Όλα όσα ξέρουμε για τo νέο 7θέσιο Citroen C3 Aircross


Πρώτες αναλυτικές πληροφορίες από τη Γαλλία για τη «μετατροπή» του C3 Aircross σε 7θέσιο - Κινητήρια σύνολα και σχεδίαση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 23/10/2023

Πριν από περίπου μία εβδομάδα, η Citroen παρουσίασε την πρώτη ηλεκτρική έκδοση του C3, την e-C3. Ωστόσο, στο πλαίσιο της εκδήλωσης που έγινε παρουσία του Car and Driver, προέκυψε και άλλη μια σημαντική είδηση: Το C3 Aircross μεγαλώνει και αποκτά ηλεκτρική έκδοση.

Τις ελάχιστες, αρχικές πληροφορίες που έγιναν γνωστές εκείνη την ώρα για το νέο 7θέσιο μοντέλο, σάς τις παρουσιάσαμε λίγες ώρες μετά. Ωστόσο, οι Γάλλοι έψαξαν το θέμα περισσότερο και το L’argus δημοσίευσε όλα όσα έμαθε τις τελευταίες ημέρες.

Επισήμως γνωρίζουμε, είτε μέσω των αναφορών του CEO της γαλλικής φίρμας, Thierry Koskas, είτε μέσω επιβεβαίωσης από άλλα στελέχη, ότι το νέο C3 Aircross παραμένει στην κατηγορία των B-SUV. Ωστόσο, θα μεταβεί στα ανώτερα «στρώματά» της. Οι Γάλλοι επισημαίνουν ότι το μήκος του, από 4.160 mm που είναι τώρα, αναμένεται να φτάσει στα των 4.350 mm. Κίνηση απαραίτητη προκειμένου να μπορέσει να φιλοξενήσει την 3η σειρά καθισμάτων, σε διάταξη 2-3-2.

Το στιλ και η σχεδίαση θα είναι εμπνευσμένα από το Oli concept, αν και θα μοιράζεται πολλά στοιχεία από τη νέα γενιά του C3. Αναμένεται να είναι πιο στιβαρό, «χάνοντας» κάποιες από τις καμπύλες του, έχοντας περισσότερες κάθετες επιφάνειες. Όπως και το supermini, το νέο C3 Aircross θα έχει ηλεκτρική αλλά και θερμική έκδοση. Το δημοσίευμα του L’ argus, μάλιστα, προσδιορίζει και το ήπια υβριδικό κινητήριο σύνολο 48 V που θα έχει και θα βασίζεται στον κινητήρα 1,2 L με ισχύ 136 PS.

Όσο για την EV έκδοση, αναμένεται, πάντα σύμφωνα με τους Γάλλους, να έχει ισχύ 156 PS, χωρίς να αποκλείεται να προσφέρεται και με την παραλλαγή των 113 PS, που θα «φορά» το e-C3. Δύο θα είναι και οι διαθέσιμες μπαταρίες, μία βασική LFP και μία NMC (νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου), που θα προσφέρει αυτονομία άνω των 400 km για τις «πλουσιότερες» εξοπλιστικά εκδόσεις.

Αν και η Citroen έχει ήδη λανσάρει το νέο C3 Aircross σε ορισμένες χώρες της Ασίας και της Νότιας Αμερικής, το δημοσίευμα αναφέρει ότι η ευρωπαϊκή έκδοσή του θα βασίζεται σε μια τροποποιημένη πλατφόρμα (πιθανότατα στη νέα Smart Car Platform της Stellantis), για να ανταποκρίνεται στις υψηλότερες προδιαγραφές που απαιτούνται σε θέματα ασφάλειας αλλά και να έχει καλύτερη απόδοση.

Όσο για τα αποκαλυπτήριά του, αναμένονται το καλοκαίρι του 2024, με την παραγωγή του να πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της Trnava της Σλοβακίας, μαζί με τον αντικαταστάτη του Opel Crossland. Τα δύο μοντέλα εκτιμάται ότι θα έχουν τεχνολογική «συγγένεια», αν και η παρουσίαση του νέου Crossland αναμένεται να προηγηθεί χρονικά.

Πηγή: L'argus