Μουσείο Αυτοκινήτου: Γνωρίσαμε τη θρυλική Dino 246 GTS - Μοιάζει με Ferrari αλλά δεν είναι (photos)


Η εταιρεία Dino ιδρύθηκε προς τιμήν του γιου του Enzo Ferrari, Alfredo, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ηλικία 24 ετών έχοντας παλέψει σκληρά με τη μυϊκή δυστροφία Ντουσέν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 13/12/2023

Κάθε βήμα στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου είναι γεμάτο ιστορία και πανέμορφα, ξεχωριστά αυτοκίνητα, αλλά το έντονο κόκκινο χρώμα που μαρτυρά αγωνιστική ταυτότητα και αρκετή επιθετικότητα μαγνητίζει το βλέμμα.

Κάπως έτσι, βρεθήκαμε έναν όροφο κάτω από την είσοδο του Μουσείου για να δούμε μία «θάλασσα» από κόκκινες μηχανές με το DNA των αγώνων μέσα τους.

Στο κέντρο, σε περίοπτη θέση, θα δει κανείς την Dino 246 GTS. Όπως μας εξηγεί ο κ. Μίλτος Πατρώνης, ξεναγός του Μουσείου, δεν πρόκειται για Ferrari, αλλά για Dino - μία εταιρεία που ήταν θυγατρική της Ferrari και ιδρύθηκε προς τιμήν του γιου του Enzo, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ηλικία 24 ετών, μετά από μάχη που έδωσε με τη μυϊκή δυστροφία Ντουσέν.

Dino 246 GTS
Dino 246 GTS

Ήταν η προσπάθεια των Ιταλών να κατασκευάσουν ένα σπορ όχημα με σχετικά χαμηλό κόστος, και αυτό φαίνεται κι από την επιλογή να φέρει κινητήρα V6, 2,4 L κι όχι V12 ή flat-12. Το συγκεκριμένο παράδειγμα, χρονολογίας 1974, οδηγήθηκε κι από τον ίδιο τον Θεόδωρο Χαραγκιώνη, ενώ για την αποκατάστασή του χρειάστηκαν χρόνια δουλειάς από τους ανθρώπους του Μουσείου.

Λίγα μέτρα πίσω από την Dino έχει βρει την θέση της μία άλλη ιστορική δημιουργία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για την Porsche 356 A Coupe, ένα δημιούργημα που ο γιος του ιδρυτή της Porsche, Ferry Porsche, οραματίστηκε και εκτέλεσε.

Porsche 356 A Coupe
Porsche 356 A Coupe

Βασιζόμενος στα σχέδια του πατέρα του για το θρυλικό Volkswagen Beetle, ο υιός Porsche κατασκεύασε το 356 ως ένα ελαφρύ σπορ όχημα με τον κινητήρα και την κίνηση στον πίσω άξονα, που έγινε και το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής της Porsche, το 1950. Αυτό το 'blueprint' ακολουθεί ως και τις μέρες μας στα περισσότερα μοντέλα της η εταιρεία του Zuffenhausen. Η έκδοση A ήταν στην κυκλοφορία από το 1955 ως το 1959, και είχε 4τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με 4κύλινδρο, boxer κινητήρα 1,3 ως 1,6 L. 

Οι άλλες Ιταλίδες

Δύο ιταλικά μοντέλα που αξίζουν μνείας έρχονται από δύο εταιρείες με μεγάλη ιστορία, ιδίως στους αγώνες και περισσότερο στη δεκαετία του '50 και του '60. 

Maserati Quattroporte Mk I
Maserati Quattroporte Mk I

Πρώτα, η Maserati Quattroporte Mk I του 1967. Είναι το πρώτο 4θυρο μοντέλο στην ιστορία της εταιρείας από την Μπολόνια, κάτι που μαρτυρείται κι από το όνομά του. Ο σχεδιασμός του Pietro Fura έγινε άμεσα αγαπητός στον κόσμο, ενώ ο κινητήρας V8 4,1 L με 4 εκκεντροφόρους και 4 καρμπιρατέρ παρήγαγε μία μαγική μελωδία. Ήταν -ασφαλώς- προορισμένο για τους έχοντες, αλλά κρατούσε την σπορ φιλοσοφία της εταιρείας με την τρίαινα.

Alfa Romeo Montreal
Alfa Romeo Montreal

Τέλος, η Alfa Romeo Montreal έγραψε τη δική της ιστορία. Παρουσιάστηκε στο Montreal Expo, κι ενώ αρχικά έφερε 4κύλινδρο κινητήρα, το 1970 εγκαθιδρύθηκε ως μοντέλο μειωμένης παραγωγής κι απέκτησε αγωνιστική «καρδιά», και συγκεκριμένα έναν V8 2,6 L, προερχόμενο από την Alfa 33. Έφτασε τα 3.925 αντίτυπα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μουσείο Αυτοκινήτου: Είδαμε από κοντά το «ελληνικό» Enfield 8000 που κατασκευαζόταν στη Σύρο (photos)

Γνωρίσαμε στο Μουσείο Αυτοκινήτου την American LaFrance - Η «απομίμηση» της Mercedes που έγραψε ιστορία

Επισκεφθήκαμε το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου και ανακαλύψαμε τα σπάνια προπολεμικά μοντέλα (photos)