Mate Rimac: H Bugatti δεν ταιριάζει πλέον στο VW Group!


O Mate Rimac δίνει μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη και ξεδιπλώνει τις σκέψεις του για το μέλλον των Bugatti και Rimac. Πώς επηρέασε την Rimac η παγκόσμια έλλειψη chip, που θα εστιάσει στο μέλλον η Bugatti ως μέλος της κοινής εταιρικής ταυτότητας με την δική του Rimac και τι γίνεται με την παραγωγή του Nevera.

  • ΠΗΓΗ: AUTOMOTIVE NEWS
  • 21/2/2022

O Mate Rimac, ιδρυτής της Rimac Automobili και επικεφαλής πλέον της Bugatti Rimac έδωσε μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στην Automotive News και μίλησε για το μέλλον της κροατικής εταιρείας του που έχει πάντα στο επίκεντρο της την ηλεκτροκίνηση, την νέα κατάσταση με την νεοσύστατη Bugatti Rimac, το πώς θα διαμορφωθεί πλέον το νέο προφίλ της Bugatti και τις σχέσεις με τον Όμιλο VW. Παράλληλα, μάθαμε γιατί η παγκόσμια κρίση στην προμήθεια ημιαγωγών καθυστέρησε την παραγωγή της νέας Nevera.

Ο Mate Rimac δηλώνει ότι οι Volkswagen, Porsche και Hyundai έχουν επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην εταιρεία του. Όπως λέει, σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα κεφάλαια αυτά για να δημιουργήσει τη νέα γενιά υπεραυτοκινήτων της Bugatti, χωρίς να ξοδέψει δισεκατομμύρια για τον «εξηλεκτρισμό» της.

Ο Rimac έκλεισε τα 34 αυτόν τον μήνα, και εξηγεί γιατί η Bugatti, παρά το γεγονός ότι ήταν εξαιρετικά κερδοφόρα, δεν ταιριάζει πλέον στο μοντέλο του Ομίλου VW. Επίσης, αναφέρθηκε στην καθυστέρηση της παραγωγής της νέας Nevera, που οφείλονταν κυρίως στα γνωστά προβλήματα που δημιούργησε η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και το μεγάλο κόστος που έφερε σε πολλά ανταλλακτικά.

Η παραγωγή της Rimac Nevera

«Η παραγωγή της Nevera καθυστέρησε γιατί είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο project. Τώρα όμως το αυτοκίνητο είναι στην παραγωγή. Τα πρώτα αυτοκίνητα για τους πελάτες είναι ήδη στη γραμμή παραγωγής και θα παραδώσουμε τα πρώτα μέσα στους επόμενους δύο μήνες.», δήλωσε ο Mate Rimac.

«Η καθυστέρηση προκλήθηκε κυρίως από τη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων. Πολλοί θα αναρωτιούνται γιατί να υπάρχει πρόβλημα με ένα αυτοκίνητο με τόσο χαμηλή παραγωγή. Το θέμα είναι ότι είμαστε πολύ καθετοποιημένοι. Κατασκευάζουμε πολλά από τα εξαρτήματα του αυτοκινήτου μόνοι μας, όπως όλα τα ηλεκτρονικά. Είναι το δικό μας hardware και software. Πρέπει όμως να προμηθευτούμε χιλιάδες ηλεκτρονικά εξαρτήματα για κάθε αυτοκίνητο. Και αυτό απεδείχθη πως ήταν μια πραγματική πρόκληση λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.»

Και συνέχισε, εξηγώντας το οικονομικό κόστος της κρίσης των τσιπ. «Για ένα εξάρτημα που μπορεί να κοστίζει 1 δολάριο, θα πληρώναμε 10 $ ή 20 $ ακόμα και 50 δολάρια και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και 100 $ για ένα τσιπ, απλώς για να αποφύγουμε τη διακοπή στη γραμμή παραγωγής. Ήταν μια τεράστια πρόκληση. Χρειάστηκε να αλλάξουμε μερικά σχέδια αλλά και ορισμένα εξαρτήματα στα αυτοκίνητα μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούσαμε να παραλάβουμε τα τσιπ και τους επεξεργαστές.»

Η Bugatti είναι πολύ επιτυχημένη και κερδοφόρα

«Η Bugatti ήταν πραγματικά πολύ επιτυχημένη και κερδοφόρα τα τελευταία χρόνια. Ο προηγούμενος Διευθύνων Σύμβουλος (Stephan Winkelmann) έκανε πολύ καλή δουλειά και μου άφησε μια εταιρεία σε καλή κατάσταση ώστε να συνεχίσω να «χτίζω» πάνω της.»

