Mazda: Ο Wankel επιστρέφει το 2022!


Η Mazda επιβεβαιώνει ότι ο περιστροφικός Wankel κινητήρας επιστρέφει στη ζωή ως range extender για το επερχόμενο plug-in hybrid MX-30 που θα κυκλοφορήσει μέσα στη φετινή χρονιά.

  • 24/4/2022

Μετά από χρόνια αγωνίας των οπαδών της, η Mazda επιβεβαίωσε ότι ο φημισμένος Wankel κινητήρας της θα επιστρέψει, αν και αυτή τη φορά όχι ως αυτόνομος κινητήρας, αλλά ως μέρος του plug-in υβριδικού συστήματος του μέχρι τώρα αποκλειστικά ηλεκτροκίνητου MX-30.

Αυτό θα γίνει αργότερα φέτος με την νέα plug-in υβριδική έκδοση του ΜΧ-30, η οποία και θα εισαχθεί στη γκάμα του με στόχο την τόνωση των πωλήσεων του. Ο κινητήρας μάλιστα δεν θα στέλνει ισχύ απευθείας στους τροχούς, αλλά θα χρησιμοποιείται ως range extender για την επέκταση της αυτονομίας.

Οι φήμες για την επιστροφή του Wankel κινητήρα στην αγορά κυκλοφόρησαν από την παρουσίαση του πλήρως ηλεκτρικού MX-30 στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019, με τη Mazda να επιβεβαιώνει και στη συνέχεια να αναβάλει την κυκλοφορία του. Σύμφωνα με ξένα μέσα, το αρχικό σχέδιο ήταν να κυκλοφορήσει ο Wankel κινητήρας το πρώτο εξάμηνο του 2019, αλλά η ιαπωνική μάρκα αποφάσισε τελικά να τον εισάγει ως πρόσθετο μοτέρ σε ένα plug-in υβριδικό ΜΧ-30.

Όπως είναι γνωστό, το MX-30 είναι προς το παρόν διαθέσιμο αποκλειστικά ως πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο στις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Ευρώπη, την Ιαπωνία και την Αυστραλία. Μια plug-in υβριδική έκδοση με περιστροφικό μοτέρ για την βελτίωση της αυτονομίας του θα κάνει το όχημα δραματικά πιο εύχρηστο, καθώς ως πλήρως ηλεκτρικό τώρα έχει μέγιστη αυτονομία μόνο 170 χιλιομέτρων.

Με τη μορφή του rangeextender για την επέκταση της αυτονομίας στην ουσία το ΜΧ-30 θα διαφέρει από ένα κανονικό plug-in υβριδικό μοντέλο, αφού ο κινητήρας δεν στέλνει ποτέ ισχύ στους τροχούς, αλλά ο θερμικός κινητήρας επαναφορτίζει μόνο τις μπαταρίες που τροφοδοτούν τον ηλεκτροκινητήρα.

Η Mazda λέει ότι ο περιστροφικός κινητήρας είναι απόλυτα κατάλληλος για εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης λόγω του μικρού του μεγέθους. Ο κινητήρας είναι πραγματικά εκεί μόνο ως εφεδρικός για όταν η ενέργεια της μπαταρίας εξαντληθεί, κάτι που σημαίνει ότι με τη μπαταρία ακόμα και μερικώς φορτισμένη όλες οι διαδρομές μπορούν να γίνονται πλήρως ηλεκτρικά.