Μπαταρίες στερεού τύπου για την Porsche 911 EV;


Σύμφωνα με δημοσίευμα σε γερμανικό περιοδικό, τα στελέχη της Porsche εξετάζουν το ενδεχόμενο να παρουσιάσουν την αμιγώς ηλεκτροκίνητη 911 με μπαταρίες σταθερού ηλεκτρολύτη ως το τέλος της δεκαετίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 2/4/2022

Μέχρι πρόσφατα, η Porsche είχε ξεκάθαρη στάση σε ό,τι αφορά στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της αλλά και για το μέλλον της 911. Πλην ενός, όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της (ήδη υπάρχοντα και όσα νέα δημιουργήσει) θα διαθέτουν και μία αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή τους.

Από αυτό το επιχειρηματικό πλάνο εξαιρείται η 911, ο «πυρήνας» και ο επί δεκαετίες λόγος ύπαρξης της Porsche. Τα ανώτατα στελέχη της έχουν δηλώσει ότι οι επόμενες γενιές του συγκεκριμένου μοντέλου θα εξακολουθήσουν να εφοδιάζονται με θερμικό κινητήρα, έστω και εάν αυτός συνδυάζεται με κάποιο υβριδικό σύστημα ή εάν χρειάζεται να χρησιμοποιείται συνθετικό καύσιμο για τη λειτουργία του, ώστε να πληρούται η νόρμα προστασίας του περιβάλλοντος που θα ισχύει κάθε φορά.

Ο λόγος που αποφάσισαν να διατηρήσουν τον boxer κινητήρα στην 911 για όσο διάστημα το επιτρέψει η νομοθεσία στο μέλλον είναι για να τιμήσουν την ιστορία του μοντέλου και να παρέχουν στους μελλοντικούς αγοραστές της την σπορ αίσθηση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά για τα οποία αυτό διακρίνεται επί δεκαετίες. 

Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα στο γερμανικό περιοδικό Manager Magazin αυτή η επιλογή ίσως να είναι υπό αίρεση. Όπως αναφέρεται σε αυτό, τα στελέχη της Porsche έχουν ζητήσει να ξεκινήσει ενδοεταιρική έρευνα για το κατά πόσο μπορεί να εξελιχθεί και να κατασκευαστεί μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη 911.

Μάλιστα, στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι οι μπαταρίες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν θα διαθέτουν ηλεκτρολύτη στερεάς μορφής. Αυτές, θα είναι δυνατόν να τις προμηθεύεται η Porsche από την εταιρεία «QuantumScape», η οποία έχει έδρα στις ΗΠΑ και στην οποία o Όμιλος Volkswagen κατέχει το 20%.

Η συνεργασία της αμερικανικής εταιρείας με την Volkswagen ξεκίνησε το 2012. Το 2018, οι Γερμανοί επένδυσαν σε αυτή 100.000.000 δολάρια (περίπου 90.000.000 ευρώ, τρέχουσα ισοτιμία) και το 2020 άλλα 200 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 179 εκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα ισοτιμία).

Όπως γράφεται στο περιοδικό, η αμιγώς ηλεκτρική 911 θα μπορούσε να παρουσιαστεί πριν το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, εφόσον έχει υπάρξει η αντίστοιχη πρόοδος στην εξέλιξη και δημιουργία των μπαταριών στερεάς κατάστασης και να είναι οικονομικά συμφέρουσα η τοποθέτησή τους σε οχήματα παραγωγής.

Πάντως, ο κ. Oliver Blume, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche αρνήθηκε ότι η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας ηλεκτροκίνητης 911 και επανέλαβε ότι αυτό δεν πρόκειται συμβεί ποτέ, όπως είπε.