«Σφίγγει ο κλοιός» για τα παλιά, ρυπογόνα ΙΧ στη χώρα μας - Έρχεται το όριο των 30 km/h στις πόλεις


Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι αποφασισμένο να εφαρμόσει το νόμο, περιορίζοντας τη χρήση των παλιών ρυπογόνων οχημάτων και να βάλει όριο 30 km/h στις πόλεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 3/11/2023

Η Ελλάδα είναι η χώρα με τον πιο γερασμένο στόλο οχημάτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με την τελευταία σχετική έκθεση που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βάζει στο στόχαστρο τα παλιά ρυπογόνα οχήματα, θέλοντας να περιορίσει τη χρήση τους αλλά και ταυτόχρονα να εφαρμόσει το νόμο που προβλέπει τις προδιαγραφές για ασφαλή και όσο το δυνατόν πιο «φιλική» προς το περιβάλλον κυκλοφορία τους.

Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία, περίπου ένα στα τρία οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι ανασφάλιστο και επιβαρύνει με υψηλά επίπεδα ρύπων το περιβάλλον, καθώς δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ ούτε διαθέτει κάρτα ελέγχου καυσαερίων.

«Ως κράτος οφείλουμε πρωτίστως να αποθαρρύνουμε τη χρήση των παλιών ρυπογόνων οχημάτων εφαρμόζοντας το νόμο. Κακά τα ψέματα η χρήση τους είναι οικονομικά ασύμφορη και καθίσταται εφικτή γιατί δεν συντηρούνται, δεν συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις τους και δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας», τόνισε η Υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, κατά τη διάρκεια ομιλίας της στο 3ο Συνέδριο του ΤΕΕ «Green Deal Greece», στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Παράλληλα, τόνισε ότι τα συνθετικά καύσιμα που δε βασίζονται σε ορυκτό άνθρακα «πιθανόν να είναι η λύση για τα εκατομμύρια οχημάτων με θερμικό κινητήρα που βρίσκονται στη χώρα μας. Εμείς ως Πολιτεία οφείλουμε να παρακολουθούμε την εξέλιξη της τεχνολογίας που μας φέρνει πιο κοντά στο στόχο της απανθρακοποίησης αλλά και της ελαχιστοποίησης των εκπομπών ρύπων». Επιπλέον, τόνισε ότι θα υπάρξουν επενδύσεις«σε φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες όπως το πράσινο υδρογόνο. Περιμένουμε με επιστημονικό ενδιαφέρον την παρουσία των πρώτων υδρογονοκίνητων λεωφορείων στην Ελλάδα την επόμενη πενταετία».

Η κ. Αλεξοπούλου κατέστησε σαφές ότι «ως κράτος οφείλουμε να μειώσουμε τα όρια ταχύτητας εντός πόλης στα 30 km/h μειώνοντας αντίστοιχα τους ρύπους και βελτιώνοντας την Οδική Ασφάλεια», ενώ δεσμεύτηκε ότι «τα προγράμματα ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας θα ενταθούν το επόμενο διάστημα, τόσο όσον αφορά στα οχήματα όσο και στις υποδομές φόρτισης. Προφανώς το ηλεκτρικό ταξί, το ηλεκτρικό σκούτερ και το ηλεκτρικό ποδήλατο, αποτελούν μέρος της λύσης για βιώσιμες μεταφορές εντός πόλης. Ειδικά αν η ενέργεια που καταναλώνουν παράγεται από ΑΠΕ».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γιατί οι επιδοτήσεις για την αγορά ΙΧ δεν πρέπει να αφορούν μόνον στα ηλεκτρικά

Τέλη Κυκλοφορίας 2024: Αυτό είναι το πρόστιμο αν χαθεί η διορία - Ποιοι εξαιρούνται

Τέλη κυκλοφορίας 2024: Άνοιξε η πλατφόρμα - Πόσα θα πληρώσετε φέτος (πίνακες)