χρονικό περιθώριο είναι πολύ μεγάλο. Όπως φαίνεται, οι ιθύνοντες της Stellantis προτού λάβουν την τελική τους απόφαση για την αναβίωση της Lancia Delta θα πρέπει να διερευνήσουν την εμπορική ζήτηση που θα έχουν εκείνη την εποχή τα 5θυρα hatchback μοντέλα, με δεδομένη τη μείωση των πωλήσεων τους και την επικράτηση των crossover-SUV, καθώς και τα μηχανικά μέρη που θα χρησιμοποιήσουν για την δημιουργία της.

Ιστορία από το 1979

Η ιστορία της Lancia Delta ξεκινά το 1979 και περιλαμβάνει συνολικά τρεις γενιές με την παραγωγή της τελευταίας να σταματά το 2014. Η πρώτη γενιά είχε παρουσιαστεί το 1979 και σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro. Έμεινε αρκετά χρόνια στην παραγωγή και με αρκετές αναβαθμίσεις έμεινε στην παραγωγή ως το 1994.

Από το 1987 έως το 1992 κέρδισε πολλούς τίτλους κατασκευαστή και οδηγών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Η έκδοση HF Integrale έγινε θρυλική και έθεσε τον πήχυ για όλα τα σύγχρονα hot hatch μέχρι σήμερα.

Η δεύτερη γενιά της Lancia Delta παρουσιάστηκε το 1993 και σχεδιάστηκε από τον Ercole Spada του Ινστιτούτου I.DE.A στο Τορίνο. Τη βάση για τη νέα γενιά αποτέλεσε το πάτωμα του FIAT Tipo της εποχής, με την λήξη της παραγωγής να έρχεται έξι χρόνια μετά το 1999.

Μετά από μακρόχρονη απουσία περίπου δέκα ετών, η Lancia παρουσίασε το 2008 την τρίτη και τελευταία γενιά Delta. Η σχεδίασή της ήταν δουλειά του Centro Stile, ενώ μοιραζόταν το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη με την Alfa Romeo Giulietta και το FIAT Bravo. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2014.

Την σχεδίαση της νέας ηλεκτρικής Delta -εάν αυτή λάβει το πράσινο φως για να μπει στην παραγωγή- θα επιμεληθεί το Centro Stile στο Τορίνο με προϊστάμενο πλέον τον Jean-Pierre Ploue που πρόσφατα ανέλαβε Διευθυντής Σχεδιασμού της Lancia και στο παρελθόν έχει εργαστεί για τις Renault, Volkswagen και Citroen. Αν και είναι αρκετά νωρίς ακόμα για να κάνουμε εικασίες σχετικά με την εμφάνιση της νέας Delta, δεν θα εκπλαγούμε αν δούμε την αναβίωση ρετρό σχεδιαστικών γραμμών από το πλούσιο παρελθόν της Lancia.