Μπορεί η Lancia να αναγεννηθεί;


Πώς μπορεί να επιτύχει η Stellantis την επάνοδο της Lancia. Ποιά είναι τα μοντέλα που σχεδιάζει για την επόμενη πενταετία, που ποντάρει και πιο "κλειδί" για την επιστροφή της ιταλικής μάρκας.

  • 26/6/2021

Η Lancia έχει μία πολύ δύσκολη αποστολή. Για να πετύχει η αναγέννηση της πρέπει να κατακτήσει ξανά τις καρδιές των πραγματικών φίλων των αυτοκινήτων τα επόμενα χρόνια. Η κάποτε ένδοξη μάρκα κατασκευάζει και πουλά μόνο το Ypsilon στην Ιταλία, αλλά τα επόμενα χρόνια θέλει να ανακάμψει πλήρως.

Η Lancia είναι μια θρυλική μάρκα που έχει αφήσει ανεξίτηλο το πέρασμά της στην αυτοκινητιστική ιστορία. Έκανε τεράστια τη φήμη της μέσα από τους αγώνες ράλι με αυτοκίνητα, όπως τα Delta Integrale και Stratos, αλλά είχε και πολλά εμπορικά μοντέλα παραγωγής που ξεχώριζαν για το σχεδιαστικό τους στιλ και την μηχανολογική τους αρτιότητα.

Η συνέχεια για την ιταλική μάρκα αναμένεται τελείως διαφορετική και με μεγάλες προοπτικές, ειδικά από την στιγμή που η FCA συγχωνεύθηκε με την PSA και προέκυψε η Stellantis. Με τις ευλογίες του Ομίλου Stellantis και του CEO, Carlos Tavares, η Lancia έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τα επόμενα 10 χρόνια και τεχνολογίες σε επίπεδο κοινής χρήσης δαπέδων και ηλεκτρικών οχημάτων που θα της επιτρέψουν την ανάκαμψη.

Έτσι, η Lancia ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει τρία νέα μοντέλα τα επόμενα πέντε χρόνια και θα επικεντρωθεί στην ηλεκτροκίνηση. Οι πληροφορίες μέχρι στιγμής είναι συγκεχυμένες όμως οι φήμες μιλούν για την εξέλιξη μοντέλων που θα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα με αυτά τα μικρά μοντέλα του Ομίλου Stellantis (βλέπε Peugeot 208 & 2008, Citroen C4, Opel Mokka) και θα μοιράζονται αντίστοιχη τεχνολογία και «ηλεκτρισμένη» σε πολλά μοντέλα, αλλά και πολλά premium στοιχεία.

Το Ypsilon είναι δημοφιλές!

Η μάρκα εμπορικά έχει ξεμείνει τώρα μόνο με ένα αυτοκίνητο στην Ιταλία. Βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε το όχι και τόσο παράδοξο γεγονός ότι οι πωλήσεις του Ypsilon εξακολουθούν να υπερβαίνουν τις συνολικές πωλήσεις της Alfa Romeo στην Ιταλία. Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, διότι το Ypsilon είναι πολύ πιο προσιτό σε σύγκριση με την φθηνότερη Alfa Romeo και είναι τόσο δημοφιλές μοντέλο στη χώρα του, αφού μοιάζει ιδανικό για το κέντρο των ιταλικών πόλεων.

Ηλεκτρική αναγέννηση

Μετά από μία δεκαετία από το 2011 που η ιταλική εταιρεία μπήκε στην «εντατική» και δραστηριοποιείται μόνο εντός Ιταλίας, ήρθε η ώρα για την αναγέννηση της. Όπως και η DS και η Alfa Romeo, η ιταλική μάρκα εμπίπτει στο δεκαετές πλάνο της Stellantis για τις τρεις premium  μάρκες.

«Όλες αυτές οι μάρκες αξίζουν την ευκαιρία να αποδείξουν τον εαυτό τους και να χτίσουν μια σειρά προϊόντων», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares. «Το μήνυμα της επωνυμίας, οι πελάτες, οι στόχοι και η επικοινωνία της επωνυμίας πρέπει να είναι ξεκάθαρα για κάθε μάρκα. Κάθε μάρκα έχει την ευκαιρία να κάνει κάτι καινοτόμο και να προσελκύσει πελάτες. "

Τρία νέα ηλεκτρικά Lancia

Αν και οι ιθύνοντες της Lancia παραμένουν ασαφείς μέχρι στιγμής για τα σχέδιά της, η διάσημη ιταλική μάρκα περιμένει μέσα στα επόμενα 5 χρόνια να παρουσιάσει τρία νέα μοντέλα. Η τεχνική βάση θα προέρχεται φυσικά από τα αντίστοιχα Peugeot και Opel όπως αναφέραμε παραπάνω, και έγκειται στο τμήμα σχεδιασμού να τους δώσει το κάτι διαφορετικό που θα τα κάνει να ξεχωρίζουν και να αναγεννήσουν την ιταλική μάρκα.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες αυτά θα περιλαμβάνουν ένα συμπαγές crossover, ένα μικρομεσαίο hatchback και ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Το τελευταίο θα είναι λογικά ο διάδοχος του Ypsilon, ο οποίος θα είναι και 100% βασισμένος στο Peugeot 208. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα θα δούμε και μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση. Το συμπαγές crossover που έρχεται αργότερα όπως είναι φυσικό θα πατά πάνω στη βάση των Peugeot 2008 και Opel Mokka.

Ενδεχομένως το τρίτο μοντέλο που αναμένουμε θα είναι η νέα Delta. Η συνέχεια του ιταλικού μικρομεσαίου hatchback που ήταν στην παραγωγή από το 2008 έως το 2014. Το μεγάλο ερώτημα είναι βέβαια εάν η μάρκα μπορεί να αποστασιοποιηθεί επαρκώς από όλες τις άλλες μάρκες εντός του Ομίλου Stellantis και να αποκτήσει εκ νέου τη δική της ξεχωριστή ταυτότητα.