«Έτσι, η κερδοφορία δεν ήταν πραγματικά το πρόβλημα για τη VW. Το πρόβλημα ήταν το τι έπεται. Αν δει κανείς την Bugatti, εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι η εταιρεία βασίζονταν στον κινητήρα W-16, που μετρά σχεδόν δύο δεκαετίες ζωής. Είναι ένα καταπληκτικό μοτέρ. Το πιο εύκολο πράγμα για εμάς, επομένως, θα ήταν να πάρουμε τη Nevera και να βάλουμε σε αυτή ένα λογότυπο της Bugatti. Αλλά ήμουν αντίθετος σε αυτό. Είμαι ένας άνθρωπος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά μια Bugatti θα πρέπει να έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης για κάποιο χρονικό διάστημα. Θα εξελιχθεί όμως με τρόπο που να είναι οικονομικά βιώσιμος.», δήλωσε ο Rimac.

Ο Κροάτης συνέχισε με νόημα: «Έχουμε εξελίξει τα πάντα στη Nevera από την αρχή. Δεν θα βρείτε ούτε ένα κομμάτι σε αυτό το αυτοκίνητο που μπορείτε να δείτε σε άλλο όχημα και το καταφέραμε αυτό με πολύ μικρό προϋπολογισμό σε σύγκριση με τα χρήματα που, για παράδειγμα, η VW έχει επενδύσει στην Chiron. Το ίδιο θα κάνουμε και για τις μελλοντικές Bugatti, δημιουργώντας πραγματικά εξαιρετικά προϊόντα που δεν συγκρίνονται με τίποτα άλλο στην αγορά, αλλά χωρίς να ξοδεύουμε δισεκατομμύρια για αυτά. Αυτό είναι πραγματικά το κλειδί.»

Η Bugatti θα είναι «εξηλεκτρισμένη»

«Η Bugatti θα είναι πολύ «βαριά» εξηλεκτρισμένη, αλλά θα έχουμε έναν πολύ ελκυστικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όταν οι άνθρωποι δουν την επόμενη γενιά των Bugatti, νομίζω ότι θα εκπλαγούν, ειδικά επειδή όλοι με ταυτίζουν με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Λαμβάνοντας υπόψη τη μάρκα, τους πελάτες και τη διαθέσιμη τεχνολογία, νομίζω ότι εξελίσσουμε την καλύτερη δυνατή λύση για την Bugatti, η οποία σήμερα δεν είναι ηλεκτρική. Θα είναι μια μέρα, αλλά όχι σήμερα.», ήταν τα λόγια του Rimac για τις μελλοντικές Bugatti.

Σχετικά με το κέντρο Έρευνας και Εξελιξης της Rimac, ο Κροάτης δήλωσε: «Αν πριν από 15 με 20 χρόνια ρωτούσες έναν μηχανικό “Ποια είναι η δουλειά των ονείρων σου;”, μάλλον θα σου έλεγε: “Να δουλέψω για την BMW ή την Mercedes”. Σήμερα, δεν είμαι πραγματικά σίγουρος ότι ισχύει αυτό. Δεν μπορείς, όταν χτίζεις μια νέα εγκατάσταση από την αρχή, να την κάνεις όμορφη και να προστατεύσεις τα πράγματα που πρέπει να προστατεύσεις χωρίς να αποκλείεις τους ανθρώπους; Έχει να κάνει λοιπόν με το πώς εμπλέκονται στο όλο εγχείρημα τόσο η κοινότητα όσο και το περιβάλλον. Έχουμε παιδιά που κυκλοφορούν εδώ με τα ποδήλατα τους, κοιτάζοντας πώς δουλεύουμε. Θα ένιωθα απαίσια αν έπρεπε να τους αποκλείσουμε. Θέλουμε να είμαστε μέρος της κοινότητας και επίσης να καταστήσουμε αυτό το μέρος ως το καλύτερο για τους εργαζόμενους. Δεν πρέπει καν να μας ανακοινώνουν, για παράδειγμα, όταν θα έρχεται να τους επισκεφτεί στη δουλειά ένας φίλος ή το παιδί τους. Είμαστε πολύ ανοιχτοί ως εταιρεία, επομένως τα πράγματα που πρέπει να προστατεύσουμε, όπως ένα σχέδιο για ένα αυτοκίνητο που θα βγει σε πέντε χρόνια, απλά το προστατεύουμε.»

