Οι αλλαγές που φέρνει ο νέος ΚΟΚ - Τέλος το «σβήσιμο» των κλήσεων, ζώνες με όριο 30 km/h


Στόχος του νέου ΚΟΚ είναι να υπάρχουν μικρότερα πρόστιμα για παραβάσεις χαμηλής επικινδυνότητας, αλλά ταυτοχρόνως να αυξηθεί η συχνότητα με την οποία βεβαιώνονται στους οδηγούς.

  • 1/4/2024

Με πολλές και σημαντικές αλλάγες έρχεται ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος παρουσιάστηκε την προηγούμενη Παρασκευή στο υπουργικό συμβούλιο και τις επόμενες εβδομάδες θα αναρτηθεί για δημόσια διαβούλευση.

Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι στον νέο ΚΟΚ, ο οποίος είναι υπό αναθεώρηση τα τελευταία 5 χρόνια, να υπάρχουν μικρότερα χρηματικά πρόστιμα για παραβάσεις χαμηλής επικινδυνότητας αλλά ταυτοχρόνως να αυξηθεί η συχνότητα με την οποία βεβαιώνονται στους οδηγούς.

Τα στοιχεία που παρουσιάζονται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Ασφάλεια στις Μεταφορές δείχνουν ότι η Ελλάδα είναι πολύ χαμηλά στις βεβαιωμένες παραβάσεις σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Είναι ενδεικτικό ότι το 2020 στη χώρα μας βεβαιώθηκαν 19,3 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα ανά 1.000 κατοίκους, όταν στην Ευρώπη ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 139,7!

Συνεπώς, μαζί με τις αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ θα πρέπει αντιμετωπιστεί και το θέμα της αστυνόμευσης το οποίο, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, είναι μείζωνος σημασίας για την οδική ασφάλεια.

Το γενικό πλαίσιο πάνω στο οποίο θα κινηθούν τα άρθρα του νέου ΚΟΚ είναι να τιμωρείται ο οδηγός όταν υπάρχει παράβαση και όχι το αυτοκίνητο. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι θα μειωθούν σημαντικά οι παραβάσεις για τις οποίες αφαιρείται η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες του οχήματος, χωρίς να ισχύει το ίδιο για την άδεια οδήγησης.

Παράλληλα θα υπάρξει διαχωρισμός στις παραβάσεις σε τρεις βασικές κατηγορίες, με βάσει την επικινδυνότητα. Αρχικά έχουμε τις παραβάσεις που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα, όπως ο ερυθρός σηματοδότης, και σε αυτές τις περιπτώσεις ο «πέλεκυς» θα είναι βαρύς. Μετά είναι οι λίγοτερο επικίνδυνες παραβάσεις, όπως είναι η παράνομη στάθμευση και τέλος οι διοικητικές παραβάσεις όπως να μην φέρει ο οδηγός τα νόμιμα έγγραφα.

Στις προαναφερόμενες κατηγορίες θα προστεθεί και αυτή της αντικοινωνικής συμπεριφοράς των οδηγών και θα αφορά παραβάσεις που σχετίζονται με την κίνηση ατόμων με αναπηρία, όπως η στάθμευση πάνω σε ράμπες πεζοδρομίων.

Δεδομένη είναι η δημιουργία ζωνών με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 km/h. Πρόκειται για ένα μέτρο που εφαρμόζεται σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις και είναι ανάμεσα στις προτεραιότητες του υπουργείου Μεταφορών, όπως έχει δηλώσει προσφάτως η υφυπουργός κα. Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Ένα ακόμα σημαντικό πρόβλημα που θέλει να λύσει η κυβέρνηση είναι η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων. Αυτό έχει γίνει ξεκάθαρο από την τοποθέτηση τού υπουργού Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα στη Βουλή το περασμένο καλοκαίρι, κάνοντας λόγο για την ανάπτυξη ενός Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων όπου θα γίνεται η καταγραφή των προστίμων.

Παράλληλα ο πρώην Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Νότης Μηταράκης είχε αποκαλύψει ότι οι αστυνομικοί της Τροχαίας θα αποκτήσουν tablets για να «κόβουν» τις κλήσεις και τα διοικητικά πρόστιμα θα μεταβιβάζονται άμεσα στο taxis ώστε να μην μπορεί να «σβηστεί», όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις με το ισχύον πλαίσιο.

Το τελευταίο διάστημα υπάρχουν δημοσιεύματα που θέλουν τους αστυνομικούς να φέρουν εκτός από το tablet και εφαρμογή POS όπου θα μπορούν να εισπράτουν το πρόστιμο επί τόπου, ωστόσο αυτό ακόμα δεν έχει επιβαβειωθεί.

Με πληροφορίες από το ethnos.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γιατί δεν πρέπει να παρκάρεις ποτέ δίπλα σε πυροσβεστικό κρουνό (videos)

Σχολικός τροχονόμος: Οι αρμοδιότητές του και όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί

«Έξυπνοι» αισθητήρες σε ράμπες ΑμεΑ βάζουν τέλος στην παράνομη στάθμευση