Παρουσιάστηκε επίσημα το Toyota bZ4X


H Toyota παρουσίασε επίσημά το bZ4X, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλου της το οποίο σχεδιάστηκε αποκλειστικά ως τέτοιο και το οποίο είναι το πρώτο της υπομάρκας bZ στην οποία θα εντάσσονται όλα τα νέα μοντέλα της αυτής της τεχνολογίας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 2/12/2021

Το νέο bZ4X δημιουργήθηκε κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά και είναι το αυτοκίνητο που άλλαξε τη νοοτροπία των ανθρώπων της Toyota αναφορικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Η διάθεσή του στην αγορά της Γηραιάς ηπείρου αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2022.

Το νέο crossover/SUV μοντέλο δημιουργήθηκε με στόχο να είναι όσο το δυνατόν πιο άνετο για τους επιβάτες του και να ενσωματώνει την πιο σύγχρονη τεχνολογία που έχει η Toyota στις μπαταρίες αλλά και στα συστήματα ασφαλείας.

Βασίζεται στην πλατφόρμα «e-TNGA» (Toyota New Global Architecture) η οποία θα χρησιμοποιείται στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της και διαθέτει υψηλής πυκνότητας μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 71,4 kWh που προσφέρουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 450 km (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP). 

Αυτή μπορεί να επεκταθεί με τη χρήση προαιρετικού ηλιακού πάνελ οροφής, το οποίο συλλέγει ηλιακή ενέργεια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για να φορτίζει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Μπορεί να χρησιμοποιείται με την ανάφλεξη στο Οn ή στο Off και η Toyota υπολογίζει ότι μπορεί να αξιοποιήσει αρκετή ενέργεια κατά τη διάρκεια ενός έτους για την κάλυψη 1.800 km.

H εμπροστοκίνητη έκδοση του νέου bZ4X έχει ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 204 PS και μέγιστη ροπή 265 Nm. Η τετρακίνητη, έχει δύο ηλεκτροκινητήρες μέγιστης ισχύος 109 PS έκαστος με τη συνδυαζόμενη μεγίστη ισχύ τους να φτάνει (σχεδόν) τους 218 PS. Σε αυτή υπάρχει το σύστημα «XMODE» το οποίο  επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει ένα πρόγραμμα οδήγησης (drive modes) που ταιριάζει στις συνθήκες με ρυθμίσεις για χιόνι/λάσπη, βαθύ χιόνι και λάσπη (κάτω από 20 km/h) και Grip Control για πιο απαιτητική off-road οδήγηση (κάτω από 10 km/h).

Αναφορικά με τις επιδόσεις, η Toyota ανακοινώνει ότι το δικίνητο bZ4X επιταχύνεται από τα 0-100 k/m/h σε 8,4 sec και η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 160 km/h. Το τετρακίνητο, επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 7,7 sec και η τελική ταχύτητά του είναι ίδια. Ωστόσο, οι τιμές επιδόσεων είναι ακόμα ανεπίσημες.

Το αμάξωμά του έχει διαμορφωθεί βάσει της φιλοσοφίας «hammerhead», δηλαδή έχει λεπτούς προβολείς και έντονες γωνίες εμπρός. Στο πλάι, το χαμηλό συνολικό ύψος, οι πιο λεπτές εμπρός κολόνες και μία χαμηλή γραμμή κατά μήκος του αυτοκινήτου που αντικατοπτρίζει το χαμηλό κέντρο βάρους είναι τα βασικά στοιχεία. Τέλος, στο πίσω μέρος το καινούργιο bZ4X διακρίνεται από τα εκεί φώτα και από τις έντονες ακμές. 

Εσωτερικά, ο βασικός κανόνας είναι η ευρυχωρία, η άνεση των επιβατών και η ευκολία του οδηγού. Το ταμπλό είναι λιτό και χαμηλά τοποθετημένο, αυξάνοντας την προς τα εμπρός ορατότητα του οδηγού και την αίσθηση ανοιχτού χώρου. Η αρχή «χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο» υποστηρίζεται από το ανθρωποκεντρικό cockpit, στο οποίο η TFT οθόνη ενδείξεων και πληροφοριών των 7,0 ιντσών τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του οδηγού, πάνω από τη γραμμή του τιμονιού. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει χωρητικότητα έως 452 l με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση.

Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής τής Toyota που θα προσφέρει το σύστημα ελέγχου διεύθυνσης steer-by-wire «One Motion Grip». Χάρη σε αυτό, καταργείται η μηχανική σύνδεση μεταξύ τιμονιού και εμπρός τροχών και το ηλεκτρονικό σύστημα ρυθμίζει τη γωνία διεύθυνσης με ακρίβεια, σύμφωνα με τις προθέσεις του οδηγού. Όντας πιο συμπαγές, προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια, βελτιώνοντας την αίσθηση ελευθερίας κινήσεων και την ευκολία πρόσβασης (είσοδος/έξοδος).

Το παραδοσιακό τιμόνι αντικαθίσταται από ένα χειριστήριο «One Motion Grip», για πιο ομαλούς και άνετους χειρισμούς, καθώς ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να μετακινεί τα χέρια του γύρω από το τιμόνι όταν θέλει να στρίψει. Η περιστροφή μέχρι το τέρμα επιτυγχάνεται με στροφή μόλις 150 μοιρών.

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του, το καινούργιο Toyota bZ4X διαθέτει την νέα, τρίτη γενιά του συστήματος «Toyota Safety Sense», όπως και το αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων το οποίο περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 12,0 ιντσών στην οποία εμφανίζονται όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό. Αυτός δύναται πλέον να εκτελεί κάποιες λειτουργίες και μέσω φωνητικών εντολών, ενώ υπάρχει η δυνατότητα αναβαθμίσεων.