Τα σχέδια για την Rimac και την Rimac Technology

«Όταν παρουσιάσαμε το πρώτο μας αυτοκίνητο, το Concept One, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011, ήμασταν 8 με 10 άτομα. Ήμασταν πολύ μικροί και είχαμε πολύ περιορισμένη χρηματοδότηση. Κατασκευάσαμε 8 από αυτά τα αυτοκίνητα. Τώρα έχουμε περάσει στο δεύτερο στάδιο με τη Nevera. Μόλις ξεκινήσαμε να παράγουμε τα αυτοκίνητα των πελατών. Θα κατασκευάσουμε 150 από αυτά, 50 ανά έτος. Κατασκευάζουμε επίσης 80 Bugatti το χρόνο. Οι συνδυασμένοι όγκοι παραγωγής των Rimac και Bugatti την καθιστούν μακράν τον μεγαλύτερο παίκτη στην αγορά των hypercars. Εκεί μιλάμε για έσοδα εκατοντάδων εκατομμυρίων.»

«Όταν ξεκίνησα την εταιρεία ήθελα να κατασκευάσω supercars, αλλά κατάλαβα ότι οι επενδυτές δεν θέλουν πραγματικά να επενδύσουν σε αυτό. Κατάλαβα επίσης ότι τα έσοδα θα έρθουν μετά από χρόνια, γιατί χρειάζεται πολύς χρόνος για την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Πώς επιβιώνεις μέχρι τότε; Αρχίσαμε να δουλεύουμε για άλλες εταιρείες αυτοκινήτων. Εκείνες τις πρώτες μέρες, κατασκευάζαμε περίπου 200 μπαταρίες για την Koenigsegg και 150 για την Aston Martin Valkyrie. Σήμερα, εργαζόμαστε σε projects όπου παράγουμε μπαταρίες σε ποσότητες των δεκάδων χιλιάδων, και σύντομα σε εκατοντάδες χιλιάδες σε ετήσια βάση, που προορίζονται για μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν είναι μόνο οι μπαταρίες, αλλά και τα κινητήρια σύνολα, οι άξονες μετάδοσης κίνησης για ηλεκτρικά οχήματα καθώς και συστήματα infotainment.»

«Τώρα συνειδητοποιούμε ότι πριν ο πρώτος εργαζόμενος μας μετακομίσει στο νέο μας campus κοντά στο Ζάγκρεμπ θα έχουμε ξεπεράσει τη δυναμική του. Ήδη σκεφτόμαστε τη νούμερο 2 και νούμερο 3 νέα μας εγκατάσταση ή το ενδεχόμενο να δημιουργήσουμε ένα mega-campus, επειδή αναπτυσσόμαστε τόσο γρήγορα. Έχουμε ένα μικρό εργοστάσιο εδώ και άλλο ένα σε απόσταση πέντε λεπτών. Έχουμε επίσης άλλες δύο τοποθεσίες για παραγωγή. Έχουμε πολλές τοποθεσίες για γραφεία. Αυτό είναι κάτι που μας πονά, καθώς είμαστε διασκορπισμένοι. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόση προσπάθεια κατέβαλε η ομάδα μας και εγώ προσωπικά λειτουργώντας σαν να παίζαμε Tetris με όλες αυτές τις διαφορετικές τοποθεσίες. Είναι αναποτελεσματικό.»

«Ένα πράγμα που έχω μάθει επίσης είναι να αποφεύγω να κάνω προβλέψεις, γιατί αν σας πω τώρα ότι θα έχουμε 10.000 εργαζομένους, αυτή είναι μια τεράστια υπόσχεση που πρέπει να τηρήσουμε. Οι περιστάσεις μερικές φορές αλλάζουν. Αν δεν κάνεις ακριβώς αυτό που είπες πριν από τρία χρόνια, οι άνθρωποι θα πουν ότι είσαι ψεύτης. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι πριν από τα Χριστούγεννα είχα μία συνάντηση στην οποία παρουσίασα ένα νέο πλάνο. Τους είπα, «Ξέρω ότι φαίνεται εντελώς τρελό, αλλά αυτό είναι το πλάνο». Και η ιστορία μας έχει δείξει ότι πετυχαίνουμε τους στόχους μας.»

«Έχουν περάσει μόλις 12 χρόνια, αλλά αισθάνομαι σαν να είναι έχουν περάσει πολλές ζωές. Η μετάβασή μας από ένα απλό γκαράζ στο σήμερα, με 1.500 άτομα διάσπαρτα σε πολλές χώρες, ήταν μια τρέλα. Στην Κροατία δεν υπάρχουν βιομηχανικά κτίρια. Κοίταξα κάθε κτίριο εδώ γύρω, ακόμα και γελοία πράγματα, όπως το παλιό αεροδρόμιο και μερικά παλιά εργοστάσια που κατασκεύαζαν κάτι εντελώς διαφορετικό. Επομένως, έπρεπε να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας. Η εύρεση ταλαντούχων εργαζομένων ήταν, επίσης, δύσκολη, επειδή κανείς δεν είχε εμπειρία στον κατασκευαστικό τομέα, στις αλυσίδες εφοδιασμού κλπ.

Πηγή: Automotive News